eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › 5 trendów w e-commerce na 2015 rok

5 trendów w e-commerce na 2015 rok

2014-12-26 00:29

5 trendów w e-commerce na 2015 rok

Czego w e-commerce oczekują klienci? © sdecoret - Fotolia.com

Koniec roku to tradycyjnie już czas podsumowań, ale nie tylko. To także okres, w którym bacznie przyglądamy się prognozom trendów, które obowiązywać będą w nadchodzących miesiącach. Minione dwanaście miesięcy przyniosło e-commerce wiele nowinek. Rekordy popularności biły technologie lokalizacyjne, upowszechnił się handel mobilny. Klienci chcą jednak jeszcze więcej. Jak zatem zaspokoić ich potrzeby w 2015 roku.

Przeczytaj także: Co czeka e-commerce w 2023 roku?

Co zrobić, aby w nadchodzącym roku wychodzić naprzeciw pragnieniom kupujących i zwiększać tym samym sprzedaż w sklepie internetowym. Oto 5 sposobów:

1. Mobile to dopiero początek


O dostosowaniu sklepu internetowego do potrzeb użytkowników mobilnych mówi się nie od dziś. Obecnie stworzenie strony mobilnej lub też modernizacja obecnej w oparciu o założenia filozofii RWD to już standard. Nie oznacza to jednak, że wszystko zostało zrobione.

Nie lada wyzwaniem okazuje się ciągle dotarcie do konsumenta jednym spójnym przekazem reklamowym niezależnie od tego, z jakiego urządzenia aktualnie korzysta.
– Klienci, robiąc zakupy w sieci, nie używają już wyłącznie komputerów. Duża część z nich wykorzystuje do tego celu również telefony i tablety – mówi Maciej Wyszyński, dyrektor zarządzający w Sociomantic Labs. Dlatego sklepy internetowe nie powinny prowadzić kampanii reklamowych skierowanych do właścicieli komputerów i osobno do użytkowników urządzeń mobilnych. – Zamiast tego powinny kierować jeden spójny przekaz do konkretnego użytkownika, niezależnie od tego, z jakiego urządzenia aktualnie korzysta – dodaje Wyszyński.

2. Szybkość dostaw jest kluczowa


Klienci nie lubią czekać. Dlatego tak ważna jest dla nich terminowość i szybkość dostaw zamówionych produktów. W zbliżającym się roku sprzedawcy powinni skupić się na optymalizacji tego parametru. Warto więc rozważyć wprowadzenie dodatkowych opcji dostawy, jak nowe firmy przewozowe. Ciekawym rozwiązaniem może być też nawiązanie współpracy z punktami odbioru. Ten trend jest również szansą dla e-sklepów, które posiadają sieć placówek stacjonarnych. Dzięki nim będą mogły wprowadzić możliwość odebrania zamówionych towarów nawet tego samego dnia. Jednak nie tylko czas będzie odgrywał ważną rolę. Sklepy będą walczyły o klientów również ceną przesyłek, która ma duży wpływ na ostateczny koszt zamówienia. Już dziś wiele z nich decyduje się na całkowite zniesienie takich opłat.

fot. sdecoret - Fotolia.com

Czego w e-commerce oczekują klienci?

Klienci nie lubią czekać. Dlatego tak ważna jest dla nich terminowość i szybkość dostaw zamówionych produktów.


3. Personalizacja zwiększy sprzedaż i pomoże budować lojalność


W nadchodzącym roku na znaczeniu zyska też personalizacja. Analiza posiadanych już danych o klientach pozwoli właścicielom sklepów internetowych tworzyć unikalne – osobiste reklamy produktów. Umożliwi też kierowanie ich do konkretnych konsumentów.
– W ten sposób przedstawią im oferty, które odpowiedzą na ich faktyczne potrzeby. Taki przekaz cechuje się nawet 2-krotnie większą skutecznością niż standardowe reklamy. Personalizacja reklam to przede wszystkim większa satysfakcja klientów oraz zwiększenie ich lojalność – mówi Maciej Wyszyński z Sociomantic Labs.
Co ważne, takie kampanie reklamowe można prowadzić we wszystkich kanałach i kierować zawsze do konkretnego użytkownika.

4. Płatności mobilne


Tym, co do tej pory utrudniało robienie zakupów za pośrednictwem urządzeń mobilnych był brak jednolitego standardu płatności. To się jednak zmieni. W pierwszych miesiącach nowego roku zostanie udostępniona nowa usługa – BLIK. Dzięki niej właściciele sklepów internetowych będą mogli zaoferować swoim klientom możliwość płacenia za zakupy również za pomocą tabletów i smartfonów. Implementacja takich rozwiązań powinna przyczynić się nie tylko do zwiększenia satysfakcji klientów, ale również do zwiększenia sprzedaży.

5. Cross-border shopping


Szansą na zwiększenie sprzedaży i przychodów jest również kolejny trend. Według agencji badawczej Nielsen, wartość sprzedaży transgranicznej w 2018 r. może wynieść na światowym rynku e-commerce 308 mld dolarów. Już dziś klienci chętnie korzystają z oferty zagranicznych e-sklepów i kupują w nich produkty niedostępne w Polsce. Okazją do ekspansji na rynki europejskie dla rodzimych e-sklepów z pewnością będzie nadchodząca zmiana przepisów. Nowe prawo ułatwi im sprzedaż produktów na rynkach wszystkich krajów należących do Unii Europejskiej.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: