Reklama w motoryzacji V 2005
2005-06-24 00:32
Przeczytaj także: Reklama w motoryzacji IV 2005
Wydatki amerykańskiego koncernu wyniosły 7,1 mln zł, co stanowi 12,4 procent wszystkich nakładów wyasygnowanych na reklamę samochodów osobowych w mediach. Drugą pozycję obroniła firma Renault S.A.R.L. Polska, która przeznaczyła na reklamę 6,7 mln zł (11,8 procent). Kolejne miejsca stały się udziałem firm Toyota Motor (6,2 mln zł, 10,8 procent), Honda Poland (4,9 mln zł, 8,6 procent) oraz Hyundai Corporation Poland (4,3 mln zł, 7,5 procent). W sumie, całość wydatków na reklamę aut osobowych w telewizji, radiu, gazetach i magazynach wyniosła w ubiegłym miesiącu 57 mln 297 tys. zł.W rankingu za pierwszych pięć miesięcy roku najwięcej na reklamę w mediach wydała firma Renault (31,6 mln zł, 12,2 procent), która wyprzedziła General Motors Polska (28,7 mln zł, 11,1 procent), Toyota Motor (22,6 mln zł, 8,7 procent), Citroen Polska (21,8 mln zł, 8,4 procent) i Skoda Auto Polska (20,4 mln zł, 7,9 proc.).
W rankingu samochodowych reklam telewizyjnych, na których emisję wydano w maju najwięcej, przewodzi spot Hyundai Tucson. Koszty wyniosły prawie 1,5 mln zł, a liczba emisji to 426 razy. Tymczasem reklamą pokazywaną w maju najczęściej był spot Peugeot 607. Za prawie 260 tys. zł widzowie mogli obejrzeć tą reklamę 586 razy.
Podobny ranking po pierwszych pięciu miesiącach przedstawia się następująco: największe wydatki na emisję wyasygnowano na reklamę prezentującą SEATa Toledo. Za 3,3 mln zł widzowie mogli obejrzeć ten spot 1.270 razy. Chrysler Vogayer okazał się za to bezkonkurencyjny pod względem częstotliwości emisji reklamy od stycznia do końca maja. Materiał był pokazywany w telewizji łącznie 1965 razy.
Dane pochodzą z mediów objętych monitoringiem firmy Expert-Monitor, a wydatki liczone są według cenników mediów bez upustów.
oprac. : Grzegorz Gacki / Polska.pl
Przeczytaj także
-
Reklama w motoryzacji VIII 2006
-
Reklama w motoryzacji VII 2006
-
Reklama w motoryzacji 2005
-
Reklama w motoryzacji IX 2005
-
Reklama w motoryzacji VIII 2005
-
Reklama w motoryzacji VII 2005
-
Reklama w motoryzacji VI 2005
-
Branża motoryzacyjna nie żałuje na reklamę
-
Branża motoryzacyjna a wydatki na reklamę I-IX 2013