eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › E-mail marketing w Polsce 2008

E-mail marketing w Polsce 2008

2008-10-09 13:10

Przeczytaj także: Marketing internetowy bardziej popularny


Niezmiennie popularna wśród badanych jest komunikacja newsletterowa. Elektroniczne biuletyny otrzymuje dziewięciu na dziesięciu ankietowanych. Najczęściej są to dzienniki internetowe i newslettery reklamowe. W tym roku po raz pierwszy wśród przebadanych firm liczba tych, które wykorzystują e-mail marketing przekroczyła liczbę tych, które z niego nie korzystają. Aż sześciu na dziesięciu menedżerów odpowiedzialnych za kształtowanie polityki informacyjnej w swoich firmach planuje zwiększenie intensywności działań promocyjnych wykorzystujących pocztę elektroniczną, a zaledwie 6 proc. badanych nie zamierza wykorzystywać w przyszłości e-mail marketingu.

Podobnie jak w ubiegłym roku na pytanie o najważniejsze korzyści wynikające z subskrypcji newsletterów respondenci najczęściej wymieniali te związane z zaspokajaniem potrzeb informacyjnych. Wśród innych benefitów wskazywano m.in. zdobywanie wiedzy na interesujący temat, brak konieczności zakupu prasy, oszczędność czasu przy poszukiwaniu informacji, wykorzystanie wiadomości z newsletterów w pracy zawodowej.

Dla większości uczestników badania nie ma znaczenia, w jakim dniu otrzymają newsletter, choć równocześnie jedna czwarta ankietowanych wskazała poniedziałek jako najlepszy dzień na dostarczenie tego rodzaju wiadomości. Na drugim miejscu znalazł się wtorek, z wynikiem 12 proc. głosów.

Zgodnie z trendem z ubiegłych lat rośnie popularność newsletterów w formacie HTML. Mailingi te są o wiele atrakcyjniejsze wizualnie, a dodatkowymi ich atutami jest interaktywność i możliwość śledzenia wysyłek.

fot. mat. prasowe

Najbardziej rażące błędy w newsletterach

Najbardziej rażące błędy w newsletterach

Wśród najbardziej rażących błędów w otrzymywanych newsletterach prym wiedzie brak możliwości wypisania się z listy mailingowej. Firma SARE przypomina, że zgodnie z Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną, każda wiadomość musi zawierać możliwość prostego doprowadzenia do zaprzestania otrzymywania dalszej korespondencji. Okazuje się, że wiele firm bagatelizuje ten zapis i nie zamieszcza w swoich mailingach stopki do wypisu. Wyniki badania wskazują jednak, że takie niedopatrzenie nie jest jedynie naruszeniem prawa, ale może też spowodować negatywne reakcje odbiorców. Wśród najbardziej rażących błędów na dalszych miejscach znajdują się: niepoprawne wyświetlanie grafik i zbyt długi czas ściągania wiadomości z serwera. Ankietowani dodatkowo wskazywali na zbyt dużą objętość newslettera, niedziałające linki, powtarzające się treści, otrzymywanie niezamówionych newsletterów, pojawiające się błędy językowe i merytoryczne, nieczytelność przekazu oraz zbyt dużą liczbę nachalnych reklam.

W porównaniu z zeszłorocznymi wynikami wzrósł odsetek osób korzystających z kanałów RSS. Ten sposób dystrybucji informacji wciąż jednak nie jest zbyt powszechny. 24 proc. pytanych nie ma pojęcia, czym jest RSS.

Informacje o badaniu
Badanie przeprowadzone zostało przy wykorzystaniu ankiety internetowej, która dostępna była w sieci od 1 lipca do 31 lipca 2008 roku. Grupą docelową były osoby aktywne zawodowo, zajmujące różne stanowiska w marketingu, PR, IT oraz menedżerowie wyższego szczebla i właściciele firm. W czasie trwania badania ankietę wypełniło poprawnie 2 123 respondentów.

poprzednia  

1 2

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: