Reklama w motoryzacji IX 2006
2006-11-08 00:48
Przeczytaj także: Reklama w motoryzacji VIII 2006
Największe kwoty na reklamę aut osobowych przypadły stacjom telewizyjnym (28 mln zł), które wyprzedziły kolejno gazety (21 mln zł), magazyny (11,6 mln zł) oraz radio (9,2 mln zł). Wydatki na reklamę samochodów osobowych stanowiły 5,9 procent wszystkich nakładów na reklamę w mediach.Licząc od początku roku, wydatki reklamowe producentów i importerów samochodów osobowych osiągnęły poziom prawie 465 mln zł. Wynik ubiegłoroczny to prawie 435,5 mln zł.
W porównaniu z danymi za 2005 r. wydatki na reklamę samochodów osobowych we wrześniu bieżącego roku wzrosły o 16,7 procent. Liczba emisji wyniosła łącznie 22 tys. 688 (wzrost o 26,6 procent). Najwięcej reklam samochodowych ukazało się w radiu (13 tys. 226), a na dalszych pozycjach były stacje telewizyjne (7 tys. 562), gazety (1 tys. 527) oraz magazyny (373).
W podobnej statystyce za pierwszych dziewięć miesięcy bieżącego roku liczba emisji wyniosła 148 tys. 381 (wzrost o 12,6 procent). Zdecydowanie najwięcej spotów wyemitowały stacje radiowe (88 tys. 236), wyprzedzając pod tym względem telewizję (44 tys. 366), gazety (12 tys. 575) oraz magazyny (3 tys. 204).
Dane pochodzą z mediów objętych monitoringiem Expert-Monitor, a wszystkie podane wydatki liczone są wg cenników mediów bez upustów.
oprac. : Grzegorz Gacki / Polska.pl
Przeczytaj także
-
Reklama w motoryzacji 2005
-
Reklama w motoryzacji IX 2005
-
Reklama w motoryzacji VIII 2005
-
Reklama w motoryzacji VII 2005
-
Reklama w motoryzacji VI 2005
-
Reklama w motoryzacji V 2005
-
Reklama w motoryzacji IV 2005
-
Branża motoryzacyjna nie żałuje na reklamę
-
Branża motoryzacyjna a wydatki na reklamę I-IX 2013