eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Wzrost sprzedaży online w Polsce

Wzrost sprzedaży online w Polsce

2011-03-02 12:15

Wzrost sprzedaży online w Polsce

Wzrost sprzedaży detalicznej online © fot. mat. prasowe

Zakupy przez Internet cieszyły się ogromnym zainteresowaniem w czasie ostatnich Świąt Bożego Narodzenia w wielu europejskich miastach, wpływając znacznie na ogólny wzrost poziomu sprzedaży detalicznej w Europie - wynika z ostatniego raportu firmy consultingowej CB Richard Ellis. Niższe ceny, lepsze opcje dostawy do domu oraz wzrost ilości sieci handlowych oferujących zakupy w sieci - to najważniejsze czynniki wpływające na wzrost rynku sprzedaży on-line.

Przeczytaj także: Polacy o handlu internetowym

fot. mat. prasowe

Wzrost sprzedaży detalicznej online

Wzrost sprzedaży detalicznej online

Jak czytamy w raporcie, wzrost obrotów odnotowanych przez sklepy internetowe był znacznie bardziej dynamiczny niż wzrost tradycyjnej sprzedaży w Europie. Największy wzrost odnotowano w Holandii (40%), Wielkiej Brytanii (25%) i Francji (24%).

I chociaż największe wzrosty odnotowano w krajach Europy Zachodniej i Skandynawii, tradycyjnie uważanych za rynki dojrzałe, sytuacja w Europie Środkowo-Wschodniej zmienia się dynamicznie, a sklepy internetowe cieszą się tutaj coraz większą popularnością. Wiele sieci sprzedaży detalicznej rozważa tu uruchomienie sprzedaży on-line, a Polska jest uważana za najszybciej rozwijający się rynek w regionie i główny kraj ekspansji wielu sieci sprzedaży internetowych w roku 2011.

Magdalena Frątczak, dyrektor ds. powierzchni handlowych w CB Richard Ellis Polska powiedziała: "Ogromny wzrost sprzedaży on-line odzwierciedla fundamentalną zmianę w nawykach kupujących, którzy uznali zakupy przez Internet za tańsze i bardzo wygodne.’

Peter Gold, dyrektor ds. powierzchni handlowych na regionie EMEA (Europa, Środkowy Wschód i Afryka) w firmie CB Richard Ellis dodał: “Obecnie w Europie obserwujemy ogromne możliwości wzrostu dla międzynarodowych sieci handlowych w zakresie sprzedaży on-line, szczególnie na rynkach rozwijających się w Europie Środkowo-Wschodniej. Sieci handlowe uznały, że sprzedaż przez Internet jest niezbędna do ogólnego wzrostu sprzedaży i strategii rozwoju. Dla wielu z nich stało to się priorytetem, by zoptymalizować wzrost sprzedaży.’

Podsumowując, ogólny poziom sprzedaży detalicznej w Europie w okresie świątecznym 2010 nie odnotował szczególnych wzrostów, głównie ze względu na większą ‘ostrożność’ kupujących, szczególnie trudne warunki pogodowe w niektórych państwach oraz przewidywania dotyczące wzrostu podatków od niektórych towarów. Jednak wyniki z naszego regionu były znowu bardzo pozytywne - odnotowano znaczny wzrost w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, a Polska z 12-sto procentowym wzrostem sprzedaży detalicznej została uznana za lidera.

Do pobrania:

Przeczytaj także: Polski e-konsument 2010 Polski e-konsument 2010

Przeczytaj także

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: