-
Faktoring wrzuca szósty bieg
Z danych napływających z rynku wynika, że polscy przedsiębiorcy coraz częściej wybierają faktoring. Potwierdzeniem tego są dane zaprezentowane przez Polski Związek Faktorów, z których wynika, że w I poł. br. obroty faktoringu osiągnęły 109,5 mld zł (+27,5 proc. rdr), a korzysta z niego już ponad 15 tys. klientów. Za taki obrót spraw odpowiada m.in ...
-
Nieporozumienia wokół podniesienia ratingu Polski
Podniesienie ratingu Polski przez agencję Standard & Poor’s wzbudziło wiele różnych interpretacji, wśród nich mylnych lub przesadnych reakcji. Wielu obserwatorów traktowało ten ruch jako poprawę oceny długofalowych perspektyw gospodarczych Polski, podczas gdy w rzeczywistości jest to jedynie cofnięcie obniżki ratingu ze stycznia 2016 roku, czyli ...
-
Globalne inwestycje w chmurę podwoją się w ciągu trzech lat
Chmura przestaje być wyłącznie składnikiem infrastruktury IT. Jak wynika ze zrealizowanego przez Deloitte badania „Oustourcing Survey 2018. Traditional outsourcing is dead. Long live disruptive outsourcing”, firmy dostrzegły w niej potencjał do poprawy wydajności biznesu, wspierania innowacji oraz czynnik przyspieszający wprowadzanie na rynek ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 47/2018
... pozytywnych ocen służy kampania „Dobry głos dla firm”, zainicjowana przez ING Bank Śląski. – Dzielimy się opiniami o firmach, kiedy jesteśmy niezadowoleni, żeby ... nawyku dawania pozytywnego feedbacku i naszym celem jest odwrócenie tego trendu – mówi Anna Witecka z ING Banku Śląskiego. Na stronie internetowej kampanii „Dobry Głos dla Firm” Polacy ...
-
Sezon zimowy, czyli pora na ataki phishingowe
Phishing pozostaje jedną z ulubionych metod na złowienie ofiary. Jak wynika z opracowanego przez Webroot i F5 Labs raportu „Phishing i oszustwo 2018”, w okresie październik-styczeń liczba incydentów, w których został wykorzystany wzrosła o przeszło 50 proc. Dane te pochodzą z F5 Security Operations Center (SOC) pod F5® WebSafe™, który monitoruje i ...
-
Leasing operacyjny: opłata wstępna przy księgach rachunkowych
Wstępna opłata leasingowa mająca na charakter opłaty samoistnej i bezzwrotnej, nieprzypisanej do poszczególnych rat leasingowych, jest kosztem pośrednim leasingobiorcy i ujmowana w dacie poniesienia - uznał Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji indywidualnej z dnia 28.12.2018 r. nr 0111-KDIB2-3.4010.364.2018.1.PB. Jakie ...
-
Marketing liderem w budowaniu customer experience
„State of Marketing 2019”. Tak brzmi tytuł najnowszego raportu Salesforce na temat najświeższych i najistotniejszych zmian w tendencjach marketingowych. Autorzy badania tradycyjnie już przyglądają się nie tylko najgorętszym trendom, ale również pochylają się nad kierunkami, w których ewoluuje marketing, wskazując chociażby na jego coraz to ...
-
Newsletter nr 1 komunikacji marketingowej?
E-mail marketing pozostaje najpopularniejszą metodą na pozyskiwanie nowych klientów. W opracowanym przez SARE XV badaniu wykorzystania poczty elektronicznej newsletter zajął pierwsze miejsce wśród narzędzi komunikacji marketingowej. Okazuje się zatem, że plotki o schyłku mailingu reklamowego nie mają zbyt wiele wspólnego z rzeczywistością. W ...
-
Transport i produkcja postawiły na leasing
Jakie źródła finansowania zewnętrznego cieszą się szczególnym uznaniem polskiego sektora MŚP? Z ostatniej edycji „Barometru EFL” wynika, że firmy nadal bazują na środkach własnych. Jeżeli jednak przyjrzeć się wyłącznie zewnętrznym narzędziom, to na szczycie listy plasuje się leasing (ponad 55 proc.), z którego zdecydowanie chętniej korzystają ...
-
Czy to już prawdziwy boom na coworking?
Coworking oraz biura serwisowane przeżywają obecnie lata swojej świetności. Za ich popularnością skrywają się przede wszystkim rozwijające się nowe technologie oraz kultura startupowa. O elastycznych powierzchniach biurowych dyskutowano podczas konferencji pt. „Coworking in Poland – Where Next?”, która stała się również okazją do przedstawienia ...
-
Content marketing - co to jest i od czego zacząć?
Content marketing, czyli marketing treści, to promocja naszej oferty i firmy, polegająca na docieraniu do nowych klientów poprzez publikowanie wartościowych treści, które są przydatne i atrakcyjne dla użytkowników. Umiejętnie prowadzona kampania content marketingowa w dłuższym okresie czasu powinna zaowocować osiągnięciem założonych przez nas ...
-
Zgody marketingowe - fakty i mity
Od 25 maja 2018 r., czyli od dnia wejścia w życie przepisów dotyczących ochrony danych osobowych tzw. RODO, zaostrzeniu uległy zasady określające granice dopuszczalnej komunikacji marketingowej. Przedsiębiorcy, firmy nawiązując relację z adresatem swojego przekazu marketingowego, zmuszeni są w pierwszej kolejności do pozyskania od niego ...
-
Usługa marketingowa na gruncie przepisów o VAT
Usługa marketingowa świadczona przez spółkę, gdzie wydawanie towarów podmiotom trzecim w ramach usługi marketingowej jest jednym z jej elementów, nie jest uznawana na gruncie przepisów o VAT za jedno świadczenie. Przekazanie zaś przedstawicielom grupy docelowej w ramach usługi marketingowej materiałów promocyjnych, informacyjnych i reklamowych, ...
-
Skuteczny mailing. Jaka lista mailingowa i targetowanie będą najlepsze?
Mailing jest jednym z najskuteczniejszych narzędzi marketingu. Dzieje się tak mimo, że wiele osób w pierwszej chwili kojarzy go z niechcianymi wiadomościami, których wiele dostajemy na swoją skrzynkę. Powodem jest mnóstwo maili wysyłanych każdego dnia do wszystkich kont znajdujących się w wybranych bazach. Takie działania mają niewielkie szanse na ...
-
Kompleksowa organizacja eventów w ustawie o VAT zdaniem fiskusa
W ramach działalności gospodarczej przedsiębiorcy organizują różnego rodzaju spotkania o charakterze marketingowym lub szkoleniowym, a także konferencje przeznaczone dla pracowników, kontrahentów, partnerów biznesowych oraz dziennikarzy. Powyższe działania są wykonywane najczęściej przez podmioty trzecie (np. agencje marketingowe). Konsekwencje ...
-
Przez smog Polska traci 111 mld zł rocznie
... do odegrania w tym obszarze mają banki I tak na przykład ING Bank Śląski, wspiera rozwój gospodarki o obiegu zamkniętym, m.in. poprzez promowanie prośrodowiskowych postaw ... walkę ze smogiem – mówi Rafał Benecki, Dyrektor Biura Analiz Makroekonomicznych z ING Banku Śląskiego. Eksperci Deloitte podkreślają, że w walce o czyste środowisko pomóc może ...
-
Branża leasingowa rośnie i liczy dłużników
Wydawać by się mogło, że polska branża leasingowa nie powinna mieć większych powodów do narzekania. Od lat cieszy się bowiem dobrą koniunkturą, która napędza jej rozwój. Firmy coraz częściej sięgają po leasing, finansując nim zakup samochodów, maszyn budowlanych lub produkcyjnych czy nieruchomości. Okazuje się jednak, że ten jeden z bardziej ...
-
Większe zatrudnienie = więcej leasingu
Mogłoby się wydawać, że konieczność wspierania inwestycji zewnętrznymi formami finansowania dotyczy przede wszystkim mniejszych firm, które znajdują się dopiero na starcie swojej rynkowej kariery i nie posiadają wystarczającej ilości środków własnych. Do odmiennych wniosków prowadzą jednak badania. „Leasing Index” wskazuje np., że korzystanie z ...
-
Outsourcing na polskim rynku. 20 lat doświadczeń, dobre prognozy na przyszłość
Outsourcing to jeden z wielu amerykańskich wynalazków, który zrobił karierę na świecie. Według szacunków globalny rynek outsourcingu generuje rocznie już ponad 100 mld dolarów zysku. Spory kawałek tego tortu to rynek polski, na którym outsourcing wciąż dynamicznie się rozwija. Outsourcing ma dłuższą historię, niż mogłoby się wydawać. Chociaż samo ...
-
Najlepsza jakość życia w Szwajcarii, ale Polska mocno awansuje
Szwajcaria, Singapur i Kanada to najlepsze miejsca do pracy i życia – wynika z najnowszej edycji rankingu rankingu HSBC Expat Annual League Table. Względem poprzedniego zestawienia Polska poskoczyła aż o 10 pozycji, plasując się na silnym 13. miejscu wśród najlepszych destynacji dla ekspatów, czyli specjalistów, którzy opuścili rodzinny kraj, aby ...
-
Co możemy zyskać na design thinking?
Design thinking zyskuje na popularności. Analitycy Forrester Consulting postanowili sprawdzić, co o metodzie kreatywnego rozwiązywania problemów i tworzenia innowacji sądzą amerykańskie firmy. Okazało się, że możliwości design thinking sprawdziło już 7 na 10 przedsiębiorców (72 proc.), a 28 proc. postanowiło zmienić pod jego kątem swoją kulturę ...
-
Branża leasingowa w I poł. 2019 r.
Dostrzegalny od dłuższego czasu dynamiczny rozwój branży leasingowej nieco wyhamował. Wprawdzie u schyłku czerwca wartość trwających kontraktów wyniosła 157,1 mld zł i była o 15% wyższa niż przed rokiem, to jednak zawarte pomiędzy styczniem a czerwcem nowe umowy zanotowały spadki. Ich wartość ukształtowała się na poziomie 38,7 mld zł (-0,6%). ...
-
Leasing maszyn budowlanych dogania rolnictwo
Na przestrzeni I półrocza br. firmy leasingowe sfinansowały maszyny i urządzenia budowlane warte ponad 1,85 mld zł, co oznacza wzrost na poziomie 7 proc r/r - wynika z ostatnich danych Związku Polskiego Leasingu. Po raz kolejny numerem jeden wśród leasingodawców branży budowlanej okazał się EFL. Umowy zawarte przez niego w analizowanym okresie ...
-
Leasing samochodu. Nie taki tani, jakby się mogło wydawać?
Leasing samochodu uchodzi za wygodny i dość tani sposób finansowania auta dla mikrofirmy. Zanim się jednak na niego zdecydujemy, przyjrzyjmy się wnikliwie cennikom leasingodawców. Doświadczenie pokazuje bowiem, że są one pełne zapisów odnośnie dodatkowych i wcale nie symbolicznych opłat. Płacimy m.in. za zmianę leasingobiorcy, skrócenie okresu ...
-
To już moda na leasing wózków widłowych?
Nadeszła moda na leasing wózków widłowych? Być może jest jeszcze za wcześnie, aby na tak postawione pytanie odpowiedzieć twierdząco, ale niewątpliwie widać, że to rozwiązanie zyskuje na popularności. Potwierdzeniem tego są najświeższe dane Związku Polskiego Leasingu, z których wynika, wartość wziętych w leasing wózków widłowych osiągnęła w I ...
-
Polski leasing na 5. miejscu w Europie
Z danych federacji Leaseurope wynika, że całkowita wartość nowych umów leasingowych, które zawarto w minionym roku w Europie sięgnęła 386,4 mld euro. Tym samym dynamika europejskiej branży leasingowej zanotowała wzrost na poziomie 7,7 proc. (r/r). Na wyróżnienie zasługuje również polski rynek leasingu, któremu dzięki pokaźnemu poziomowi ...
-
Polska spada w Doing Business 2020
Notowanie Polski w rankingu Banku Światowego „Doing Business 2020” powinno stać się poważnym powodem do refleksji dla zarządzających polityką gospodarczą. Nasz kraj zajął w nim 40. pozycję, czyli o 7 pozycji gorzej niż w poprzednim roku, o 13 pozycji niżej niż w DB’2018 oraz o 16 miejsc niżej niż w DB’2017. Trend jest jednoznaczny – w dół. ...
-
Top Marka 2019: marki motoryzacyjne
Motoryzacja pozostaje jedną z najbardziej medialnych branż, a w kontekście jej obecności w mediach zaznacza się wyraźnie wiodące znaczenie elektromobilności. Polacy w coraz większym stopniu są zainteresowani samochodami elektrycznymi, co znajduje bezpośrednie przełożenie na działania i komunikację marketingową brandów motoryzacyjnych. W ...
-
LPP oraz Santander Bank Polska z nagrodami głównymi w Konkursie Raporty Społeczne
... .ly/31wWEZi). W liczbie oddanych głosów 2. miejsce zajął raport BNP Paribas Bank Polska, 3. ING Bank Śląski. - W obliczu nowych wyzwań coraz większego znaczenia nabierają kwestie, w jaki ... Rating weszły następujące podmioty: BNP Paribas Bank Polska, Citi w Polsce, DNB Bank Polska, ING Bank Śląski, NatWest Poland. W tym dniu także oficjalnie do grona ...
-
Leasing samochodu. Jakie trendy po zmianach w prawie?
Leasing samochodu to opcja finansowania, która cieszy się wśród Polaków dość sporą popularnością. Na tym rynku wyraźnie zaznaczają się pewne tendencje. Jak się prezentują i czy wpływ na zachowania leasingobiorców wywarły ostatnie zmiany przepisów leasingowych? Przypomnijmy, w tym roku leasing samochodu doczekał się dość istotnych zmian. Dotyczyły ...
-
13 najczęstszych błędów przy wysyłaniu mailingu
Mailing wciąż jest jednym z najskuteczniejszych sposobów kontaktu z odbiorcami i idealnym narzędziem do zwiększenia sprzedaży. Dlaczego w takim razie nie zawsze uzyskujemy oczekiwane rezultaty? Co robimy źle? Co warto poprawić czy zmodyfikować? Zebraliśmy błędy najczęściej popełniane przez firmy realizujące mailingi a także te obserwowane w ...
-
Leasing w obliczu COVID-19. Spowolnienia ciąg dalszy?
Firmy członkowskie stowarzyszone w Związku Polskiego Leasingu zauważają wpływ COVID-19 na gospodarkę. Dlatego branża leasingowa podjęła szereg działań osłonowych na rzecz polskich przedsiębiorców, takich jak umożliwienie odroczenia bieżących zobowiązań na okres od 3 do 6 miesięcy oraz wskazała na konieczne do podjęcia dalsze działania osłonowe. W ...
-
Przetwarzanie i ochrona danych w ramach procedury whistleblowingu
Whistleblowing to coraz popularniejsze w ostatnim czasie pojęcie, posiadające liczne definicje. Międzynarodowa Organizacja Pracy określa go jako "raportowanie przez obecnych lub byłych pracowników o nielegalnych, niewłaściwych, niebezpiecznych lub nieetycznych praktykach pracodawców". Natomiast według autorek jednej z pierwszych publikacji w tej ...
-
ZPL: leasing wyhamował o połowę, wychodzenie z kryzysu nie potrwa krótko
Ostatnimi czasy leasing w naszym kraju miał się całkiem nieźle, chociaż dynamika rynku zaczęła nieco hamować już w minionym roku. Najnowsza porcja danych Związku Polskiego Leasingu wskazuje jednak, że dziś branża leasingowa wyraźnie odczuwa, podobnie zresztą jak cała gospodarka, wyraźne oznaki związanego tym razem z pandemią spowolnienia. Niestety ...
-
Salesforce: siłą marketingu będą dane i innowacje
Salesforce, globalny lider w dziedzinie systemów CRM, opublikował szóstą edycję swojego raportu „State of Marketing”, która pokazała, że w miarę jak technologia zwiększa oczekiwania klientów, polscy specjaliści ds. marketingu nie tylko przekazują komunikaty, lecz także angażują się w interakcje z klientami i nawiązują z nimi wartościowe relacje, ...