E-mail marketing w Polsce 2008
2008-10-09 13:10
Z jakiego programu korzystasz odbierając pocztę? © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Marketing internetowy bardziej popularny
Liczba wiadomości e-mail otrzymywanych w ciągu dnia utrzymuje się na niemal niezmienionym, w stosunku do ubiegłego roku, poziomie. Tylko 6 proc. ankietowanych odbiera dziennie od jednego do trzech maili. 26 proc. respondentów znajduje w swojej skrzynce do 20 nowych listów każdego dnia. Natomiast 22 proc. uczestników badania otrzymuje powyżej 40 e-maili dziennie. Najwięcej wiadomości odbierają dyrektorzy, pracownicy PR i marketingu. Najmniej zatrudnieni w administracji i produkcji, co z pewnością związane jest ze specyfiką ich pracy.Wśród odbieranych wiadomości znajduje się nieco mniej spamu niż w zeszłym roku. Istotnie wzrosło wykorzystanie różnego rodzaju zabezpieczeń związanych z korzystaniem z poczty elektronicznej. Dodatkowo aż 84 proc. ankietowanych ma negatywny stosunek do spamu. Maleje liczba osób, którym otrzymywanie spamu jest obojętne, a rośnie odsetek zdecydowanych wrogów niezamówionej korespondencji (aż 61 proc.).
Już ponad trzech na czterech badanych świadomie korzysta z filtrów antyspamowych, 66 proc. wykorzystuje blokadę wyskakujących okienek pop-up, a prawie niemal co drugi ankietowany blokuje obrazki zaciągane do otwieranej wiadomości e-mail z zewnętrznych serwerów.
fot. mat. prasowe
Z jakiego programu korzystasz odbierając pocztę?
W tym roku po raz pierwszy firma SARE zapytała o to, w jakich serwisach internauci posiadają skrzynki pocztowe. Odpowiedzi są cenną wskazówką w kontekście optymalizacji kreacji newsletterów i mailingów pod różne portale. Największą popularnością cieszy się konto pocztowe Gmaila (27 proc.), a następnie Wirtualnej Polski (19 proc). Zaledwie 7 proc. badanych posiada skrzynkę pocztową w serwisie Gazeta.pl.
Tegoroczne badanie wykazało, że nieznacznie spadła popularność przesyłania znajomym wiadomości o charakterze rozrywkowym. Jednak w dalszym ciągu marketing wirusowy ma duży potencjał, gdyż zaledwie do 5 proc. respondentów nie trafia tego typu korespondencja, a jedynie co piąta osoba deklaruje, że nie przesyła dalej tego typu maili.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
E-mail marketing: jak to robić zgodnie z prawem?
-
E-mail marketing: 8 kroków do efektywnej kampanii powitalnej
-
E-mail marketing w Polsce 2014
-
Kiedy wysłać newsletter?
-
E-mail marketing w Polsce 2009
-
Poczta e-mail: newsletter zyskuje na popularności
-
E-mail marketing: uwaga na słowa
-
Czarny Piątek nie musi być czarny, a Walentynki różowe
-
E-mail marketing: jak zbierać adresy?