eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyNajlepsi pracodawcy 2025 według Polaków. Liderem Allegro

Najlepsi pracodawcy 2025 według Polaków. Liderem Allegro

2025-05-13 13:13

Najlepsi pracodawcy 2025 według Polaków. Liderem Allegro

Najbardziej atrakcyjnym pracodawcą jest Allegro © fot. mat. prasowe

Allegro, LG Energy Solution Wrocław i Volvo Polska znalazły się na podium rankingu Randstad Employer Brand Research 2025, który wyróżnia najatrakcyjniejszych zdaniem Polaków pracodawców.

Przeczytaj także: Najlepsi pracodawcy 2024 według Polaków

Z tego tekstu dowiesz się m.in.:


  • Dlaczego Allegro zostało uznane za najatrakcyjniejszego pracodawcę?
  • Kogo Polacy wyróżnili pod względem stabilności zatrudnienia?
  • Który pracodawca był liderem milenialsów, a który pokolenia X?
  • Kto był najatrakcyjniejszym pracodawcą wg kobiet, a kto wg mężczyzn?


W badaniu Randstad Employer Brand Research za 2025 rok widać zmiany w porównaniu z poprzednią edycją badania. Na pierwszym miejscu rankingu uplasowała się firma Allegro, która jeszcze rok wcześniej znajdowała się poza pierwszą trójką.

Na drugim miejscu znalazło się LG Energy Solution Wrocław, a a na trzecim - Volvo Polska, czyli ubiegłoroczny lider.

Firmy zostały ocenione przez blisko 4,6 tysiąca osób w wieku od 18 do 64 lat, zarówno aktywnych zawodowo, jak i uczących się oraz poszukujących pracy. Respondenci brali pod uwagę wiele czynników wpływających na atrakcyjność pracodawcy, takich jak sytuacja finansowa firmy, stabilność zatrudnienia czy możliwości rozwoju zawodowego. Przypisywali im odpowiednią wagę, a oceniając firmy, deklarowali w jakim stopniu wskazane czynniki są elementem oferowanych przez te firmy warunków zatrudnienia.

fot. mat. prasowe

Najbardziej atrakcyjnym pracodawcą jest Allegro

W tegorocznej edycji badania respondenci najwyżej ocenili firmy z podium – Allegro, LG Energy Solution Wrocław oraz Volvo Polska – za ich dobrą sytuację finansową. Dodatkowo, Allegro i Volvo Polska wyróżniły się bardzo dobrą reputacją i równymi szansami w zatrudnieniu.


Kto na podium? Nowy lider


W tegorocznym rankingu najbardziej atrakcyjnych pracodawców dominowały firmy z branży nowych technologii, motoryzacyjnej oraz przemysłowej. Wysokie miejsca zajmują zarówno liderzy e-commerce (Allegro), jak i producenci nowoczesnych rozwiązań energetycznych (LG Energy Solution Wrocław). Obecność firm takich jak Volvo Polska, Toyota czy Fujitsu wskazuje na atrakcyjność globalnych pracodawców oferujących rozwój technologiczny. Z kolei Eko-Okna, KGHM i PGE reprezentują dynamiczne sektory przemysłu i energetyki. Ranking odzwierciedla zróżnicowane preferencje pracowników.

W pierwszej dziesiątce wciąż najliczniejszą reprezentację stanowią 3 firmy z sektora motoryzacji i elektromobilności (Volvo Polska, Toyota Motor Manufacturing Poland, LG Energy Solution Wrocław) oraz 2 firmy z sektora energetycznego (PGE Polska Grupa Energetyczna, KGHM Polska Miedź). W rankingu znalazły się także: 2 firmy z branży nowoczesnych technologii i e-commerce (Fujitsu Technology Solutions, Allegro), 2 firmy z branży produkcyjno-przemysłowej (Eko-Okna, Grupa Saint-Gobain), oraz producent artykułów opatrunkowych i kosmetycznych (Grupa TZMO).

Laureaci Randstad Employer Brand Research 2025:

  1. Allegro
  2. LG Energy Solution Wrocław
  3. Volvo Polska
  4. Fujitsu Technology Solutions
  5. Grupa TZMO
  6. Toyota Motor Manufacturing Poland
  7. Eko-Okna
  8. PGE Polska Grupa Energetyczna
  9. Grupa Saint-Gobain w Polsce
  10. KGHM Polska Miedź

W tegorocznej edycji badania respondenci najwyżej ocenili firmy z podium – Allegro, LG Energy Solution Wrocław oraz Volvo Polska – za ich dobrą sytuację finansową. Czynnik ten był wskazywany jako najważniejszy również w przypadku pięciu innych pracodawców w czołówce. Dodatkowo, Allegro i Volvo Polska wyróżniły się bardzo dobrą reputacją i równymi szansami w zatrudnieniu, a LG Energy Solution Wrocław – stabilnością zatrudnienia oraz szansami na rozwój kariery.

Wśród liderów, pod względem stabilności zatrudnienia najwyżej ocenione zostały: LG Energy Solution Wrocław, Toyota Motor Manufacturing Poland, Eko-Okna, PGE Polska Grupa Energetyczna, Grupa Saint-Gobain w Polsce oraz KGHM Polska Miedź – co pokazuje, że jest to jeden z kluczowych czynników atrakcyjności dla firm produkcyjnych i przemysłowych. Atrakcyjne wynagrodzenie i świadczenia zostały dostrzeżone w KGHM Polska Miedź, a szanse na rozwój kariery – w firmach technologicznych, takich jak Fujitsu Technology Solutions i LG Energy Solution Wrocław. Przyjazną atmosferę pracy respondenci najbardziej wiążą z Grupą TZMO i Grupą Saint-Gobain, natomiast równe szanse – z Allegro, Volvo Polska i TZMO.

Atrakcyjny pracodawca - różnice w priorytetach pokoleń


Liderem zestawienia wśród mężczyzn, którzy wzięli udział w badaniu, jest Fujitsu Technology Solutions, a wśród kobiet Allegro. Badani z różnych pokoleń także mają swoje preferencje. Dla milenialsów liderem jest wspomniana platforma e-commerce, ale dla pokolenia X już Toyota Motor Manufacturing Poland z branży motoryzacyjnej.
Różnice w ocenie atrakcyjności pracodawców według pokoleń pokazują, jak indywidualne potrzeby i wartości wpływają nie tylko postrzeganie rynku pracy, ale też jego kształtowanie. Według badania Randstad Employer Brand Research 2025 dla pokolenia Z kluczowa jest praca w przyjaznej atmosferze, wysokość wynagrodzenia czy możliwości rozwoju. To wyraźnie odróżnia tę grupę od starszych generacji, dla których pensja oraz stabilność zatrudnienia pozostają najważniejsze. Widać też, że młodsze osoby w mniejszym stopniu zwracają uwagę na kondycję finansową firmy. Z kolei pracownicy zwłaszcza z pokolenia X i Baby Boomers, bardziej konsekwentnie stawiają na bezpieczeństwo, równość szans i stabilność finansową. Liderzy rankingu pracodawców wyczuwają te różnice i starają się dopasowywać ofertę do różnych pracowników. Firmy, które chcą przyciągać i utrzymywać międzygeneracyjne zespoły, muszą umiejętnie łączyć te przewagi, które doceniają poszczególne pokolenia zarówno w kwestii wynagrodzeń, jak i kultury organizacyjnej oraz poczucia stabilności zatrudnienia i równych szans – mówi Marzena Milinkiewicz, Dyrektor Zarządzająca Randstad Polska.

Randstad Employed Brand Research to reprezentatywne badanie marki pracodawcy opierające się na opiniach ogółu populacji. Na świecie odbywa się od 25 lat, natomiast w Polsce od 15 lat. W tym roku wzięło w nim udział ponad 171 000 respondentów (w Polsce było 4 600 respondentów), którzy ocenili atrakcyjność 6 400 firm na całym świecie i wskazywali czynniki, które wpływają na wybór miejsca zatrudnienia.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: