eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › E-commerce: jak zwiększyć sprzedaż?

E-commerce: jak zwiększyć sprzedaż?

2019-04-12 09:07

E-commerce: jak zwiększyć sprzedaż?

Internet © fot. mat. prasowe

Dynamiczny i właściwe nieustający rozwój narzędzi internetowych oraz rosnący potencjał handlu internetowego sprawiają, że umiejętne poruszanie się w świecie 2.0. znajduje się w centrum zainteresowania e-commerce. Jedno z często stawianych pytań brzmi: jak przełożyć ruch na konwersję sprzedaży? Jest się nad czym zastanawiać, ponieważ nowe technologie mogą zwiększyć sprzedaż o nawet 30 proc.

Przeczytaj także: E-commerce wymaga pracy w terenie

Co Commplace sądzi o rozwoju rynku e–commerce


Granice między światem realnym a wirtualnym zacierają się nie od dziś i w miarę postępowania tego zjawiska inwestycje w e-marketing stają się właściwie czymś nieodzownym - tego po prostu wymaga współczesny rynek. Bartosz Zieliński z Commplace jest przekonany, że wydatki na internet będą rosnąć, a jego prognozy zbieżne są z przewidywaniami napływającymi wprost z Doliny Krzemowej, które mówią, że wydatki na nowe technologie stworzone na potrzeby nowoczesnego marketingu sięgną nawet 120 miliardów dolarów rocznie. Dużo? Niewątpliwie tak, ale spodziewane zyski mają prezentować się jeszcze pokaźniej.
- Biorąc pod uwagę prognozy z USA, które przewidują, że w 2021 roku przychody z handlu elektronicznego w Stanach osiągną poziom 4,9 bilionów dolarów, jest to rynek wart inwestowania. Tym bardziej, że skorzystanie z nowych technologii może przełożyć się na zwiększenie zysków nawet o 30 proc. – zaznacza Zieliński.

E-commerce w Polsce – Commplace o opiniach internautów


Dane zza oceanu wyglądają niezwykle obiecująco. A jak jest na rodzimym rynku? W Polsce usługi e-commerce znajdują się dopiero w początkowym stadium rozwoju. Przykłady? W 2017 r. w Polsce sprzedaż elektroniczną prowadziło zaledwie 10 proc. przedsiębiorstw zatrudniających co najmniej 10 osób, tymczasem w krajach starej Unii (UE15) na usługi e-commerce zdecydowało się niemal dwa razy więcej przedsiębiorstw niż w Polsce - 19 proc., w innych krajach Europy Zachodniej dane wskazują na nawet 30 procent. Gonimy więc nie tylko wzorce amerykańskie, ale także Europy Zachodniej. Dlatego ten rok ma być punktem przełomowym dla usług e-commerce w Polsce.
Szacunki wskazują, że zainteresowanie usługami e-commerce będzie w naszym kraju tak ogromna, że Polska znajdzie się na czele rankingu dt. dynamiki wzrostu usług e-commerce wyprzedzając pod tym względem Niemcy oraz Francję. To dobra wiadomość dla rodzimego rynku e-commerce - komentuje Zieliński z Commplace wiążąc opinie internautów dokonujących coraz częstszych zakupów w sieci z ekspansją społeczeństwa informacyjnego.
Rzeczywiście dane są jednoznaczne. Raport „E-commerce w Polsce 2018” pokazuje, że zaufanie do usług w sieci rośnie co przekłada się na wzrost liczby zakupów kanałami online.
Biznes już zaciera ręce ciesząc się na podział zysków. Tymczasem optymizm nie wystarczy. Konieczne są inwestycje w działania sprzedaży online, by przebić się do świadomości klientów. Rynkowi e-commerce sprzyjają pozytywne opinie użytkowników – mówi ekspert z Commplace wyliczając, że 26 proc. badanych w raporcie „E-commerce w Polsce 2018” uważa zakupy online za w pełni bezpieczne (w porównanie z jedynie 14 proc. badanych z 2017 roku), a niemal połowa z nich (49 proc.) za łatwe i nieskomplikowane. - Wszystkie te dane prowadzą wprost do wniosku, że w 2019 roku nawet mniejsze marki będą zwiększały nakłady na wzmocnienie lub w ogóle rozpoczęcie działania w Internecie - podkreśla Zieliński z Commplace.

fot. mat. prasowe

Internet

Granice między światem fizycznym a wirtualnym ulegają coraz większemu zatarciu


Ekspert Commplace - opinie o skutecznej sprzedaży online


Wraz z rozwojem nowych technologii, możliwości marketingowych w sieci i algorytmów rynku www, musi również dojść do rozwoju strategii i taktyk sprzedaży internetowej.
- W nieustannie zmieniającym się i coraz bardziej konkurencyjnym środowisku organizacje muszą dokładać większych starań, by zwiększyć sprzedaż online. By uzyskać najwyższy zwrot z wydatków na reklamę, potrzebne są doświadczenie i umiejętne wykorzystanie nowoczesnych narzędzi sprzedaży online - podkreśla Bartosz Zieliński ekspert z Commplace. - Opinie o sprzedaży i reklamie w sieci są tymczasem w wielu polskich firmach nieadekwatne do rzeczywistości, często internet wciąż, mimo wielu danych, jest niedocenianym narzędziem sprzedaży, przez co potencjał firmy maleje, a organizacja traci i to wymierne dochody.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: