E-mail marketing w Polsce 2008
2008-10-09 13:10
Przeczytaj także: Marketing internetowy bardziej popularny
Niezmiennie popularna wśród badanych jest komunikacja newsletterowa. Elektroniczne biuletyny otrzymuje dziewięciu na dziesięciu ankietowanych. Najczęściej są to dzienniki internetowe i newslettery reklamowe. W tym roku po raz pierwszy wśród przebadanych firm liczba tych, które wykorzystują e-mail marketing przekroczyła liczbę tych, które z niego nie korzystają. Aż sześciu na dziesięciu menedżerów odpowiedzialnych za kształtowanie polityki informacyjnej w swoich firmach planuje zwiększenie intensywności działań promocyjnych wykorzystujących pocztę elektroniczną, a zaledwie 6 proc. badanych nie zamierza wykorzystywać w przyszłości e-mail marketingu.
Podobnie jak w ubiegłym roku na pytanie o najważniejsze korzyści wynikające z subskrypcji newsletterów respondenci najczęściej wymieniali te związane z zaspokajaniem potrzeb informacyjnych. Wśród innych benefitów wskazywano m.in. zdobywanie wiedzy na interesujący temat, brak konieczności zakupu prasy, oszczędność czasu przy poszukiwaniu informacji, wykorzystanie wiadomości z newsletterów w pracy zawodowej.
Dla większości uczestników badania nie ma znaczenia, w jakim dniu otrzymają newsletter, choć równocześnie jedna czwarta ankietowanych wskazała poniedziałek jako najlepszy dzień na dostarczenie tego rodzaju wiadomości. Na drugim miejscu znalazł się wtorek, z wynikiem 12 proc. głosów.
Zgodnie z trendem z ubiegłych lat rośnie popularność newsletterów w formacie HTML. Mailingi te są o wiele atrakcyjniejsze wizualnie, a dodatkowymi ich atutami jest interaktywność i możliwość śledzenia wysyłek.
fot. mat. prasowe
Najbardziej rażące błędy w newsletterach
W porównaniu z zeszłorocznymi wynikami wzrósł odsetek osób korzystających z kanałów RSS. Ten sposób dystrybucji informacji wciąż jednak nie jest zbyt powszechny. 24 proc. pytanych nie ma pojęcia, czym jest RSS.
Informacje o badaniu
Badanie przeprowadzone zostało przy wykorzystaniu ankiety internetowej, która dostępna była w sieci od 1 lipca do 31 lipca 2008 roku. Grupą docelową były osoby aktywne zawodowo, zajmujące różne stanowiska w marketingu, PR, IT oraz menedżerowie wyższego szczebla i właściciele firm. W czasie trwania badania ankietę wypełniło poprawnie 2 123 respondentów.
1 2
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
E-mail marketing: jak to robić zgodnie z prawem?
-
E-mail marketing: 8 kroków do efektywnej kampanii powitalnej
-
E-mail marketing w Polsce 2014
-
Kiedy wysłać newsletter?
-
E-mail marketing w Polsce 2009
-
Poczta e-mail: newsletter zyskuje na popularności
-
E-mail marketing: uwaga na słowa
-
Czarny Piątek nie musi być czarny, a Walentynki różowe
-
E-mail marketing: jak zbierać adresy?