Firmowe biuletyny elektroniczne
2004-02-27 10:30
© fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: E-mail marketing: 8 kroków do efektywnej kampanii powitalnej
Jednak, pozyskanie zainteresowania osób ekonomicznie wartościowych, a przede wszystkim zdobycie lojalnych klientów, wymaga utrzymania z nimi długotrwałego i aktywnego kontaktu. Aby to osiągnąć, nie wystarcza stosowanie biernej formy dostarczania treści, lecz aktywnego systemu informacyjnego pomiędzy firmą a użytkownikiem serwisu, opartego na biuletynach elektronicznych.Definicja biuletynu elektronicznego
W e-biuletynach treści wypływają ze strony firmy i są dystrybuowane z określoną częstotliwością do lojalnego grona stałych odbiorców.
1. Charakterystyka elektronicznych biuletynów
Biuletyny pełnią rolę informatorów firmowych, z których można zapoznać się z ofertą, skorzystać z atrakcyjnych promocji, uzyskać najistotniejsze informacje o bieżącej działalności firmy. Informują też o zmianach na stronach internetowych. Szybko dostarczają aktualnych wiadomości w sytuacji, gdy nie ma czasu lub możliwości na skrupulatne kontrolowanie zawartości obszernych serwisów WWW.
Najistotniejsze aspekty charakteryzujące biuletyny elektroniczne to: sformułowanie najważniejszych funkcji, wyznaczanie celu, szacowanie korzyści oraz profilowanie grupy użytkowników.
Biuletyny pełnią 3 podstawowe funkcje:
- informowanie - funkcja ta ma na celu powiadamianie użytkownika o wydarzeniach i imprezach firmowych, zmianach w ofercie oraz nowościach na stronie internetowej. Proces informacyjny kształtuje pozytywny wizerunek firmy w świadomości odbiorców biuletynu.
- zachęcanie - atrakcyjna kreacja biuletynu, czytelny styl oraz interesująca oferta powinny wywołać u odbiorcy pragnienie posiadania prezentowanego produktu lub usługi. Intrygująca forma przekazu powinna zachęcać do zapoznania się z ofertą firmy, a w rezultacie skłonić do dokonania zakupu.
- przypominanie - funkcja ta ma na celu przypominanie użytkownikowi o istnieniu firmy w Internecie, jej ofercie oraz nowościach na stronie WWW.
Założenia celowe
Kompozycja elektronicznego magazynu powinna być poprzedzona sformułowaniem celów jakie zamierza osiągnąć firma. Planowanie to pozwoli ukształtować zawartość biuletynu pod kątem stawianych założeń. Kreatywność projektanta przesyłki powinna charakteryzować się wyczuciem i trafnym gustem. Wyróżnianie istotnych informacji intensywną kolorystyką pozwoli zaakcentować czytelnikowi, które treści są najważniejsze. Istotnym aspekt stanowi także hierarchizacja informacji. Najważniejsze wiadomości powinny być ulokowane na górze magazynu. Kolejność prezentowanych zasobów w biuletynie wskazuje, które treści stanowią szczególną wartość oraz jakie cele zamierza osiągnąć firma. Wynika z tego, iż wiodące miejsce powinno być przeznaczone na prezentację wiadomości korzystnych zarówno dla adresata jak i dla nadawcy, np. zamieszczenie informacji o atrakcyjnej cenowo ofercie czy obniżce cen produktów. Cel jaki zamierza osiągnąć firma to zainteresowanie użytkownika oraz pozyskanie jak największej liczby zamówień.
oprac. : Justyna Adamczyk / Gazeta IT
Przeczytaj także
-
E-mail marketing: jak to robić zgodnie z prawem?
-
E-mail marketing w Polsce 2014
-
E-mail marketing: jak nie zostać spamerem?
-
E-mail marketing: newslettery są skuteczne
-
Kiedy wysłać newsletter?
-
E-mail marketing w Polsce 2009
-
E-mail marketing w Polsce 2008
-
Poczta e-mail: newsletter zyskuje na popularności
-
Marketing internetowy bardziej popularny