eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › E-mail marketing w Polsce 2015

E-mail marketing w Polsce 2015

2015-11-05 10:42

E-mail marketing w Polsce 2015

E-mail marketing w Polsce 2015 © Marco2811 - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Już po raz dwunasty SARE przyjrzał się wykorzystaniu poczty e-mail w Polsce oraz roli, jaką posiada obecnie e-mail marketing. W tym celu przebadano ponad 2000 osób. Ich odpowiedzi zdają się potwierdzać obecne na rynku trendy, ale bywają również dość zaskakujące.

Przeczytaj także: E-mail marketing w Polsce 2014

Cyklicznie realizowany raport SARE to opracowanie dające obraz dominujących tendencji na rynku e-mail marketingu oraz ewolucji wpływów tego narzędzia. Na potrzeby bieżącej edycji przepytano ponad 2000 respondentów. Cykliczność badania jest niezwykle istotna, ponieważ zezwala na zestawienie bieżących wyników z historycznymi i tym samym na określenie potrzeb rynku oraz kierunków, którymi podąża e-mail marketing.

Autorzy badania pytali m.in., w jaki sposób wykorzystują e-mail marketing osoby pracujące w działach marketingu, PR, dyrektorzy i właścicieli firm. Pytano również, jak te same działania postrzegają prywatni użytkownicy poczty e-mail Jakie są ich preferencje w kontekście użytkowania poczty elektronicznej? Czy e-mail marketing ciągle jest głównym narzędziem marketingu online?


Podobnie jak w ubiegłym roku, najwięcej respondentów (27%) posiadania co najmniej 5 kont pocztowych, a niemal połowa otrzymuje codziennie ponad 40 e-maili. Oznacza to, że co trzeci badany posługuje się 5 różnymi adresami e-mail, zakładanymi nie tylko w celach testowych, ale również ze względu na promocje i rabaty.

fot. mat. prasowe

Ile posiadasz kont pocztowych/ ile maili otrzymujesz?

Niezmiennie najwięcej, bo aż 27% respondentów posiada 5 lub więcej kont pocztowych


E-mail marketing bezsprzecznie pozostaje na stabilnej pozycji wśród działań marketingowych, o czym świadczy fakt, że już 92% respondentów subskrybuje newslettery, głównie zorientowane na content (87% odpowiedzi). Zmniejszył się natomiast odsetek osób zapisujących się na newslettery jedynie ze względu na korzyści finansowe – z 52% w 2014 roku do 39% w tym roku.

fot. mat. prasowe

Czym jest spam/ ile go otrzymujesz?

Zdecydowana większość uważa spam za wiadomości, których nie chcemy otrzymywać (68% odpowiedzi)


90% pytanych odpowiedziało, że dzięki e-mail marketingowi firma jest w stanie osiągać wymierne korzyści, jak utrzymanie relacji z klientem, wzrost sprzedaży czy zwiększenie odwiedzin strony www. Wynik ten utwierdza nas w przekonaniu, że ciągle rozwijane narzędzia wspomagające ten kanał komunikacji wpływają na wzrost sprzedaży i lepsze postrzeganie firmy. Warto więc w nie inwestować.

fot. mat. prasowe

Z jakiego narzędzia do wysyłki e-mailingów korzysta Twoja firma?

Niemal połowa (47%) respondentów pracujących w firmach wysyłających e-mailingi, korzysta do realizacji tego zadania z profesjonalnego systemu zewnętrznego.


Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: