eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Firmowe biuletyny elektroniczne

Firmowe biuletyny elektroniczne

2004-02-27 10:30

Przeczytaj także: E-mail marketing: 8 kroków do efektywnej kampanii powitalnej



Opcja prenumeraty biuletynu elektronicznego w formularzu zamówień
Formularz zamówienia w elektronicznym sklepie powinien być zaopatrzony w opcję skorzystania z darmowej prenumeraty. W tym celu należy dodać pole z domyślnym ustawieniem zamówienia subskrypcji. Osoby nie zainteresowane otrzymywaniem firmowych periodyków powinny mieć możliwość rezygnacji z automatycznej prenumeraty.
Klienci wirtualnych sklepów to z reguły reprezentanci grupy docelowej, a więc należy się spodziewać, iż możliwość otrzymywania bieżących informacji zachęci ich do zamówienia firmowego magazynu.

3. Redagowanie biuletynów

Redagowanie firmowego biuletynu stanowi jedno z najistotniejszych zadań w procesie przepływu informacji ponieważ decydująco wpływa na percepcję odbiorcy. Biuletyny elektroniczne powinny być opracowane plastycznie na podobnym poziomie jak strony WWW ponieważ stanowią przeniesienie części witryny do skrzynki adresata. Błędne jest założenie, że samo dostarczenie wiadomości odbiorcy wystarczy, aby zapoznał się z jej treścią. Nieatrakcyjna kompozycja firmowego magazynu może niekorzystnie wpłynąć na odbiór. Stąd należy zadbać o interesującą kreację oraz czytelną formę, która sprowokuje odbiorcę do zapoznania się z zawartością biuletynu.

Wspomniane badania weryfikujące stosunek do firmowych newsletterów wykazały, że zaledwie 9% ankietowanych osób preferuje biuletyny w postaci niesformatowanego tekstu ASCII. Okazuje się, że preferencje użytkowników Internetu skłaniają się ku otrzymywaniu biuletynów w wersji formatowanej czyli z zastosowaniem HTML, grafiki, styli czy nawet interaktywnych formularzy.

Rys. 2. Przykład kreacji biuletynu elektronicznego z wykorzystaniem tekstu formatowanego i grafiki na podstawie biuletynu serwisu www.nowa-ama.pl

Autorzy biuletynów powinni być nie tylko wytrawnymi grafikami, ale przede wszystkim specjalistami - informatykami. Zdobyta wiedza i doświadczenie pozwoli zadbać o techniczną poprawność tworzonych newsletterów. Należy pamiętać, iż w biuletynach nie należy stosować skryptów Java, apletów Java, dodatków w technologii FLASH i jakichkolwiek innych kodów programów ponieważ zabezpieczenia antywirusowe mogą takie wiadomości eliminować.

Formatowane komponenty wiadomości (grafika, dźwięk) powinny być dostarczone w przesyłanej wiadomości (zakodowane zgodnie ze standardem MIME - Multipurpose Internet Mail Extensions). Poniższa tabela zawiera wykaz typowych akceptowanych formatów składników dokumentu.

Typowe akceptowane formaty składników dokumentu


Modelowy biuletyn elektroniczny
Aby firmowe biuletyny wyróżniały się na tle innych elektronicznych przesyłek ich kreacja i forma powinna być wzorcowo przygotowana. Istotnego znaczenia nabiera także strategia dotycząca ich dystrybucji. Poniżej przedstawiono cechy, które kształtują pozytywny odbiór biuletynów.

Czytelna organizacja treści przesyłki
Badania ankietowe przeprowadzone na stronie www.e-marketing.pl wykazały, iż dla 53% respondentów większe znaczenie odgrywa czytelna organizacja treści biuletynu niż niewielka objętość przesyłki. Wynika z tego fakt, iż subskrybenci skłonni są przyjąć relatywnie większe wiadomości przy założeniu, że jakość będzie na wysokim poziomie. Strukturę biuletynu powinny charakteryzować takie cechy jak: estetyka, przejrzystość oraz logiczne rozplanowanie treści.

poprzednia  

1 ... 3 4 5

następna

oprac. : Justyna Adamczyk / Gazeta IT Gazeta IT

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: