-
Centra handlowe. Spadają szanse na duże inwestycje
... września br. powierzchnie handlowe w Polsce powiększyły się o 281 500 m kw., w tym o liczącą sobie 76 000 m kw. Galerię Młociny w Warszawie. Centra handlowe, czyli ograniczona ... będziemy świadkami debiutów rynkowych takich sieci handlowych, jak: Urban Outfitters, Monki, WeekDay, Corneliani czy Primark. Centra handlowe rosną, ale w małych miastach ...
-
Rynek odzieżowy w Polsce wart 15 mld zł
... optymistycznie patrzeć w przyszłość. Rynek ten w naszym kraju rozwija się w tempie 10 proc. rocznie, firmy odzieżowe z powodzeniem rozwijają swoje marki i sieci sprzedaży. W Polsce kupują już nawet odbiorcy z Azji. Według International Service Check polski rynek odzieżowy należy do najatrakcyjniejszych w Europie Środkowo-Wschodniej. Jego wartość ...
-
Galerie handlowe odżyły, są nowe trendy
... . m kw. nowoczesnej powierzchni handlowej w 22 obiektach. Otworzono głównie parki handlowe o powierzchni do 10 tys. m kw., choć nie zabrakło większych projektów, ... Sieć otworzyła swój pierwszy sklep w Łodzi, co jest szóstą lokalizacją w Polsce. Z kolei SPAR Group zdecydowała o podjęciu strategicznych działań w kierunku sprzedaży sieci SPAR w Polsce ...
-
Warszawa w oczekiwaniu na nowe powierzchnie handlowe
... czego znakomita większość (1,11 mln mkw.) przypadała na centra handlowe "Najwyższa w Polsce siła nabywcza mieszkańców aglomeracji przekraczająca średnią krajową o 68 ... Powierzchni Handlowych, JLL, informuje: „,Międzynarodowe sieci handlowe wchodzące na polski rynek najczęściej wybierają główne centra handlowe w Warszawie, aby otworzyć swoje pierwsze ...
-
ARSS: sieci sklepów spożywczych w 2009r.
... dużych, zewnętrznych podmiotów zrzeszeniami polskich kupców. Choć ten ostatni typ budowania sieci zdecydowanie w Polsce przeważa, sukces odnoszą nieliczni. - Czas budowania sieci bez silnego zaplecza dystrybucji i magazynowania towarów, zapewniających atrakcyjne warunki handlowe i skuteczne konkurowanie na rynku praktycznie się skończył – mówi Adam ...
-
Nieruchomości biurowe i handlowe w Warszawie IV kw. 2013
... w budowie jest obecnie 41 obiektów. Z kolei warszawski rynek powierzchni handlowych oferuje najdroższe lokale w Polsce. Stawki czynszu za najlepsze sklepy do 100 mkw. wynoszą 96 ... (31.000 mkw.), Galeria Wilanów i Galeria Białołęka (po 60.000 mkw.). Międzynarodowe sieci handlowe, które wkraczają na polski rynek, nadal wolą otwierać sklepy w centrach ...
-
Supermarkety w Polsce zwiększą obroty o 8 proc.
... polskiego rynku handlu detalicznego. Według badań Euromonitor International supermarkety rosną najszybciej na rynku detalicznym w Polsce. Otwierają je zarówno zagraniczne sieci handlowe, takie jak Tesco, jak również polskie przedsiębiorstwa handlowe. Supermarkety to jeden z głównych kanałów dystrybucji, pod względem obrotów, które w tym roku mają ...
-
Inwestycje w Polsce wciąż kuszą
... Rynek powierzchni handlowych w Polsce rozwija się stabilnie przy rosnącej sprzedaży detalicznej. Ponadto przewidujemy, że popyt na powierzchnie przemysłowe i logistyczne, który osiągnął rekordowy poziom w ubiegłym roku, będą nadal kreować głównie firmy z branży logistycznej, motoryzacyjnej, produkcji lekkiej oraz sieci handlowe i sektor e-commerce ...
-
Fuzje i przejęcia w Polsce w 2017 r.
... spółki. Przewidujemy, że w 2018 r. konsolidacja tej branży będzie nadal postępowała, szczególnie jeśli chodzi o mniejsze sieci handlowe.” – powiedziała Alicja Kukla Kowalska, Menedżer w FORDATA. „W 2017 r. wiele działo się w branży mięsnej w Polsce. Na początku roku UOKiK wydał zgodę na przejęcie L&B Wyrębski przez holenderską grupę Plukon ...
-
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych II 2018
... procesy globalizacyjne sprawiają, że największe sieci handlowe zyskują wyraźną przewagę nad operatorami działającymi na mniejszą skalę. W Rankingu Sieci Detalicznych Kondej Marketing ... głębokiej wiedzy, kreatywności i znaczących inwestycji. Od tego zależy czy firma będzie w Polsce masowo zamykać sklepy w kolejnych latach. 10. Żabka W Top10 Żabka jest ...
-
Świtalski & Synowie: centrum handlowe w Kaliszu
... przyszłego roku. Mini Park rusza w Kaliszu z Biedronką, jedną z najpopularniejszych sieci detalicznych w Polsce i z Pepco, oferującym odzież oraz artykuły przemysłowe codziennego użytku. - ... i obiektów wielofunkcyjnych na terenie całego kraju. Mini Parki to lokalne galerie handlowe z Biedronkami. W tym roku prace nad mini galeriami prowadzone ...
-
Marki własne detalistów w Polsce 2010
... sieci handlowe, np. Piotr i Paweł czy Żabka. „W tej chwili coraz więcej sieci handlowych jest w stanie zaoferować swoim klientom produkty marek własnych co najmniej dwóch poziomów cenowych i jakościowych. Marki własne w Polsce ...
-
Jeszcze centra handlowe, czy już centra doświadczeń?
... pokolenia Milenialsi i pokolenie wyżu demograficznego to obecnie najliczniejsze grupy klientów w Polsce. Według Deloitte, w ciągu 10 lat pokolenie Y będzie stanowić ... zastępujący gotówkę. 8. 2 w 1 Aby wydłużyć czas przebywania w swoich sklepach, sieci handlowe rozszerzają swoją ofertę standardową, np. oferując w księgarniach możliwość wypicia kawy, ...
-
Centrum handlowe Dekada Grójec
... . GLA. W najbliższej przyszłości uruchomione zostaną obiekty w Brodnicy, Rypinie, Grójcu, Nowym Targu i Malborku. Głównymi najemcami galerii i centrów handlowych DEKADA są największe sieci sklepów w Polsce: spożywcze, RTV i AGD, odzieżowe, obuwnicze, drogeryjne, apteczne i inne oraz sieciowe firmy usługowe i gastronomiczne.
-
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych X 2013
... do historii. Sklepy zwane do niedawna tradycyjnymi na potęgę przyłączają się do różnej maści sieci detalicznych. W Polsce mamy sieci sklepów własnych, franczyzowych, partnerskich, agencyjnych… Coraz częściej jednak kryterium podziału będzie prostsze – sieci będą dzieliły się na mocne i słabe. Grupy sprawnie zarządzane i mające silne zaplecze ...
-
Nieruchomości komercyjne w Polsce. Dobre perspektywy
... e-commerce i sieci handlowe, w przypadku biur będziemy obserwować ekspansję firm obecnych już w Polsce oraz wejście na rynek kolejnych podmiotów zwłaszcza z branży finansowej i IT. Rekordowe wzrosty na rynku najmu przekładają się na bardzo duże zainteresowanie funduszy produktami inwestycyjnymi w regionie CEE, w tym w Polsce. Rynek nieruchomości ...
-
Marki własne sieci handlowych rosną w siłę
... 5 proc. W Polsce udział marek własnych w sprzedaży jest wciąż niski w porównaniu np. z Niemcami. Jest więc miejsce na dalszy rozwój tego segmentu rynku. Produkty marek własnych dla sieci handlowych wytwarzają zarówno małe lokalne firmy, jak i czołowi gracze w poszczególnych branżach. Wszystkie większe sieci handlowe obecne w Polsce mają w ofercie ...
-
Wzrost sprzedaży online w Polsce
... w firmie CB Richard Ellis dodał: “Obecnie w Europie obserwujemy ogromne możliwości wzrostu dla międzynarodowych sieci handlowych w zakresie sprzedaży on-line, szczególnie na rynkach rozwijających się w Europie Środkowo-Wschodniej. Sieci handlowe uznały, że sprzedaż przez Internet jest niezbędna do ogólnego wzrostu sprzedaży i strategii rozwoju. Dla ...
-
Magazyny w Polsce. I kwartał z rekordem podaży
... czytamy w najnowszym opracowaniu firmy Cushman & Wakefield "Marketbeat – rynek magazynowy w Polsce". Ukończone w badanym okresie inwestycje objęły powierzchnię prawie 533 000 mkw., a ... I kw. 2017 roku. Wśród pozostałych branż najbardziej aktywne były: e-commerce (16%), sieci handlowe (12%), AGD (11%), opakowania (7%), sektor motoryzacyjny (6%) oraz ...
-
Najpopularniejsze marki w Polsce 2011
... którego celem jest wyłonienie najczęściej wybieranych i kupowanych marek w Polsce. Wśród tegorocznych laureatów znaleźli się m.in. Samsung, Orange, Canon, PKO BP, ... roku. Ankieta zawierała 60 kategorii branżowych, które podzielono na 8 grup: Kulinaria, Medycyna, Sieci Handlowe, Produkty dla Dzieci, Uroda i Higiena, Ty i Dom, Finanse oraz Czystość. ...
-
Francuskie firmy w Polsce. 25 lat udanych inwestycji
... i duże firmy francuskie w Polsce działa w sektorze handlu, a 23 proc. w przemyśle. Sieci handlowe z Francji są jednymi z największych graczy w sektorze, a przedsiębiorstwa z branży motoryzacyjnej od lat inwestują w zakłady produkcyjne zlokalizowane w Polsce – mówi Bogusław Kowal, Dyrektor, Szef French Desk w KPMG w Polsce. Francja 4. największym ...
-
Rynek magazynowy w Polsce: blisko kolejnych rekordów
... w opracowanym przez firmę JLL podsumowaniu sytuacji na rynku powierzchni magazynowych w Polsce na koniec III kw. Dobrą sytuację na rynku magazynowym potwierdza Tomasz Olszewski ... aktywni okazali się tu operatorzy logistyczni (ok. 30% popytu netto), sieci handlowe (20%), lekka produkcja (13%) oraz sektor motoryzacyjny (11%). Największą nową umową ...
-
Magazyny w Polsce. II kwartał z rekordem popytu
... stanowiły odpowiednio 24% i 9% całkowitego popytu. Najbardziej aktywne pozostają firmy logistyczne (32%), sieci handlowe (20%), branża lekkiej produkcji (10%), e-commerce (9%), branża motoryzacyjna (7%) i AGD (6%). - Rekordowe wyniki rynku magazynowego w Polsce to między innymi wynik rosnącego popytu branży e-commerce. Polska dla tego segmentu jest ...
-
Magazyny w Polsce. III kwartał z rekordem podaży
... najświeższe opracowanie międzynarodowej firmy doradczej Cushman & Wakefield „Marketbeat - Rynek magazynowy w Polsce: Stan po III kwartale 2017 roku”. Badany okres nie przyniósł zaskoczeń ... operatorzy logistyczni (45%), wśród pozostałych, aktywne były także sieci handlowe (11%), branża AGD (9%), e-commerce (7%) oraz firmy z branży produkcyjnej (7%) ...
-
Najlepsi pracodawcy w Polsce, czyli YouGov Reputation 2023
... w którym znajdziemy m. in. pytanie o ocenę firmy jako pracodawcy. Ranking obejmuje marki FMCG, sieci handlowe, firmy motoryzacyjne i usługi finansowe w 11 kategoriach monitorowanych w naszym kraju. Pierwsze miejsce w rankingu YouGov Reputation w Polsce zajmuje E. Wedel – wskaźnik reputacji dla tej marki wynosił ponad 35,7% w drugiej połowie 2022 ...
-
Magazyny w Polsce. Aktywność deweloperska dopisała
... zapotrzebowanie na rynku kreowała branża logistyczna z udziałem 31% całkowitego popytu, a także a sieci handlowe (17%), firmy z branży e-commerce (16%) i produkcyjnej (11%). Prawie 65% wolumenu transakcji najmu odnotowano na trzech głównych rynkach tj. w Polsce Centralnej (964 000 mkw.), Górnym Śląsku (880 000 mkw.) i w okolicach Warszawy ...
-
Centra handlowe ciągle na pierwszym planie
... Polsce" autorstwa Cushman & Wakefield. Z opracowania Cushman & Wakefield wynika, że nowoczesna powierzchnia handlowa w naszym kraju sięgnęła niemal 14 mln mkw. Dominującym formatem pozostawały centra handlowe (73% w całkowitym zasobie), a za nimi uplasowały się magazyny handlowe (18%), parki handlowe ... rozwijające się sieci różnych branż z sektora ...
-
Nieruchomości komercyjne w Polsce w II kw. 2011 r.
... handlowe w Warszawie. W całej Polsce więcej budować się będzie hoteli, na które popyt stale rośnie. „Inwestowanie w nieruchomości uważane jest za bezpieczną alternatywę podczas niepewności na rynkach finansowych. Sytuacja na rynku nieruchomości komercyjnych w Polsce ... międzynarodowych sieci handlowych oraz wzrostu popytu ze strony sieci ekskluzywnych. ...
-
Centra handlowe na świecie 2012
... handlowe. Jednak pomimo szybkiego postępu technologicznego i zmian w przyzwyczajeniach konsumenckich oraz w postrzeganiu marek przez klientów „Tradycyjne centrum handlowe to nadal główne miejsce do robienia zakupów” – powiedział Glenn Rufrano, prezes i dyrektor generalny Cushman & Wakefield. „Aby odnieść sukces, sieci handlowe ...
-
Rosną centra handlowe, ale nie wszystkie
... sieci jak: Rossmann, Jysk, Biedronka czy Bricomarche. O tym, że głównymi rozgrywającymi na rynku są dziś parki handlowe, centra convenience i dyskonty może świadczyć debiut sieci ... upadłość. Drugi kwartał był tym ostatnim także dla sieci sklepów Go Sport. Ta w błyskawicznym tempie zamknęła wszystkie sklepy w Polsce, czemu przysłużył się fakt, że Go ...
-
Centra handlowe czekają na nowe marki
... Polsce. Miejscem pierwszego wyboru takich sieci zwykle są centra handlowe. W tym zakresie polski rynek ma bogatą ofertę. Z raportu PRCH Retail Research Forum wynika, że tylko w 2015 roku oddano do użytku 27 nowych centrów handlowych, a 18 rozbudowano. – Współczesne centra handlowe ...
-
Nieruchomości komercyjne w Polsce w I poł. 2012 r.
... na potrzeby własne. Największą transakcją półrocza był wynajem przez PTC (operatora sieci T-Mobile) 27.000 mkw. w budowanym biurowcu Marynarska 12 (Ghelamco). ... Polsce do 10,9 mln mkw. Centra handlowe stanowią 73% całkowitych zasobów kraju, magazyny i parki handlowe 20%, centra wyprzedażowe 1%, a pozostałe 6% to inne nowoczesne obiekty handlowe. W ...
-
Najdroższe ulice handlowe świata 2014
... Partner i Dyrektor działu powierzchni handlowych firmy Cushman & Wakefield w Polsce. „Ulice handlowe poza uzupełnieniem oferty klasycznych centrów handlowo-usługowych ... najlepsze powierzchnie handlowe przy głównych ulicach wzrosły średnio o 2,4%. Według analityków Cushman & Wakefield wpływ na to ma m.in. rywalizacja największych sieci handlowych o ...
-
Parki handlowe i centra convenience zwiększają swój udział w transakcjach inwestycyjnych
... wolumenu transakcji w okresie 2021 – I-III kw. 2022. W parki handlowe i centra convenience inwestowały w Polsce w ciągu ostatnich 2 lat głównie podmioty z Niemiec (76 mln ... od struktury najemców, w tym obecności operatora spożywczego rozpoznawalnych sieci. Najwyższe ceny, a tym samym najniższe stopy kapitalizacji, osiągane są przez obiekty o ...
-
Galeria społecznościowa. Jakie będzie centrum handlowe nowej ery?
... handlowe to odpowiedź na zmieniające się potrzeby konsumenckie. Galerie społecznościowe to dziś zaledwie dziesiąta część rynku nieruchomości handlowych w Polsce Największą rewolucją rynkową ostatnich kilkunastu lat okazała się warszawska Hala Koszyki. Idealne centrum handlowe ... danemu obiektowi unikalne koncepty znanych sieci. Oferta skupiona jest na ...