eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Marketing usług

Marketing usług

2011-10-17 13:00

Przeczytaj także: Gazetki promocyjne bez promocji


Pisz bloga

Możesz zacząć prowadzić bloga o tematyce związanej z oferowanymi przez Ciebie usługami – to naprawdę doskonały sposób na to, aby inni dowiedzieli się, czym się zajmujesz. Prowadzenie bloga nie tylko zwiększy Twoją wiarygodność – jest to również skuteczny sposób na to, aby znaleźć się na wysokich miejscach w wynikach wyszukiwania wyszukiwarkach internetowych.

Twój blog nie musi nosić takiej samej nazwy jak Twoja firma. Możesz nadać mu nazwę zgodną z tym, w czym jesteś najlepszy i co oferujesz swoim klientom, np. Stylowe Wnętrze lub Blog Podatkowy.

Pozycjonowanie

Wiele firm pracuje obecnie z tzw. optymalizacją wyszukiwania (np. w wyszukiwarce Google). Oznacza to po prostu, że dostosowuje się parametry i zawartość strony internetowej w taki sposób, aby wyszukiwarki wyświetlały link do Twojej strony internetowej wyżej w wynikach wyszukiwania, niż link do strony konkurencji. W tym kontekście mówimy też o pozycjonowaniu strony internetowej.

Wydawaj gazetkę dla klientów

Gazetka dla klientów może być elegancka albo niewyszukana, może być kolorowym folderem albo czarno-białą kartką formatu A4 zawierającą najważniejsze informacje (newsletter). Jeśli dysponujesz skromnymi środkami, do wyprodukowania gazetki możesz użyć kserokopiarki. Pamiętaj jednak, by zawartość gazetki była jak najbardziej atrakcyjna i dawała obraz kompetencji Twojej firmy w danej dziedzinie.

Nie osiągniesz tego jednak opisując, jak atrakcyjna w każdej sferze jest Twoja firma, tylko wymieniając korzyści, jakie odniosą klienci korzystający z Twoich usług. Dlatego gazetka nie może zawierać zbyt wielu reklam. Najlepiej, jeśli w ogóle będzie ich pozbawiona.

Taką gazetkę możesz dołączyć do faktury. Jeśli chcesz skorzystać z okazji i zareklamować swoje produkty, możesz razem z gazetką wysłać ulotki reklamowe albo katalog. Innym dobrym sposobem jest umieszczenie w gazetce reklamy na sztywnym papierze, który szatą graficzną odróżnia się od gazetki.

W gazetce prawnik może napisać artykuł o tym, jak samemu przemawiać w sądzie, lekarz stomatolog dać wskazówki, jak uniknąć paradentozy czy próchnicy. Biuro księgowe może napisać serię artykułów o podstawach księgowości. W gazetce możesz też umieścić reportaż o zadowolonym kliencie, który miał z Twoich usług wiele pożytku. Wyważ wówczas treść reklamową i połóż nacisk na osobę klienta.

Nigdy nie kończ artykułu przed podaniem puenty z informacją, że klient dowie się więcej, kupując dany produkt. Takie działanie niesie negatywne skutki i odstrasza klientów. Pomyślisz może, że rozdawanie klientom czegoś, za co mogliby zapłacić, jest naiwne i pozbawione sensu. Pamiętaj jednak, że w zamian zyskasz przychylność obdarowanych. Może się wydawać, że w ten sposób firma przyczynia się do zmniejszenia zapotrzebowania na swoje usługi, ale w rzeczywistości jest odwrotnie.

Pouczające ogłoszenia

Również ogłoszenia mogą zachęcać klientów do korzystania z Twoich usług. Seria ogłoszeń, w których Twoi kompetentni pracownicy dają czytelnikom dobre rady, jest także ciekawym pomysłem.

Organizuj kursy i seminaria

Organizowanie kursów i seminariów to doskonały sposób na pokazanie swoich umiejętności. Gdy prowadzisz kurs, uczestnicy dowiadują się o Twoich produktach lub usługach i automatycznie nabierają przekonania, że jeśli potrafisz poprowadzić kurs lub wygłosić wykład, musisz być także dobrym przedsiębiorcą.

Przekazuj fakty i wiedzę

Zamiast przedstawiać w reklamie swoje argumenty sprzedażowe i wypełniać ją sformułowaniami w stylu jacy-to-jesteśmy-dobrzy, możesz oferować swoim klientom informacje oparte na faktach i wiedzy, całkowicie oczyszczone z tekstów typowo reklamowych. Publikacja zawierająca ciekawe fakty będzie czytana zupełnie inaczej niż reklama. Osoba czytająca reklamę podświadomie włącza w sobie pewien opór w stosunku do przedstawianego tekstu i obrazu – wiadomo że to przecież tylko reklama, a w reklamach zawsze jest sporo przesady.

Artykuł powstał na podstawie książki MARKETING DLA MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW, wyd. 4, lipiec 2011, wydawnictwo BL Info Polska Sp. z o.o.

fot. mat. prasowe





MARKETING dla małych i średnich przedsiębiorstw to praktyczny poradnik przeznaczony przede wszystkim dla małych i średnich firm. Dowiesz się, jak skutecznie przeprowadzać marketing w firmie, tak aby odnosić na tym polu sukcesy. Znajdziesz tu wiele rad i wskazówek na temat tego, jak za pomocą przemyślanego marketingu zwiększyć sprzedaż i przekonać do siebie klientów.

poprzednia  

1 2 3

oprac. : BL Info Polska BL Info Polska

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: