eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Decyzje zakupowe: kobiety samodzielne, mężczyźni wrażliwi i modni

Decyzje zakupowe: kobiety samodzielne, mężczyźni wrażliwi i modni

2015-05-28 12:53

Przeczytaj także: Globalni konsumenci a kanały sprzedaży


Zakupy jak polowanie


Kobiety i mężczyźni zupełnie inaczej podchodzą do kwestii zakupów. Panie czerpią z nich przyjemność, dla panów to raczej zadanie i obowiązek. Co ciekawe, duża część kobiet (a także młodych mężczyzn) uznaje, że zakupy są jak polowanie. Taki stosunek do zakupów zaznaczyło w grupie 18-24, czyli tak zwanych Young Millennials, ponad 30% panów. Oznacza to, że mężczyźni zaczynają być coraz bardziej wrażliwi na wszelkiego rodzaju promocje, kupony, rabaty czy oferty specjalne, a to otwiera drogę do spontanicznych decyzji zakupowych. Co więcej, młodzi mężczyźni z pokolenia Y robią zakupy pod wpływem impulsu i – co ciekawe – trendów.

Wśród najważniejszych czynników zakupowych kobiety wskazują kolejno: cenę, jakość produktu oraz wartości, jakie reprezentuje marka. Zaś dla mężczyzn na pierwszym miejscu jest jakość produktu, potem cena, a na trzecim miejscu rozpoznawalność marki.

fot. mat. prasowe

Gender Factor - infografika

Kobiety zarabiają coraz więcej i samodzielnie podejmują większość decyzji zakupowych


Komunikacja marek wciąż stereotypowa


Zarówno kobiety jak i mężczyźni twierdzą, że ich płcie są pokazywane w reklamie stereotypowo. Do kobiet nie przemawia komunikacja produktów finansowych (32%), nieruchomości (29%), ubezpieczeń (28%), alkoholu (24%) erotyki (28%) oraz – choć w mniejszym stopniu – motoryzacji (19%). Z kolei branżą, której komunikacja w największym stopniu nie przemawia do mężczyzn, okazały się produkty dla dzieci (24%).

Informacje o raporcie:


Raport „Gender Factor. Męskie branże w kobiecych rękach” powstał w oparciu o największe w Polsce badanie dotyczące preferencji zakupowych kobiet i mężczyzn i tego, jak oceniają oni komunikację marketingową poszczególnych branż. Badanie zrealizowano na grupie 2500 internautów metodą CAWI i CAMI. Jest to wspólny projekt: firmy badawczej Mobile Institute, agencji Beauty Management PR & Marketing to Women oraz agencji reklamowej Glossy Media.

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: