eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › E-mail marketing w Polsce 2008

E-mail marketing w Polsce 2008

2008-10-09 13:10

E-mail marketing w Polsce 2008

Z jakiego programu korzystasz odbierając pocztę? © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Google i Wirtualna Polska to najpopularniejsi dostawcy bezpłatnych skrzynek pocztowych w Polsce. 60 proc. użytkowników korzysta jednak przynajmniej z trzech różnych adresów e-mail. Nie jest zaskoczeniem, że największą liczbę adresów e-mail posiadają pracownicy działów IT (81 proc.) - wynika z przeprowadzonego przez SARE piątego badania wykorzystania poczty elektronicznej w Polsce.

Przeczytaj także: Marketing internetowy bardziej popularny

Liczba wiadomości e-mail otrzymywanych w ciągu dnia utrzymuje się na niemal niezmienionym, w stosunku do ubiegłego roku, poziomie. Tylko 6 proc. ankietowanych odbiera dziennie od jednego do trzech maili. 26 proc. respondentów znajduje w swojej skrzynce do 20 nowych listów każdego dnia. Natomiast 22 proc. uczestników badania otrzymuje powyżej 40 e-maili dziennie. Najwięcej wiadomości odbierają dyrektorzy, pracownicy PR i marketingu. Najmniej zatrudnieni w administracji i produkcji, co z pewnością związane jest ze specyfiką ich pracy.

Wśród odbieranych wiadomości znajduje się nieco mniej spamu niż w zeszłym roku. Istotnie wzrosło wykorzystanie różnego rodzaju zabezpieczeń związanych z korzystaniem z poczty elektronicznej. Dodatkowo aż 84 proc. ankietowanych ma negatywny stosunek do spamu. Maleje liczba osób, którym otrzymywanie spamu jest obojętne, a rośnie odsetek zdecydowanych wrogów niezamówionej korespondencji (aż 61 proc.).

Już ponad trzech na czterech badanych świadomie korzysta z filtrów antyspamowych, 66 proc. wykorzystuje blokadę wyskakujących okienek pop-up, a prawie niemal co drugi ankietowany blokuje obrazki zaciągane do otwieranej wiadomości e-mail z zewnętrznych serwerów.

fot. mat. prasowe

Z jakiego programu korzystasz odbierając pocztę?

Z jakiego programu korzystasz odbierając pocztę?

„Interesujący jest wzrost wykorzystania programów pocztowych w zestawieniu z interfejsami udostępnianymi poprzez serwisy www. Jest to ciekawe zjawisko, bowiem w przypadku innych aplikacji obserwujemy odwrotny trend” – mówi Natalia Paczóska, Marketing Coordinator SARE. – „Z klientów poczty korzysta 74% proc. badanych. Najpopularniejsze są oczywiście rozwiązania Microsoftu (głównie Outlook i Outlook Express), które wykorzystuje niemal siedmiu na dziesięciu ankietowanych. Pocztę poprzez stronę www odbiera blisko niemal 60 procent badanych, co oznacza, że większość osób korzysta na przemian z jednego bądź drugiego sposobu. Dane te mają dla nas szczególne znaczenie w kontekście optymalizacji kreacji mailingów pod różne interfejsy i programy pocztowe.”

W tym roku po raz pierwszy firma SARE zapytała o to, w jakich serwisach internauci posiadają skrzynki pocztowe. Odpowiedzi są cenną wskazówką w kontekście optymalizacji kreacji newsletterów i mailingów pod różne portale. Największą popularnością cieszy się konto pocztowe Gmaila (27 proc.), a następnie Wirtualnej Polski (19 proc). Zaledwie 7 proc. badanych posiada skrzynkę pocztową w serwisie Gazeta.pl.

Tegoroczne badanie wykazało, że nieznacznie spadła popularność przesyłania znajomym wiadomości o charakterze rozrywkowym. Jednak w dalszym ciągu marketing wirusowy ma duży potencjał, gdyż zaledwie do 5 proc. respondentów nie trafia tego typu korespondencja, a jedynie co piąta osoba deklaruje, że nie przesyła dalej tego typu maili.

 

1 2

następna

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: