eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Reklama w motoryzacji IX 2006

Reklama w motoryzacji IX 2006

2006-11-08 00:48

We wrześniu wydatki producentów i importerów aut osobowych na reklamę w mediach wyniosły w sumie ponad 69,8 mln zł - wynika z danych firmy Expert-Monitor, przytaczanych w raporcie Instytutu Samar. Dla porównania, kwota przeznaczona na ten sam cel rok wcześniej osiągnęła poziom prawie 59,8 mln zł.

Przeczytaj także: Reklama w motoryzacji VIII 2006

Największe kwoty na reklamę aut osobowych przypadły stacjom telewizyjnym (28 mln zł), które wyprzedziły kolejno gazety (21 mln zł), magazyny (11,6 mln zł) oraz radio (9,2 mln zł). Wydatki na reklamę samochodów osobowych stanowiły 5,9 procent wszystkich nakładów na reklamę w mediach.

Licząc od początku roku, wydatki reklamowe producentów i importerów samochodów osobowych osiągnęły poziom prawie 465 mln zł. Wynik ubiegłoroczny to prawie 435,5 mln zł.

W porównaniu z danymi za 2005 r. wydatki na reklamę samochodów osobowych we wrześniu bieżącego roku wzrosły o 16,7 procent. Liczba emisji wyniosła łącznie 22 tys. 688 (wzrost o 26,6 procent). Najwięcej reklam samochodowych ukazało się w radiu (13 tys. 226), a na dalszych pozycjach były stacje telewizyjne (7 tys. 562), gazety (1 tys. 527) oraz magazyny (373).

W podobnej statystyce za pierwszych dziewięć miesięcy bieżącego roku liczba emisji wyniosła 148 tys. 381 (wzrost o 12,6 procent). Zdecydowanie najwięcej spotów wyemitowały stacje radiowe (88 tys. 236), wyprzedzając pod tym względem telewizję (44 tys. 366), gazety (12 tys. 575) oraz magazyny (3 tys. 204).

Dane pochodzą z mediów objętych monitoringiem Expert-Monitor, a wszystkie podane wydatki liczone są wg cenników mediów bez upustów.

oprac. : Grzegorz Gacki / Polska.pl Polska.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: