eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Decyzje zakupowe: kobiety samodzielne, mężczyźni wrażliwi i modni

Decyzje zakupowe: kobiety samodzielne, mężczyźni wrażliwi i modni

2015-05-28 12:53

Decyzje zakupowe: kobiety samodzielne, mężczyźni wrażliwi i modni

Zakupy © Halfpoint - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Zakupy są domeną kobiet. Nie tylko to one podejmują większość decyzji zakupowych, ale też nabywanie nowych produktów sprawia im zdecydowanie więcej przyjemności niż mężczyznom. Pokolenie Millenialsów, a więc osób między 25 a 34 rokiem życie, przynosi jednak zmiany – wynika z raportu „Gender Factor. Męskie branże w kobiecych rękach”. Mężczyźni stają się coraz bardziej modni i chętniej polują na wyprzedaże.

Przeczytaj także: Globalni konsumenci a kanały sprzedaży

Większość decyzji zakupowych podejmują kobiety, jednak ich siła nabywcza pozostaje niedoceniana. Współczesne Polki w wieku 25-34 lat podejmują samodzielne decyzje zakupowe w większej ilości kategorii produktów niż mężczyzna. Coraz wyższe zarobki kobiet i nastawienie na ciągłą edukację będą prawdopodobnie pogłebiać ten trend.

Współczesny mężczyzna z pokolenia Millenials jest wrażliwy i skoncentrowany na tym, żeby modnie i dobrze wyglądać, co potwierdzają jego zainteresowania i aktywność zakupowa w obszarze mody, sportu oraz zdrowego stylu życia. Modny Wrażliwiec jest podatny na zakupy impulsowe i i robi je pod wpływem mody.

Zakupy zaczynają się od pasji


Kobiety są zdecydowanymi fankami podróży (48%), gotowania (41%) i zdrowego stylu życia (34%), a mężczyźni nowych technologii (41%), oszczędzania i inwestowania (35%) oraz, podobnie jak panie, podróży (34%). Panowie znacznie częściej też określają siebie jako entuzjastów dobrych alkoholi i motoryzacji.

W przypadku Millenialsów wyniki kształtują się nieco inaczej. Otóż 26% mężczyzn to fani gotowania, 18% lubi codzienne zakupy, a 15% interesuje się modą. Młodzi mężczyźni utrzymali, a nawet zwiększyli poziom zainteresowania nowymi technologiami, motoryzacją, podróżami i dobrymi alkoholami. Z kolei młode kobiety stawiają na ciągłą edukację (26%), są także fankami designu i wyposażenia wnętrz (36%).

Siły nabywczej kobiet nie doceniają ani one same, ani mężczyźni


Obie płcie nie doceniają siły nabywczej kobiet. Szczególnie dotyczy to obszaru zakupów codziennych. Tu zdecydowanie kobiety kupują częściej niż wynika z przekonań obu płci. Podobnie jest w takich kategoriach jak kosmetyki, moda, sport, ale także elektronika i alkohole.

W tych branżach panie realnie wydają znacznie więcej niż im samym i ich partnerom się wydaje. Mężczyźni nie doszacowali też wydatków kobiet w kwestiach takich jak wyposażenie i wystrój domu oraz podróże. Generalnie panowie są przekonani, że kobiety kupują rzadziej niż faktycznie ma to miejsce. Wyjątkiem są takie branże jak: produkty dla dzieci, hobby, biżuteria, rozrywka oraz erotyka.

Warto podkreślić, że najwięcej zakupów dokonują kobiety z pokolenia Millenials oraz te po 55 roku życia. Przyczyną może być to, że młodsze kobiety nie mają jeszcze dzieci (średni wiek urodzenia pierwszego dziecka to 29 lat), a starsze zdążyły już swoje pociechy odchować. Jeśli dodać fakt, że co czwarty 26-latek wciąż dostaje pieniądze od rodziny pomimo tego, że pracuje, to siłę zakupową młodych kobiet można określić paliwem napędowym współczesnej gospodarki. Zwłaszcza, że rośnie w Polsce liczba samotnych matek oraz liczba kobiet, które są żywicielkami rodziny. Według danych z GUS-u obecnie 4,5 mln pań odgrywa taką rolę. To prawie ćwierć miliona więcej niż przed czterema laty.

fot. mat. prasowe

Opinie o decyzyjności

W wielu obszarach zarówno kobiety, jak i mężczyźni nie doceniają siły nabywczej kobiet

 

1 2

następna

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: