Reklama w motoryzacji VI 2005
2005-07-25 12:48
Przeczytaj także: Reklama w motoryzacji V 2005
Większość kwot przeznaczonych na reklamę w motoryzacji przypadła tym razem gazetom (23,3 mln zł), a dalej uplasowała się telewizja (15,5 mln zł), magazyny (15,1 mln zł) oraz radio (11 mln zł). Wydatki na reklamę samochodów stanowiły w czerwcu aż 6,4 procent wszystkich nakładów na reklamę w mediach. Dla porównania, w czerwcu roku 2004 udział wydatków na reklamę aut osobowych w stosunku do całości nakładów na reklamę wyniósł 5 procent.W pierwszych sześciu miesiącach roku łączny budżet przeznaczony na reklamę samochodów (324 mln 786 tys. zł) stanowił 6,2 procent wszystkich kosztów reklamowanych w mediach grup produktów, natomiast rok wcześniej było to 5,1 procent.
W porównaniu z danymi w czerwcu 2004 r. wydatki na reklamę samochodów wzrosły o 38,1 procent, natomiast liczba emisji wyniosła łącznie 18 285 (+41,4 proc.). W rozbiciu na poszczególne media, największy wzrost wydatków na reklamę motoryzacyjną zanotowało radio (+133,6 proc.) przy jednoczesnym wzroście emisji do 11 248 razy (+204 procent). Dla porównania, wydatki na reklamę aut w stacjach telewizyjnych spadły o 9,8 procent, natomiast liczba emisji wyniosła 5 183 (-25,6 proc.).
Od początku roku wydatki na reklamę aut osobowych są większe niż przed rokiem o 22,6 procent, podczas gdy liczba emisji wyniosła 93 022 razy (+62,2 proc.).
Podane wydatki liczone są wg cenników mediów bez upustów.
oprac. : Grzegorz Gacki / Polska.pl
Przeczytaj także
-
Reklama w motoryzacji VIII 2006
-
Reklama w motoryzacji VII 2006
-
Reklama w motoryzacji 2005
-
Reklama w motoryzacji IX 2005
-
Reklama w motoryzacji VIII 2005
-
Reklama w motoryzacji VII 2005
-
Reklama w motoryzacji IV 2005
-
Branża motoryzacyjna nie żałuje na reklamę
-
Branża motoryzacyjna a wydatki na reklamę I-IX 2013