-
Inflacja zmienia zachowania konsumentów. Polowanie na niskie ceny?
... % obawia się, że prezenty nie dotrą na czas 60% jest gotowych zapłacić więcej za przyspieszoną/gwarantowaną dostawę 60% rozważa rezerwację osobnej usługi dostarczania/odbioru, aby mieć pewność, że prezenty dotrą na czas Klienci wracają do sklepów, a sprzedawcy muszą bezustanne dbać o ich doświadczenia” – komentuje ...
-
Czy zakupy online robią już wszyscy?
... połowa (45%) Polaków. Internet umożliwia łatwe, bezproblemowe i szybkie płatności Zarówno starsi, jak i młodsi Europejczycy chętnie wybierają płatności online za towary i usługi: zazwyczaj wydają w internecie 342 EUR miesięcznie. Polscy konsumenci nie odbiegają od średniej europejskiej – wydają tylko nieco mniej, bo 339 EUR ...
-
E-handel i firmy kurierskie ze skokiem zadłużenia
... się m.in.: Jakie zaległości mają sklepy internetowe? O ile wzrosło zadłużenie kurierów? Komu zalegają firmy kurierskie, a komu e-handel? Rosnące zapotrzebowanie na usługi świadczone przez firmy kurierskie sprawiło, że na rynku szybko przybywa nowych graczy, chcących spróbować swoich sił w tej branży. Jednak nie ...
-
Social commerce: jaki potencjał sprzedaży przez media społecznościowe?
... Efi Dahan, Dyrektor Zarządzający PayPal na Europę Środkową i Izrael. Sprzedawcy dostrzegają potencjał rynku, ponieważ 65% europejskich sprzedawców obecnie dystrybuuje produkty i usługi za pośrednictwem mediów społecznościowych - w tym 65% firm w Polsce . Wielu sprzedawców nadal korzysta z mediów społecznościowych tylko po to, aby budować świadomość ...
-
Jak Polacy radzą sobie z podwyżkami cen? 2/3 z nas zaciska pasa
... od wyjścia z domu, a obawa przed wysokimi cenami i ich skutkami dla portfela. To duże zagrożenie dla wielu branż, oferujących właśnie takie usługi czy produkty. Nie dość, że mierzą się z odpływem klientów, to jeszcze odczuwają wzrost kosztów swojej działalności. Może to w niedługim czasie ...
-
Downsizing i skimpflacja, czyli jak marki walczą z inflacją
... i skimpflacji przyjrzał się również Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W jego opinii producent ma prawo do zmiany gramatury, składu produktu lub zakresu usługi. Co jednak istotne, informacje o tych parametrach muszą być czytelne i nie mogą wprowadzać konsumenta w błąd. W innym wypadku UOKiK może nałożyć karę ...
-
E-Paragony. Jakie zmiany od września 2023?
... swoją aplikację i tak otrzyma dowód zakupu w formie papierowej. Niefiskalne potwierdzenie zakupu w aplikacji może jednak być wykorzystane do reklamacji produktu albo usługi. Możliwość wystawiania e-paragonu istnieje dzięki upowszechnieniu się drukarek fiskalnych online. Pomimo, iż paragon jest elektroniczny, to wymagane jest urządzenie fiskalne ...
-
Q-commerce oceniane pozytywnie przez blisko połowę Polaków
... okazać się stworzenie potrzeby zakupowej i rozwój kategorii, których oczekuje konsument – 14 proc. dotychczasowych użytkowników q-commerce byłoby bardziej skłonnych skorzystać z tej usługi, gdyby oferowała produkty z kategorii, takich jak: pharma (45 proc.), beauty (35 proc.), odzież (28 proc.), obuwie (25 proc.), produkty dla ...
-
Konto bankowe dla dziecka, czyli edukacja z niebezpieczeństwem w tle
... linki wysyłane smsem lub mailem, które mają przenieść ich do płatności online. Rolą dorosłych jest również kontrolowanie dokonywanych opłat za usługi. Wśród młodszych użytkowników internetu bardzo powszechne jest płacenie za cyfrową rozrywkę. Specjalny dodatek do gry lub wykupienie do niej dostępu ...
-
Zakupy online: rosną wymagania wobec sklepów internetowych
... ten na przestrzeni 10 lat ma urosnąć do 64%. To wyraźny znak ewolucji preferencji zakupowych i zmian w sposobie, w jaki kupujemy produkty i usługi. Wskazuje to na rosnącą rolę handlu elektronicznego zarówno na polskim rynku i za granicą. Praca zdalna kształtuje nawyki zakupowe 65% cyfrowych ...
-
Od miedzianych monet po sztuczną inteligencję. Jak zmieniały się programy lojalnościowe?
... . Analiza uczestnictwa i preferencji klientów pomaga markom doskonalić swoje modele biznesowe, identyfikować mocne i słabe strony oraz ulepszać produkty i usługi. Dane i wnioski Nowoczesne programy lojalnościowe są przede wszystkim projektowane w celu pozyskiwania danych. Każda interakcja dostarcza nieocenionych informacji o klientach ...
-
Co z ubezpieczeniem AC przy zakupie używanego samochodu?
... atmosferyczne. Warto wiedzieć, że AC można na wiele sposobów rozszerzać. Do najpopularniejszych dodatków należy oczywiście assistance, czyli świadczone w ramach ubezpieczenia usługi pomocowe. Takie jak holowanie czy naprawa unieruchomionego auta na trasie. Polisę można też rozbudować m.in. o NNW, ochronę opon, bagażu, sprzętu ...
-
7 porad, jak nie wpaść w zakupowe pułapki w Black Friday
... . Informacja o najniższej cenie z 30 dni przed obniżką powinna się pojawić zawsze i wszędzie, kiedy ogłaszane są rabaty dotyczące konkretnego towaru lub usługi, a więc np. w reklamie, przy produkcie w sklepie stacjonarnym i on-line, czy w gazetce sieci handlowej. Jeżeli konsumenci otrzymują informację, że mogą skorzystać z wyjątkowej ...
Tematy: Black Friday, Black Weeks, Cyber Monday, ceny, cena, promocje, promocja, rabaty, wyprzedaże, obniżki cen, promocje cenowe, ochrona konsumentów, prawa konsumenta, prawa konsumentów, uprawnienia kupującego, UOKiK, Omnibus, reklamacja, prawo do reklamacji, zakupy online, zakupy internetowe, zwrot towaru, odstąpienie od umowy -
10 porad od Mikołaja na zakupy świąteczne
... przyjaciół prezentami. Na ich zakup zostało już niewiele czasu, dlatego Europejskie Centrum Konsumenckie przygotowało 10 porad dla ... obniżką powinna się pojawić zawsze i wszędzie, kiedy ogłaszane są rabaty dotyczące konkretnego towaru lub usługi, a więc np. w reklamie, przy produkcie w sklepie stacjonarnym i on-line, czy w gazetce sieci handlowej. ...
-
Wynajem długoterminowy i Rent a Car w I kw. 2024
... negatywnie. Niestety, wciąż swoje piętno na branży Rent a Car w Polsce odciskają czynniki makroekonomiczne, które mają decydujący wpływ na popyt na usługi wypożyczalni samochodów. Najprawdopodobniej mamy do czynienia z chwilową korektą dynamiki wzrostu branży, ale na ostateczne oceny musimy poczekać przynajmniej do momentu ...
-
Jak dużo mieszkań w Polsce kupują obcokrajowcy?
... część przypada na inne narodowości. Struktura narodowościowa może się różnic w zależności od regionu. Na przykład Kraków, w którym dynamicznie rozwijają się usługi biznesowe, przyciąga sporo Hindusów. Kupujący to przeważnie osoby w średnim wieku. Zdarzają się również małżeństwa mieszane, gdzie jeden z partnerów jest pochodzenia ...
-
Zadłużenie e-sklepów wynosi 131 mln zł
... zł). Wierzyciele rekordzisty pod względem zadłużenia czekają na spłatę 29 zobowiązań w kwocie 1,9 mln zł. W tej grupie znajduje się przedsiębiorca świadczący usługi leasingowe, producent opakowań, dostawca artykułów rolniczych i firma transportowa. Ponad 64 proc. zadłużenia w rękach JDG-ów Wśród zadłużonych e-sklepów przeważają przedsiębiorcy ...
-
Greenwashing, czyli ekoiluzje w e-commerce i logistyce a prawdziwe wyzwania
... efekty, a nie tylko pozory. Konsumenci mają coraz większe wymagania dotyczące produktów przyjaznych środowisku. Wraz z potrzebami konsumenta na produkty czy usługi przyjazne środowisku, rozwinął się również "zielony marketing - zwraca uwagę Patrycja Sass-Staniszewska, Prezes Izby Gospodarki Elektronicznej. Jednak przedsiębiorcy w prowadzonej ...
-
Volvo XC40 B4 z pokaźną listą zalet
Zakup kompaktowego SUV-a jest rozważany przez ogromną liczbę europejskich klientów. Tak, to ... większego instrumentu, który bardziej pochłaniałby uwagę kierowcy. Po liftingu zaktualizowano interfejs i dodano nowe funkcje. Pozytywy? Usługi Google, w tym świetne mapy. Nie trzeba więc łączyć się z telefonem, by korzystać z najlepszej nawigacji na rynku. ...
-
Sprzedaż B2B: wady towaru a odstąpienie od umowy
... niezawartą. To, co strony już świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Za świadczone usługi oraz za korzystanie z rzeczy należy się drugiej stronie odpowiednie wynagrodzenie. Strona, która odstępuje od umowy obowiązana jest zwrócić drugiej z nich ...
-
Wynajem długoterminowy i Rent a Car w 2024 roku
... w 2024 r. na niższych obrotach Pod względem najważniejszego dla wynajmu długoterminowego wskaźnika, a więc łącznej liczby sfinansowanych i oddanych do użytkowania samochodów w ramach usługi wynajmu długoterminowego, zgodnie z danymi PZWLP poziom aktywnej floty urósł w 2024 roku o 8,5% r/r. Rok 2024 był dla branży wynajmu długoterminowego w Polsce ...
-
Europejski Akt o Dostępności - jak nowe przepisy zmienią zakupy online?
... dyrektywa obejmuje m.in. platformy e-commerce, aplikacje mobilne, terminale płatnicze oraz procesy obsługi klienta. Przedsiębiorcy działający online będą musieli dostosować swoje usługi do standardów WCAG 2.1 na poziomie AA, co wiąże się z wdrożeniem określonych rozwiązań technicznych zapewniających większą dostępność. Warto jednak zaznaczyć, że ...
-
Płatności odroczone albo porzucony koszyk w sklepie internetowym
... płatności i kredytowania zakupu. Konsumenci oczekują transparentności i bezpieczeństwa płatności odroczonych, których zapewnienie przez oferentów przekłada się na zaufanie użytkowników do tej usługi. Jak kupujemy przy użyciu płatności odroczonych Z raportu PayPo: „Polak na zakupach z BNPL” wynika, że konsumenci najczęściej wybierają płatności BNPL ...
-
Stare nawyki czy nowe zwyczaje? Jak robimy zakupy online?
Pojawiły się właśnie wyniki szóstej edycji badania agencji badawczej Inquiry, a w niej garść najświeższych informacji dotyczących zwyczajów zakupowych w internecie. Opracowanie wskazuje najważniejsze trendy konsumenckie, potwierdzając m.in., że Polacy to zaawansowani już użytkownicy elektronicznych kanałów sprzedaży. Z tego tekstu dowiesz się m.in ...
-
Handel a ruch graniczny z Ukrainą, Rosją i Białorusią IV kw. 2011
... przekraczający granicę polsko-ukraińską ponieśli wyższe przeciętne wydatki na zakup towarów żywnościowych (22 zł) niż na granicy polsko-białoruskiej (3 zł) i polsko-rosyjskiej (6 zł); najwięcej przeznaczano na zakup wyrobów cukierniczych. Przeciętne kwoty przeznaczone na usługi przez Polaków, którzy przekraczali granicę z Ukrainą wyniosły 6 zł ...
-
Handel a ruch graniczny z Ukrainą i Białorusią IV kw. 2009
... na zakup towarów nieżywnościowych (67,2%), w tym głównie na zakup paliwa (podobnie jak Polaków przekraczających granicę polsko-ukraińską). Znaczący udział miały również wydatki na usługi – 15,9%, w tym wydatki na usługi gastronomiczne 9,3% i na noclegi 6,4% (dla porównania Polacy przekraczający granicę polsko-ukraińską przeznaczyli na usługi około ...
-
Handel a ruch graniczny z Ukrainą, Rosją i Białorusią III kw. 2010
... i obuwie (19,3%), części i akcesoria do środków transportu (12,0%), mięso i wyroby mięsne (11,2%) oraz usługi (18,2%) – w szczególności noclegi i usługi gastronomiczne. Wydatki cudzoziemców na zakup materiałów budowlanych w przypadku granicy polsko- białoruskiej i polsko-rosyjskiej, stanowiły niewielki udział, odpowiednio 7,5% i 1,5%. Szczegółową ...
-
Handel a ruch graniczny z Ukrainą IV kw. 2008
... na zakup towarów jak i usług. Wydatki na towary najbardziej spadły w przypadku paliw (o 33,6%), wyrobów tytoniowych (o 24,7%), odzieży i obuwia (o 22,9%), napojów alkoholowych (o 19,5%) oraz wyrobów cukierniczych (o 18,0%). Polacy znacznie mniej środków – bo o ponad 70% – przeznaczyli na pozostałe wydatki, w tym na noclegi i usługi gastronomiczne ...
-
Handel a ruch graniczny z Ukrainą, Rosją i Białorusią II kw. 2010
... na zakup kawy, herbaty, kakao i napojów bezalkoholowych (o 45,6%) oraz warzyw, owoców i ich przetworów (o 43,3%). Wyższe były również wydatki Polaków na usługi gastronomiczne (o 63,9%) ... wyroby mięsne (9,7%) oraz usługi (12,0%), w szczególności noclegi i usługi gastronomiczne. Wydatki cudzoziemców na zakup materiałów budowlanych w przypadku granicy ...
-
Handel a ruch graniczny z Ukrainą III kw. 2009
... zakup warzyw, owoców i ich przetworów – o ponad 45%, a także na zakup części i akcesoriów do środków transportu – o ponad 23%. Z kolei wydatki cudzoziemców na usługi zwiększyły się w tym samym okresie o 32%. W III kwartale 2009 r., w porównaniu z II kwartałem br., wzrosły wydatki Polaków na zakup ...
-
Handel a ruch graniczny z Ukrainą I kw. 2009
... (na usługi) – 2,2%, z tego wydatki na noclegi stanowiły 0,9% a na usługi gastronomiczne – 1,3%. Wśród artykułów nieżywnościowych największym zainteresowaniem cieszyły się nadal materiały budowlane, chociaż ich udział w strukturze wydatków – w porównaniu z IV kwartałem 2008 r. – był o 8,2 pkt proc. mniejszy. Duży udział miały też wydatki na zakup ...
-
PARP o funduszach europejskich na lata 2014-2020
... z otoczeniem zewnętrznym w celu tworzenia innowacyjnych produktów/usług (wsparcie nakierowane na mniejsze podmioty na zakup prac b+r, czyli rozwijanie zewnętrznej działalności b+r za pomocą bonów na innowacje, a także usługi proinnowacyjne szyte na miarę potrzeb indywidualnych przedsiębiorstw, wsparcie ochrony własności przemysłowej) ; Inwestycje ...
-
Śniadanie do pokoju jako usługa cateringowa z odliczeniem VAT?
... stwierdzić należy, że jeżeli nabywane przez Wnioskodawcę usługi nie stanowią usług gastronomicznych, lecz wyłącznie usługi cateringowe sklasyfikowane pod symbolem PKWiU 56.21.19 jako „usługi przygotowywania i dostarczania żywności dla pozostałych odbiorców zewnętrznych (katering)”, oraz zakup tych posiłków będzie służył Wnioskodawcy do wykonywania ...
-
Zakupy od rolników ryczałtowych: odliczanie VAT od zaliczek
... , to na nabywającego od rolnika ryczałtowego produkty rolne (usługi rolnicze), a nie na tego rolnika nałożono obowiązek udokumentowania tej transakcji dostawy (usługi). Podatnik omawianego podatku bowiem, nabywający te produkty, rozliczając podatek, ma obowiązek wystawić fakturę dokumentującą zakup tych produktów, oznaczoną jako „Faktura VAT RR ...
-
Ile podatków Kowalski płaci do Budżetu Państwa?
... zł. Składają się na to między innymi usługi pocztowe (te są zwolnione z VAT, gdy są świadczone przez Pocztę Polską): przesłanie listów, paczek, zakup znaczków i kart pocztowych. W tej grupie znajduje się także sprzęt telekomunikacyjny: zakup aparatów telefonicznych, radiotelefonicznych oraz usługi telekomunikacyjne: opłaty za rozmowy telefoniczne ...