-
Socjolog
... rynku, może być zatrudniony w ośrodkach badania opinii publicznej, agencjach zajmujących się ... badania (np. poprzez sugerowanie odpowiedzi albo niewłaściwe konstruowanie pytań). Zarobki Wysokość zarobków socjologa zależy od branży, w której pracuje – z reguły jednak nie są to wysokie kwoty. Można założyć, że zarobki pracowników agencji ...
Tematy: socjolog -
Rynek pracy nie powinien wykluczać
... i 57 proc. matek dzieci poniżej 15 roku życia. Wyniki takiego samego badania przeprowadzonego w Polsce, Niemczech, Portugalii, Izraelu i na Węgrzech są podobne – podkreśla Anna ... , która pozwoli im pozostać na rynku pracy. Kobiety z kolei, dzięki usługom agencji zatrudnienia mogą znaleźć pracę bardziej dopasowaną do ich potrzeb życiowych i ambicji, a ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 19/2015
... dni roboczych) o 9,0 proc. wobec wzrostu o 6,0 proc. miesiąc wcześniej (po korekcie). Z najnowszego badania Eurobarometru wynika, że 53 proc. Polaków jest przeciwnych przyjęciu euro, a ... zaczęły dostrzegać to, że wzrosty sprzedaży są już ograniczone – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Mateusz Borowiecki, prezes zarządu OptiBuy. – Dużo ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 19/2015
... jeszcze większa, bo mamy otoczenie sprzyjające inwestowaniu w fundusze – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Monika Szlosek, dyrektor bankowości detalicznej i inwestycyjnej w ... motywator dla Polaków, żeby szukać rozwiązań alternatywnych dla lokat bankowych. Z badania Deutsche Banku wynika, że inwestowaniem w fundusze zainteresowani są głównie ...
-
Jak Internet wpływa na decyzje zakupowe klientów?
... . Na osi szacunku i miłości względem produktów i usług Kevin Roberts, prezes globalnej agencji reklamowej Saatchi & Saatchi, w książce „Lovemarks” opisuje koncept marketingowy, który wykracza poza ... to klientom), po drugie… oferował coś natychmiast za trochę więcej pieniędzy. Badania Amazon pokazują, że jeśli różnica w cenie nie przekracza 10 proc., ...
-
Immobilizer, czyli gratka dla hakera
... ujawnienia i publikacji najważniejszych części tych badań. Sąd obawiał się, że badania przeprowadzone przez Flavio Garcia, Barisa Ege i Roela Verdult, ... agencji Bloomberg, twierdzi, że ostateczna wersja prezentacji badań nie może spowodować, że wzrośnie ilość kradzieży, gdyż do tego byłyby potrzebne dodatkowe dane, których nie ujawniono. Same badania ...
-
Normcore, czyli Normalność, Nonszalancja oraz Niezmienność
... przez Martę Biercę, badaczkę z CPC oraz Alicję Wysocką-Świtałę, partnera w agencji Clue PR. Zasadniczym celem badania było przyjrzenie się wpływowi, jaki trend Normcore wywiera ... , reprezentujących pięć największych miast w Polsce. Kluczowe wartości Pokolenia 3N Rezultaty badania pokazują, że dla Pokolenia 3N największe znaczenie w życiu mają przede ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 46/2015
... spadły ceny odzieży, około 1,5 proc., głównie odzieży dziecięcej oraz damskiego obuwia – mówi agencji Newseria Biznes Bartosz Radzikowski, ekonomista z Centrum Analiz Społeczno-Ekonomicznych (CASE), niezależnej instytucji badawczej. Z badania wynika, że w sieci najbardziej, bo o 1,9 proc., spadły ceny żywności i napojów bezalkoholowych. Mniej ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 29/2016
... umożliwiają rezerwację tanich noclegów bezpośrednio u osoby oferującej nocleg za granicą. – Z badania przeprowadzonego przez Diners Club Polska wynika, że prawie 68 proc. ... dlatego nie korzysta z biura podróży – mówi agencji informacyjnej Newseria Katarzyna Fatyga, dyrektor generalna Diners Club Polska. Badania pokazują, że grupa wiekowa, która ...
-
Jak e-commerce korzysta z komunikacji mobilnej?
... . Z badania „Komunikacja ... agencji reklamowej Midea. – Stawiam wniosek, że wśród sklepów internetowych jest bardzo dużo amatorów, którzy zaniżają statystyki. Za brak skutecznej komunikacji zapłacą… zamknięciem sklepu. Dobra wiadomość dla marketerów Obecnie co trzeci Polak powyżej 15. roku życia otrzymuje oferty handlowe na telefon komórkowy. Badania ...
-
Influencer marketing, czyli pieniądze łowione w sieci
... prowadzić pierwsze duże szkolenia, przychodzą do niego marketerzy, właściciele agencji reklamowych czy tacy, którzy po prostu widzą potencjał w korzystaniu z aplikacji. O sobie ... śledzić jego poczynania. Dziś każdy może stać się celebrytą, a jak pokazują badania – internetowe gwiazdy mają większy wpływ na podejmowane decyzje zakupowe illenialsów i ...
-
Programy poleceń, czyli jak praca po znajomości zyskała inny wymiar
... tego typu programy są najbardziej popularne, w ubiegłym roku przeprowadzone zostały także badania Recruiter Nation. Przebadani rekruterzy nie pozostawiają wątpliwości. Polecenia za ... z przedsiębiorstw – także w kolejnych odstępach czasowych. Na przykład, w agencji marketingowo technologicznej MakoLab nagrodę otrzymuje się dwukrotnie – po zatrudnieniu ...
-
Millenialsi ciągle online?
... . Jaki wpływ na ich życie wywiera internet? Ze zrealizowanego przez INEA badania „Internet - dzieli czy łączy?” wynika, że jest on ogromny. Niemal ... możliwość sprawnego łączenia obowiązków zawodowych i uczelnianych. – Studiuję dziennie i równocześnie pracuję w agencji reklamowej w dziennym wymiarze godzin, dlatego nie wyobrażam sobie mojej pracy ...
-
Czy wiesz co robić, gdy znika dowód osobisty?
... opiewała na 90,4 mln złotych. Co zrobić, kiedy dowód osobisty znika? Z badania przeprowadzonego dla Wonga przez Ipsos wynika, że większość z nas zdaje sobie sprawę ... służby mundurowe tj. policja, straż graniczna, straż miejska oraz funkcjonariusze Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego. Również kontroler biletów ma prawo żądać pokazania przez nas ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 51/2017
... reguł. Fitch o decyzji UE o uruchomieniu wobec Polski art. 7 traktatu. Eksperci agencji ratingowej Fitch przygotowali raport na temat gospodarczych skutków art ... znane są kategorie produktów, które najchętniej kupujemy jako prezenty. Do badania zostały wybrane więc najpopularniejsze produkty świąteczne z poniższych kategorii: gry komputerowe, konsole, ...
-
Przewodnik wydawcy po reklamie wideo
... w 2015. Dodatkowo, najnowsze badania IAB pokazują, że popularność reklamy wideo w Internecie wśród wydawców wkracza w nowy etap świetności. W badaniu wzięło udział 385 agencji, które ... Time poświęcają czas i pieniądze, aby rozwinąć własną technologię reklamy. Według badania przeprowadzonego przez firmę ve.com, istnieje kilka kanałów, które zyskają na ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 7/2018
... kosztowała 10 tysięcy złotych. Światową gospodarkę może w najbliższym czasie czekać wstrząs. Badania opinii w tej sprawie zrealizowano wśród 200 menadżerów funduszy inwestycyjnych ... B+R przyciągają polskie dotacje na badania oraz niskie podatki. W połowie 2017 roku 17 izraelskich spółek zgłosiło się do agencji z prośbą o pomoc w znalezieniu partnera ...
-
Aplikacje zakupowe. Popularne czy jeszcze nie?
... , jaką zyskały wśród Polaków aplikacje zakupowe, pozwala nam poznać analiza agencji Spicy Mobile, która realizuje pasywny pomiar mobilnej aktywności użytkowników smartfonów i ... pierwszy ekran. Teraz, z liczbą 467 tys. jest daleko w tyle”. Jak wynika z badania, w grudniu 2017 r. najczęściej uruchamianą aplikacją sieci handlowej, po aplikacji drogerii ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 17/2018
... wskaźnik dotyczący oczekiwań spadł do 98,7 pkt ze 100 pkt. Kwietniowe badania to kolejny, comiesięczny pomiar od początku roku, który sygnalizuje hamowanie ... dla tych pacjentów, dla których inne opcje terapeutyczne się skończyły – mówi agencji informacyjnej Newseria Jacek Gugulski, prezes Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Pomocy Chorym na Przewlekłą ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 24/2018
... znacznej presji na rynku pracy – mówi Agata Mężyńska, ekspert Departamentu Rozwoju Gospodarczego Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu. Optymizm widać także wśród już obecnych firm na ... bardzo dobrze ocenia ją 69% respondentów – to najwyższy wynik w historii badania i wzrost o 2 p.p. w stosunku do końca 2017 roku. Najlepiej swoją kondycję postrzegają ...
-
Gdzie największy brak pracowników?
... kandydata – mówi Luiza Luranc, ekspert rynku pracy z agencji zatrudnienia Manpower. – Podobne zależności widzimy w przypadku regionu centralnego, ... . O badaniu: Bieżące wydanie raportu „Niedobór talentów” to 12. globalna edycja i 10. polska edycja badania ManpowerGroup. Na świecie wzięło w nim udział blisko 40 000 respondentów z 43 krajów ...
-
Infrastruktura IT cierpi przez luki w aplikacjach
... implementacji podstawowych procesów bezpieczeństwa IT wiele przedsiębiorstw może stanowić łatwy cel dla osób atakujących. Wyniki badania pokazują, że najsłabiej zabezpieczone są aplikacje internetowe agencji rządowych – każda z nich zawierała luki w zabezpieczeniach wysokiego ryzyka. Przed ewentualną ingerencją z zewnątrz lepiej zabezpieczone są ...
-
Które formy promocji zyskały, a które straciły?
... w agencji Unique One. Informacja o badaniu Monitor Promocji to badanie realizowane co rok przez ARC Rynek i Opinia techniką CAWI (ankiety online). Badanie przeprowadzono na reprezentatywnej miejskiej próbie pełnoletnich osób (N=1006), które skorzystały z przynajmniej jednej promocji w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Termin realizacji badania: 21-23 ...
-
Wizerunek kobiet w reklamie i komunikacji marketingowej wymaga zmian
... częściej oddziałują działania w punktach sprzedaży i przekaz osobisty. Komentując wyniki badania, Rosie Hawkins, zajmująca stanowisko Chief Offer and Innovation Officer w Kantar ... Badanie AdReaction zawiera kilka kluczowych rekomendacji dla twórców reklam, agencji mediowych i ich klientów – pozwolą one skuteczniej osiągnąć zaangażowanie widzów różnej ...
-
Dyskryminacja kobiet zaczyna się już podczas rekrutacji
... kompetencje, to z dużym prawdopodobieństwem zatrudniony zostaje mężczyzna. Jak wskazują analizy agencji Hays, niechęć zarządów i przełożonych, a nawet lekceważenie kobiet na ... są dyrektorkami czy menedżerkami. To tłumaczy, dlaczego 84 proc. respondentów badania Hays wskazało, że najwyższe stanowiska w firmie, w której pracują, zajmuje mężczyzna. ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 13/2019
... 2018 EU Industrial R&D Investment Scoreboard. W ostatniej dekadzie wydatki Huawei na badania i rozwój wyniosły ponad 71 mld USD. Efekty też są widoczne, ... liczy już ponad 1 700 osób, z czego 250 dołączyło w ciągu ostatniego roku – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Francois Nuyts, prezes zarządu Allegro. – Działalność Allegro opiera się ...
-
3 bariery hamujące rozwój innowacyjności w Polsce
... ciągle bowiem finansują swoją działalność przede wszystkim ze środków własnych. Badania zrealizowane przez Instytut Keralla Research dowodzą, że w minionym roku 7 ... rozwoju projektów innowacyjnych jest kluczowe. Przedsiębiorcy mogą co prawda liczyć na pomoc Agencji Rozwoju Przemysłu, Polskiego Funduszu Rozwoju czy Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, ...
-
Nie produkty, tylko doświadczenia. Nie ma sukcesu bez User Experience?
... doświadczeń. – tłumaczy Piotr Chwiedziewicz z Symetrii, wiodącej polskiej agencji specjalizującej się w projektowaniu user experience, która obsługuje m.in. takie ... większymi możliwościami wyboru alternatywnych opcji – tłumaczy Piotr Chwiedziewicz. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Aquent, 70% klientów twierdzi, że porzuciło koszyk ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 49/2019
... 20-proc. wzrost przychodów rok do roku, a co dziesiąta rośnie minimum dwukrotnie – mówi agencji Newseria Biznes Aleksander Łakomski, dyrektor ds. sprzedaży w Citi Handlowy. Polska od lat ... usług (94 proc.) oraz referencji i poleceń od klientów (95 proc.). – Nasze badania pokazują, że polskie software house’y to firmy istniejące na rynku od około ...
-
Firmy logistyczne: spadek zatrudnienia i nadzieje na inwestycje
... kolei regiony Krakowa i Zachodniej Polski otrzymały ich mniej, niż w poprzedniej edycji badania. Plany inwestycyjne mają wszyscy Blisko trzy czwarte (74%) respondentów wykazuje ... Dostaw w Polsce” została opracowana przez CBRE i Panattoni Europe przy wsparciu agencji badawczej Analytiqa. Badanie zostało zrealizowane na grupie 51 respondentów, 26 z nich ...
-
Polski nastolatek ze smartfona korzysta częściej niż jego rówieśnik z USA
... nastolatek wyróżnia się pod względem korzystania z komputera stacjonarnego. Jak wynika z badania, używa go 53% badanych, co jest najwyższym rezultatem pośród wszystkich ... na swoich urządzeniach. - powiedział Piotr Zimolzak, Dyrektor ds. Badań i Analiz w SW Research Agencji Badań Rynku i Opinii. Do czego służy smartfon? Polski nastolatek najczęściej ...
-
Dzieci w sieci, czyli życie na YouTube, TikToku i Instagramie
... fanów mają również Tik Tok i Instagram. „NASTOLATKI 3.0 Raport z ogólnopolskiego badania uczniów” pokazał, że z sieci korzysta 82,5% polskiej młodzieży. Internet służy ... starsi użytkownicy, ale to zaledwie nieco ponad 2% – mówi Tobiasz Wybraniec, prezes agencji influencer marketingu GetHero. TikTok to platforma, która została stworzona z myślą ...
-
Czy postawy wobec pandemii mogą wpływać na wizerunek marki?
... otwierają się ponownie, będziemy mieli do czynienia z nową sytuacją na rynku. Agnieszka Górnicka, prezes agencji Inquiry dodaje: Sklepy muszą zadbać nie tylko o środki higieny, ale także ... uwagę na bezpieczeństwo. Nawet promocje schodzą teraz na dalszy plan. Nasze badania pokazują, że „nowa normalność” jest zupełnie inna, niż stan przed epidemią. O ...
-
Wybory prezydenckie 2020: głos 16 tys. Polaków bez znaczenia, co poszło nie tak?
... mówi Piotr Chwiedziewicz, Marketing Manager z Symetrii, przodującej polskiej agencji UX (User Experience). Olbrzymie zainteresowanie tegorocznymi wyborami miało ... pozytywów Jedną z największych zmian na plus, jakie odnotowano podczas realizacji badania jest wstępny etap wnioskowania o pakiet uprawniający do głosowania korespondencyjnego. W ...
-
Spadły unijne emisje CO2 w transporcie morskim, ale nie na długo
... CO2. Środki zostaną przeznaczone na inwestycje w infrastrukturę, innowacje technologiczne czy badania nad rozwojem paliw alternatywnych. Parlament Europejski chce także zmusić ... w ciągu najbliższych lat, a może nawet dekad. Według szacunków Międzynarodowej Agencji Energetycznej (IEA) w 2040 roku zaledwie 3 proc. całkowitego zapotrzebowania na paliwo ...