eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Reklama w motoryzacji VIII 2006

Reklama w motoryzacji VIII 2006

2006-09-22 10:41

Pierwsze miejsce na liście największych reklamodawców w mediach wśród firm rynku samochodów osobowych zajęła w sierpniu spółka Toyota Motor Poland - podaje Samar, powołując się na dane firmy Expert-Monitor . Wydatki na reklamę w telewizji i radiu oraz w gazetach i magazynach wyniosły prawie 4 mln zł.

Przeczytaj także: Reklama w motoryzacji VII 2006

Drugą pozycję zdobyła firma Peugeot Polska, która przeznaczyła kwotę ponad 2,9 mln zł. Kolejne miejsca stały się udziałem Skoda Auto Polska (2,3 mln zł), General Motors Polska (1,9 mln zł) oraz Volkswagen Group/Kulczyk Tradex (1,6 mln zł). Całość wydatków na reklamę aut osobowych w telewizji, radiu, gazetach i magazynach wyniosła ponad 20,2 mln zł.

W podobnym rankingu od początku bieżącego roku liderem jest General Motors Polska (51,7 mln zł). Pierwszą piątkę uzupełniają kolejno Toyota Motor Poland (43,9 mln zł), Fiat Auto Poland (39,9 mln zł), Citroen Polska (33,7 mln zł) oraz Skoda Auto Polska (31 mln zł).

W rankingu samochodowych reklam telewizyjnych, na których emisję wydano w sierpniu najwięcej, zwyciężył spot Toyoty Yaris. Wydatki na akcję wyniosły 656 tys. zł, a reklama została wyemitowana 107 razy. W rankingu reklam najczęściej ukazujących się na antenie wygrał natomiast spot Fiata Cromy. Materiał został pokazany w stacjach telewizyjnych łącznie 170 razy.

W podobnej statystyce od początku roku liderem jest odpowiednio spot Opla Astry II (wydatki 5,7 mln zł) oraz Kia Sportage (1 488 emisji).
Przeczytaj także: Reklama w motoryzacji IX 2006 Reklama w motoryzacji IX 2006

oprac. : Grzegorz Gacki / Polska.pl Polska.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: