eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Firmowe biuletyny elektroniczne

Firmowe biuletyny elektroniczne

2004-02-27 10:30

Przeczytaj także: E-mail marketing: 8 kroków do efektywnej kampanii powitalnej



Uprawnienia do korzystania z dodatkowych zasobów
Odbiorcy biuletynów powinni być obdarzeni szczególnymi przywilejami, na przykład niektóre informacje mogłyby być dostępne tylko dla prenumeratorów. Postawa taka umożliwi firmie wykorzystanie kolejnego mechanizmu przyczyniającego się do powiększenia dotychczasowej bazy.

Pozyskanie adresów e-mail drogą tradycyjną
Spotkania branżowe, targi, konferencje stanowią doskonałą okazję do pozyskania kolejnych adresów e-mail ponieważ skupiają atrakcyjną pod względem preferencji grupę. Precyzyjne wyjaśnienie istoty e-biuletynów zachęci osoby partycypujące w imprezach firmowych do prenumeraty bezpłatnego magazynu. Narzędziem wspomagającym subskrypcję powinno być udostępnienie krótkiego formularza osobom zainteresowanym.

Wykorzystanie pop-upów
Pop-upy to reklamowe elementy graficzne pokazujące się w oddzielnym okienku przeglądarki internetowej. Ich celem jest promowanie strony, produktu lub usługi. Aby aktywnie wykorzystać właściwości reklamowe tego mechanizmu w celu pozyskania kolejnych adresów poczty elektroniczny należy nadać mu funkcję przypominającą.

Pop-up z zaimplementowanym polem do prenumeraty może pojawiać się podczas opuszczania strony przez użytkownika. Skrypty powinny być na tyle inteligentne by uwzględniały fakt, iż osoba wizytująca stronę jest już zarejestrowana. Pojawianie się pop-upu u tej samej osoby nie powinno odbywać się częściej niż raz na dobę. Wskazane rozwiązania oparte są na mechanizmie cookie.

Publikowanie cykli artykułów
Udostępnianie cykli artykułów w częściach stanowi kolejne źródło zdobycia bazy prenumeratorów. Publikacje stanowiące wartościowy komponent serwisu powinny zachęcać do kolejnych wizyt na stronie. Stąd na każdej planszy zawierającej artykuł należy zamieścić pole z możliwością zarejestrowania się w systemie powiadamiania o nowej publikacji. Zapowiedź nowego tekstu w serwisie bez precyzyjnego określenia czasu jego pojawienia się stymuluje proces subskrypcji.

Zdobywanie adresów e-mail za pośrednictwem badań i konkursów
Organizowanie w serwisach internetowych badań i konkursów ukierunkowanych tematycznie stanowi wartościowy element promocji uzupełniającej, której celem jest zdobycie zainteresowania wśród przedstawicieli grupy docelowej. Stosowanie mechanizmów stymulujących odwiedzalność przyczynia się do powiększenia firmowej bazy. Respondent powinien być zobligowany do pozostawienia adresu e-mail wówczas gdy zechce partycypować w losowaniu nagród.

Badania ankietowe: "Biuletyny elektroniczne - jakie powinny być?" przeprowadzone w serwisie www.e-marketing.pl na próbie 234 osób wykazały, iż osoby uczestniczące w ankietach wspieranych nagrodami, skłonni są do pozostawienia bardziej szczegółowych danych personalnych. Wykresy na rys.1 obrazują jak kształtują się odpowiedzi procentowe respondentów w przypadku badań z nagrodami oraz bez nich.


Rys. 1. Graficzna prezentacja wyników badań ankietowych "Biuletyny elektroniczne - jakie powinny być?" (www.e-marketing.pl).

Wykresy przedstawiają jakie informacje personalne skłonny by był pozostawić respondent biorąc udział w subskrypcji biuletynu?

oprac. : Justyna Adamczyk / Gazeta IT Gazeta IT

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: