-
Awans w pracy? Tak, ale często bez podwyżki
3 na 4 Polaków uważa, że regularny awans w pracy to nieodzowny wręcz element kariery zawodowej. Tyle teorii, bo w praktyce okazuje się, że aż 37% z nas nigdy nie zostało uhonorowane w ten sposób, a 62% nie dostało go w ciągu ostatnich 3 lat. Na pięciu się po szczeblach kariery zależy nam jednak tak bardzo, że na awans godzimy się nawet wówczas, ...
-
Rynek wtórny: ceny mieszkań rozczarowują oszczędnych
Wiosenny szczyt epidemii koronawirusa nie przełożył się na ceny mieszkań na rynku wtórnym. Tak wynika z danych, które opublikował Narodowy Bank Polski. Średnie cenowe na lokalnych rynkach nie tylko nie spadły, ale w niektórych przypadkach odnotowano dość wyraźne wzrosty. Rok do roku mieszkania używane w największych miastach Polski podrożały nawet ...
-
Filantropia efektem ubocznym COVID-19?
Jeszcze przed pandemią Polacy dość chętnie angażowali się w różnego rodzaju akcje charytatywne, a okazją ku temu były m.in. święta Bożego Narodzenia. Wiele wskazuje jednak na to, że dobroczynność może upowszechnić się w jeszcze większym stopniu. Potwierdzeniem tego są rezultaty badania „Filantropia w CEE 2020”. Wynika z nich bowiem, że wraz z ...
-
Deloitte: polscy konsumenci kupują online, ale zakupy odbierają w sklepie
Deloitte prezentuje najnowszą odsłonę Global State of the Consumer Tracker. Badanie zrealizowane na przełomie drugiej i trzeciej dekady sierpnia wskazuje, że obawy polskich konsumentów nieco się uspokoiły - rekordowo ostatnio niski indeks niepokoju powoli wraca do stanu sprzed miesiąca. Na uwagę zasługuje istotny spadek odsetka kupujących ...
-
Polacy wobec pandemii: dominują 3 różne podejścia
Od pojawienia się w naszym kraju pierwszego przypadku zakażenia koronawirusem upłynęło już ponad pół roku. Ten czas wystarczył, aby Polacy nie tylko nauczyli się żyć w czasach pandemii, ale również wyrobili sobie wobec niej postawy. Z badania ARC Rynek i Opinia "Konsumpcja w cieniu koronawirusa" wynika, że w polskim społeczeństwie funkcjonują trzy ...
-
Najważniejsza jest rodzina. Co jeszcze uzmysłowiła Polakom pandemia?
Niespodziewany wybuch pandemii to niewątpliwie lekcja, jaką przyniosło nam życie. Do jakich przemyśleń skłoniło Polaków funkcjonowanie w ciągłym zagrożeniu epidemicznym? Odpowiedzi na to pytanie dostarcza badanie zrealizowane przez SW Research dla Polskiego Funduszu Rozwoju w ramach kampanii „Solidarni Zwyciężymy”. W odpowiedzi na pytanie o ...
-
Badania internetu Gemius/PBI VIII 2020
Polskie Badania Internetu (PBI) i firma badawcza Gemius opublikowały wyniki za sierpień 2020 roku. Liczba internautów w Polsce w tym miesiącu wyniosła ogółem 27,2 mln, z czego na komputerach osobistych i laptopach (komputery osobiste używane w domu oraz w pracy) – 21,6 mln, a na urządzeniach mobilnych (smartfony i tablety) 24,2 mln. WYDAWCY ...
-
Pracownicy z Ukrainy: mniej robotników, 2 razy więcej lekarzy
Jak wynika z danych Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, w I połowie br. doszło do znacznych przetasowań w strukturze zezwoleń na pracę dla Ukraińców. Na uwagę zasługuje przede wszystkim wzrost liczby lekarzy, pielęgniarek oraz obsługi biurowej (odpowiednio 250, 80 i 18%). Pomimo to, wykwalifikowanych pracowników z Ukrainy jest w ...
-
Czy zatory płatnicze mogą wynikać z niewiedzy? Jak im przeciwdziałać?
Zatory płatnicze to jedna z największych bolączek współczesnego biznesu. W Polsce skala tego problemu jest niebagatelna – o nieterminowości swoich kontrahentów mówi co druga firma z sektora małych i średnich przedsiębiorstw – wynika z opracowanego przez KRD badania „Zatory płatnicze”. W celu przeciwdziałania temu zjawisku wprowadzono do polskiego ...
-
Ogłoszenia o pracę to nie jest przestrzeń dla nadmiernej kreatywności
Retail Jedi, Social Media Trailblazer, Corporate Magician, Ninja IT czy Artysta Kanapkowy - to tylko niektóre z dość osobliwych nazw stanowisk, na które natrafiają Polacy przeszukując oferty pracy. Czy stanowią one interesujący wabik na kandydatów, czy raczej odstręczają od aplikowania? Jak Polacy postrzegają przekaz ogłoszeń o pracę? Odpowiedzi ...
-
Dla 90% Polaków spłata długu to moralny obowiązek. To tylko teoria?
Z jednej strony Polacy, w znakomitej zresztą większości, uważają, że spłata długu jest moralnym obowiązkiem. Z drugiej - ponad połowa z nas gotowa jest zaakceptować inne nieetyczne zachowania, jak np. unikanie płacenia VAT, zatajanie prawdy przy zaciąganiu kredytów, czy ucieczkę przed wierzycielem poprzez przepisanie majątku na rodzinę - wynika z ...
-
Po osiągnięciu wieku emerytalnego chcemy dalej pracować?
54% Polaków chciałoby dalej pracować po osiągnięciu wieku emerytalnego, żeby mieć wyższą emeryturę - wynika z badania przeprowadzonego dla serwisu ciekaweliczby.pl na panelu Ariadna. Jednocześnie aż 46% Polaków planuje odejść na emeryturę jak tylko osiągnie wiek emerytalny, bez względu na wysokość świadczenia. Serwis ciekaweliczby.pl zapytał ...
-
Chmura obliczeniowa coraz popularniejsza, ale brakuje ekspertów i kompetencji
Polskie przedsiębiorstwa przekonały się już do zalet, jakie niesie za sobą korzystanie z chmury. Dość zgodnie jednak podkreślają, że jej wdrożenie wymaga podniesienia kompetencji chmurowych. Jako źródła pozyskiwania wiedzy na temat chmury najczęściej wskazywani są jej operatorzy (38 proc.) oraz firmy konsultingowe (29 proc.) - wynika ze ...
-
Panele fotowoltaiczne: liczy się cena i doświadczenie fachowca
Wizja wygenerowania sporych oszczędności to jeden z zasadniczych powodów rosnącej popularności paneli fotowoltaicznych. Najnowsza odsłona badania zrealizowanego przez Oferteo.pl przygląda się m.in., czym kierują się Polacy, decydując się na montaż instalacji i czy w kwestiach technicznych polegają na swojej wiedzy. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: ...
-
Jazda po alkoholu: wakacyjna rozrywka Polaków
Jazda po alkoholu to jedno z najczęstszych przewinień polskich kierowców. I wprawdzie w minionym roku zatrzymań nietrzeźwych kierujących było znacznie mniej niż 5 lat temu, to jednak cyfra 110 971 to nadal zdecydowanie za dużo. Okazuje się również, że prowadzenie na podwójnym gazie to zdecydowanie letnia "rozrywka". Z danych zebranych przez ...
-
Badania internetu Gemius/PBI IX 2020
Polskie Badania Internetu (PBI) i firma badawcza Gemius opublikowały wyniki za wrzesień 2020 roku. Liczba internautów w Polsce w tym miesiącu wyniosła ogółem 27,7 mln, z czego na komputerach osobistych i laptopach (komputery osobiste używane w domu oraz w pracy) – 22,4 mln, a na urządzeniach mobilnych (smartfony i tablety) 24,4 mln. Wrzesień 2020 ...
-
Santander Bank Polska: jak z COVID-19 radzą sobie producenci mebli?
Wyroby polskich producentów mebli zyskały uznanie w wielu zakątkach świata. Na naszych rodzimych kanapach wylegują się tysiące zagranicznych użytkowników, a drugie tyle jada przy wyprodukowanych nad Wisłą stołach. Jeszcze przed wybuchem pandemii meblarstwo uchodziło za eksportową potęgę. Czy koronawirus coś w tej kwestii zmienił? Najnowsze dane ...
-
Wymiana opon: jak wybrać serwis?
Wystarczy wyjrzeć przez okno, aby zyskać pewność, że konieczność wymiany opon jest tylko kwestią dni. I wprawdzie obowiązujące w Polsce przepisy nie narzucają obowiązku posiadania zimowego ogumienia, to jednak eksperci przekonują, że w okresie trudnych warunków atmosferycznych są one najlepszym i najbezpieczniejszym rozwiązaniem. Jest jednak ...
-
BIG InfoMonitor: z rejestru dłużników ubywa młodych Polaków
Pandemia ma swoje ogromne minusy, ale w niektórych dziedzinach życia można dostrzec również jej atuty. Za największe jej plusy młodzi Polacy (18-24 lata) uznają m.in. możliwość skupienia się na sobie, poprawę relacji rodzinnych czy pracę w trybie home office. Najnowszy komunikat Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor wskazuje na jeszcze jedną istotną ...
-
Panele fotowoltaiczne: którzy producenci najpopularniejsi, co z gwarancją?
Panele fotowoltaiczne zdobywają serca Polaków. Dla decyzji o montażu instalacji największe znaczenie ma wizja wygenerowania za jej pośrednictwem dość sporych oszczędności. Z najnowszego badania Oferteo.pl wynika, że Polacy nie przywiązują zbyt dużej wagi do kraju pochodzenia producenta paneli, chociaż niewątpliwie niektórzy z nich cieszą się ...
-
Większość Polaków nie zaszczepi się przeciwko koronawirusowi. Dlaczego?
Wprawdzie większość polskiego społeczeństwa to osoby ufające, że szczepienia są jednym z najskuteczniejszych sposobów ochrony przed groźnymi chorobami, to jednocześnie okazuje się, że szczepionka na koronawirusa interesowałaby jedynie 38,6 proc. Polaków. Co ciekawe, jeszcze w sierpniu "tak" mówiło jej 62 proc. badanych - wynika z raportu „ ...
-
Bezrobocie przeraża coraz bardziej. Utraty pracy boi się co 5. Polak
Wybuch pandemii wstrząsnął dotychczas stabilną sytuacją na rynku pracy. Utraty zatrudnienia obawia się już 19% Polaków. Nie jest to jednak zbyt dużym zaskoczeniem, skoro co 4. z nas zna kogoś, kogo koronawirus wysłał na bezrobocie. Z badania zleconego przez Personnel Service wynika również, że największą niepewność wzbudzają w pracownikach ...
-
E-administracja nabrała rozpędu. Jakie bariery rozwoju?
E-administracja już od dłuższego czasu cieszyła się zainteresowaniem polskich petentów. Okazuje się jednak, że prawdziwy wybuch jej popularności nastąpił wraz z wybuchem pandemii. Z badania zrealizowanego dla firmy Nexera przez GfK wynika, że w czerwcu br. sprawy urzędowe online załatwiało już 71% Polaków. Dla porównania, rok wcześniej było to o ...
-
Zadłużenie Polaków: przez 6 miesięcy zaległości czynszowe wzrosły o 28 mln zł
Na przestrzeni pół roku długi czynszowe Polaków podniosły się o 28 mln zł, osiągając tym samym poziom 172 mln zł, z czego ponad 162 mln zł to zadłużenie przydające na osoby prywatne - wynika z danych BIG InfoMonitor. Dla porównania, w analogicznym okresie poprzedniego roku zadłużenie czynszowe Polaków wzrosło o zaledwie 3,5 mln zł. Takie ...
-
PIE: strategiczne sektory gospodarki należy uniezależnić od Chin
Polski Instytut Ekonomiczny zaprezentował raport „Sektory strategiczne w gospodarce unijnej”. Jego autorzy wskazują na problemy, które wyraźnie unaocznił nam wybuch pandemii, wskazując, że trzeba dołożyć starań, aby uniezależnić strategiczne sektory gospodarki od Chin. Podjęte w tym zakresie działania powinny przede wszystkim minimalizować skalę ...
-
Zadłużenie Polaków: jesteśmy beztroscy, zagubieni, czy zapominalscy?
Zadłużenie Polaków to temat, który od lat nie traci nic na swojej aktualności. Okazuje się jednak, że wyraźnej zmianie ulega typologia dłużników*. Potwierdzeniem tego są badania realizowane na zlecenie KRUK S.A. Okazuje się, że w porównaniu do 2015 roku powiększa się rzesza osób, które niemożność terminowego opłacania zobowiązań finansowych ...
-
InfoDług: jak pandemia wpływa na zadłużenie Polaków?
Z jednej strony mamy do czynienia z dość pokaźnym wzrostem zadłużenia Polaków, z drugiej - z kurczącą się rzeszą dłużników - informuje najnowsza odsłona bazującego na danych BIG InfoMonitor oraz BIK raportu InfoDług. Mniejsza o 12 tys. liczba dłużników wynika zarówno z dyscypliny finansowej, jaką narzucili sobie sami Polacy, jak również z faktu, ...
-
Zachowania konsumentów: Black Friday po polsku
Black Friday przywędrował do Polski zza oceanu i wszystko wskazuje na to, że zadomowił się u nas na dobre. Jak prezentują się związane z tą tradycją zachowania konsumentów? Które polskie miasta są liderami w korzystaniu z promocji przygotowanych przy okazji Czarnego Piątku? Jakie kategorie produktów są najbardziej pożądane przez kupujących? ...
-
BIK: zakupy online bez oszustów i pochopnych decyzji, jak to zrobić?
Wygląda na to, że Black Friday już na stałe wpisał się w tradycję zakupową wielu Polaków. I rzeczywiście jest to świetny dzień na upolowanie prawdziwej okazji. Warto jednak pamiętać, aby w szale zakupów nie dać się ponieść emocjom i pochopnym decyzjom. Nie wszystkie promocje godne są bowiem zainteresowania, a dodatkowym, wcale nie mniejszym ...
-
Z płatności BLIK korzysta już 6 mln Polaków
W III kwartale bieżącego roku Polacy wykonali 110 mln płatności BLIK. Licząc od początku roku BLIK był w użyciu blisko 300 mln razy - wynika z najświeższych danych zaprezentowanych przez Polski Standard Płatności. U schyłku września aktywnie korzystało z niego już 6 mln osób, co względem poprzedniego kwartału oznacza wzrost o pokaźne 600 tys. ...
-
Średnia emerytura jeszcze niższa niż podaje GUS?
Najnowsze dane GUS wskazują, że średnia emerytura w naszym kraju przekracza nieco 2400 zł. Jest z nią jednak podobnie jak z przeciętnym wynagrodzeniem – wielu Polaków o takich pieniądzach może jedynie pomarzyć. Do tego, jak przekonuje Robert Majkowski, Prezes Funduszu Hipotecznego DOM, podawanie średniej dla emerytur w Polsce jest wątpliwe ...
-
Santander Bank Polska: co 2. Polak bez oszczędności
Bezpieczeństwo finansowe to coś, co zyskuje na znaczeniu zwłaszcza w kryzysie. Z badania realizowanego przez Santander Bank Polska wynika, że towarzyszy ono co 2. Polakowi - taki odsetek naszego społeczeństwa deklaruje bowiem, że posiada oszczędności, które pozwalają spać spokojnie. Odpowiedzi udzielone przez respondentów wyraźnie pokazują również ...
-
KRD: pandemia przyspiesza windykację należności i wzmaga ostrożność
Ostrożniejsze zawieranie kontaktów biznesowych i nowych zobowiązań, mniejsza skłonność do ustępstw, wprowadzanie do umów dodatkowych, zwiększających bezpieczeństwo zapisów, poleganie głównie na współpracy ze sprawdzonymi kontrahentami. Tak właśnie polskie firmy radzą sobie w czasach, kiedy o zaufanie w biznesie jest szczególnie ciężko - wynika z ...
-
Kiedy średnia krajowa na Ukrainie osiągnie polski poziom? Dekada to mało
11,9 tys. hrywien, a więc około 1,5 tys. zł. To poziom przeciętnego wynagrodzenia, jakie we wrześniu br. zdołali osiągnąć Ukraińcy - wynika z danych State Statistic Service. Widzimy zatem, że polską i ukraińską średnią krajową dzieli dość spora przepaść. Ta sytuacja najpewniej utrzyma się jeszcze przez długie lata. Jeżeli bowiem na Ukrainie ...
-
Sektor MŚP: jesień lepsza niż wiosna
Pandemia COVID-19 nie odpuszcza i wciąż ma zgubny wpływ na biznes. Ale jak wynika z drugiej już edycji badania "COVID-19 Business Pulse Survey - Polska" zrealizowanego przez Bank Światowy i Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, sektor mikro, małych i średnich przedsiębiorstw radzi sobie z ograniczeniami coraz lepiej. Podczas pierwszej edycji ...


Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei