eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Reklama w motoryzacji VII 2006

Reklama w motoryzacji VII 2006

2006-08-23 13:24

Pierwsze miejsce na liście największych reklamodawców w mediach wśród firm rynku samochodów osobowych zajęła w lipcu spółka Toyota Motor Poland - wynika z danych Expert-Monitor przytaczanych przez Samar. Wydatki na reklamę w telewizji i radiu oraz w gazetach i magazynach wyniosły ponad 4,1 mln zł.

Przeczytaj także: Reklama w motoryzacji 2005

Drugą pozycję zdobyła firma General Motors Polska, która przeznaczyła kwotę prawie 3,8 mln zł. Kolejne miejsca stały się udziałem Fiat Auto Poland (3,6 mln zł), Peugeot Polska (3,3 mln zł) oraz Skoda Auto Polska (3,1 mln zł). Całość wydatków na reklamę aut osobowych w telewizji, radiu, gazetach i magazynach wyniosła prawie 33,9 mln zł.

W podobnym rankingu od początku bieżącego roku liderem jest General Motors Polska (49,8 mln zł). Pierwszą piątkę uzupełniają kolejno Toyota Motor Poland (39,8 mln zł), Fiat Auto Poland (38,6 mln zł), Citroen Polska (32,1 mln zł) oraz Renault Polska (30,1 mln zł).

W rankingu samochodowych reklam telewizyjnych, na których emisję wydano w lipcu najwięcej, zwyciężył 60-sekundowy spot Forda S-MAX. Wydatki na akcję wyniosły ponad milion zł, a reklama została wyemitowana 6 razy. W rankingu reklam najczęściej ukazujących się na antenie wygrał natomiast spot Peugeot 207 z biedronkami. Materiał został pokazany w stacjach telewizyjnych łącznie 626 razy.

W podobnej statystyce od początku roku liderem jest odpowiednio spot Opla Astry II (wydatki 5,7 mln zł) oraz Kia Sportage (1.488 emisji).
Przeczytaj także: Reklama w motoryzacji IX 2006 Reklama w motoryzacji IX 2006

oprac. : Izabela Okrój / Polska.pl Polska.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: