eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Firmowe biuletyny elektroniczne

Firmowe biuletyny elektroniczne

2004-02-27 10:30

Przeczytaj także: E-mail marketing: 8 kroków do efektywnej kampanii powitalnej



Korzyści

Idea biuletynu oparta jest na zasadzie "symbiozy" czyli wzajemnych korzyści. Zarówno subskrybent jak i firma mogą odnieść z tego tytułu wiele profitów. Firma posiada możliwość szybkiego dotarcia z przekazem do sprecyzowanej pod względem oczekiwań grupy osób, co może znaleźć swoje odzwierciedlenie w obrazie statystyk sprzedaży. Odbiorca zaś otrzymuje wprost do swojej skrzynki wyselekcjonowane informacje.

Generowanie i wysyłka biuletynów stanowi obecnie jedną z najtańszych i najskuteczniejszych form promocji ponieważ charakteryzują ją takie cechy jak:

- posiadanie własnej bazy cennych subskrybentów (dobrowolnie zarejestrowanych),
- bardzo niski koszt dotarcia z informacją do reprezentantów grupy docelowej,
- możliwość pozyskania nowych klientów,
- utrzymanie pozytywnych relacji pomiędzy firmą a jej odbiorcami,
- stałe podtrzymywanie uwagi użytkownika,
- kreowanie marki firmy,
- tworzenie pozytywnego wizerunku firmy,
- zatarcie anonimowości firmy,
- pozyskanie zaufania klienta,
- dostarczanie profilowanych informacji - zgodnych z preferencjami odbiorcy.

Grupa docelowa

Biuletyny odgrywają największą rolę wówczas, gdy jego subskrybentami są wyłącznie reprezentanci grupy docelowej, a więc osoby zainteresowane tematyką propagowaną przez firmę. Kierowanie wiadomości targetowanej spotka się z aprobatą wśród jej odbiorców, zaś firmie przyniesie korzyści. Dystrybucja e-zinu do niezweryfikowanego kręgu użytkowników mija się z rzeczywistym celem.

2. Sposoby pozyskania bazy subskrybentów

Atrakcyjna kompozycja biuletynu, przekonywujący przekaz oraz interesujące zasoby spełniają podstawowe wymogi właściwie opracowanego biuletynu. Nie podlega dyskusji także fakt, że magazyn powinien zostać dostarczony do sprofilowanych grup osób. Powstaje jednak pytanie, w jaki sposób samodzielnie pozyskać docelową bazę subskrybentów?

Aby zdobyć pokaźną bazę adresową należy w tym celu wykorzystać szereg zróżnicowanych narzędzi oraz uwzględnić czynnik czasowy jako decydujący. Poniżej przedstawiono skuteczne sposoby umożliwiające zdobycie ukierunkowanego kręgu prenumeratorów.

Pole subskrypcji na stronie WWW Zamieszczenie pola umożliwiającego pozostawienie adresu e-mail należy do najbardziej standardowych działań. Formularz umożliwiający dokonanie prenumeraty powinien być dostępny z poziomu każdej planszy serwisu, tak, aby w prosty sposób można go było zauważyć. Najczęściej jest zamieszczany na lewym lub prawym pasku nawigacyjnym na samej górze. Takie ulokowanie powoduje, iż percepcja użytkownika jest kierowana na niego.

Serwisy internetowe oferujące bogate zasoby powinny umożliwiać wybór działów tematycznych. Przy czym dział dotyczący oferty byłby obowiązkowy. Strategia taka pozwoli firmie na wyjście z ofertą, zaś odbiorcy dostarczy prenumerowanych treści i ciekawych propozycji. Personalizowanie informacji cieszy się obecnie dużą popularnością ponieważ uwzględnia indywidualne preferencje użytkowników.

poprzednia  

1 2 3 ... 5

następna

oprac. : Justyna Adamczyk / Gazeta IT Gazeta IT

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: