eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Region CEE: najlepsi pracodawcy 2009

Region CEE: najlepsi pracodawcy 2009

2009-06-26 14:14

Region CEE: najlepsi pracodawcy 2009

Najlepsi pracodawcy w Europie Środkowej i Wschodniej © fot. mat. prasowe

Po przedstawieniu rankingu Najlepszych Pracodawców w Polsce, Hewitt Associates, firma doradcza i outsourcingowa specjalizująca się w rozwiązaniach z zakresu zarządzania kapitałem ludzkim, ogłosiła wyniki tegorocznej edycji Badania Najlepsi Pracodawcy w regionie Europy Środkowej i Wschodniej (CEE). W czołówce europejskiego rankingu znalazło się 7 spośród 126 uczestników polskiej edycji badania.

Przeczytaj także: Region CEE: najlepsi pracodawcy 2010

Na tle wyników innych krajów z regionu Europy Środkowej i Wschodniej polscy pracownicy wypowiadali się bardziej krytycznie w większości uwzględnianych w badaniu Hewitt obszarów. "Jest to trend, który obserwujemy już od kilku lat" – komentuje Magdalena Warzybok, Menedżer Projektu Badanie Najlepsi Pracodawcy w Polsce. "Polskich pracowników cechuje znacznie większa powściągliwość w ocenie swoich pracodawców, tym bardziej cieszy nas tak silna pozycja polskich organizacji w europejskiej ścisłej czołówce rankingu. Świadczy to o fakcie, że polscy Najlepsi Pracodawcy reprezentują bardzo wysokie standardy zarządzania ludźmi".

fot. mat. prasowe

Najlepsi pracodawcy w Europie Środkowej i Wschodniej

Najlepsi pracodawcy w Europie Środkowej i Wschodniej

Polskie organizacje mają jednak swoje wyzwania. Należy do nich między innymi budowanie umiejętności pracy zespołowej. Tylko 49% polskich pracowników, w stosunku do 62% średnio w regionie uważa, że w sytuacji zbliżających się terminów zakończenia prac czy nadmiernego obłożenia, każdy bierze odpowiedzialność za sukces całego zespołu. Warto podkreślić, że wśród obszarów, w których ocena polskich pracowników najbardziej niekorzystnie odbiegała od europejskiej średniej, znajduje się ocena przez pracowników efektywności funkcjonujących w organizacji procesów i procedur. Średnio jedynie 44% polskich pracowników w porównaniu do 58% w regionie uważa, że w ich organizacjach istnieją jasno określone procesy i zasady oraz dobrze zorganizowane procedury. Aż 13% mniej polskich pracowników niż średnio w regionie uważa, że otrzymuje odpowiednią ilość informacji odnośnie celów biznesowych firmy (41% w Polsce vs. 54% w CEE).

"Wyniki badania jasno wskazują, że pod względem satysfakcji pracowników z działania organizacji polskie firmy mają jeszcze sporo do nadrobienia" – powiedział Edward Stanoch, Dyrektor Zarządzający, Członek Zarządu Hewitt Associates. "Nasze doświadczenie w pracy doradczej także potwierdza, że jasno uporządkowane procesy czy klarowna komunikacja strategii biznesowej pomagają zaangażować pracowników i czerpać wymierne korzyści z kapitału ludzkiego organizacji" – dodał Edward Stanoch.

 

1 2

następna

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: