Wzrost sprzedaży online w Polsce
2011-03-02 12:15
Wzrost sprzedaży detalicznej online © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Polacy o handlu internetowym
fot. mat. prasowe
Wzrost sprzedaży detalicznej online
I chociaż największe wzrosty odnotowano w krajach Europy Zachodniej i Skandynawii, tradycyjnie uważanych za rynki dojrzałe, sytuacja w Europie Środkowo-Wschodniej zmienia się dynamicznie, a sklepy internetowe cieszą się tutaj coraz większą popularnością. Wiele sieci sprzedaży detalicznej rozważa tu uruchomienie sprzedaży on-line, a Polska jest uważana za najszybciej rozwijający się rynek w regionie i główny kraj ekspansji wielu sieci sprzedaży internetowych w roku 2011.
Magdalena Frątczak, dyrektor ds. powierzchni handlowych w CB Richard Ellis Polska powiedziała: "Ogromny wzrost sprzedaży on-line odzwierciedla fundamentalną zmianę w nawykach kupujących, którzy uznali zakupy przez Internet za tańsze i bardzo wygodne.’
Peter Gold, dyrektor ds. powierzchni handlowych na regionie EMEA (Europa, Środkowy Wschód i Afryka) w firmie CB Richard Ellis dodał: “Obecnie w Europie obserwujemy ogromne możliwości wzrostu dla międzynarodowych sieci handlowych w zakresie sprzedaży on-line, szczególnie na rynkach rozwijających się w Europie Środkowo-Wschodniej. Sieci handlowe uznały, że sprzedaż przez Internet jest niezbędna do ogólnego wzrostu sprzedaży i strategii rozwoju. Dla wielu z nich stało to się priorytetem, by zoptymalizować wzrost sprzedaży.’
Podsumowując, ogólny poziom sprzedaży detalicznej w Europie w okresie świątecznym 2010 nie odnotował szczególnych wzrostów, głównie ze względu na większą ‘ostrożność’ kupujących, szczególnie trudne warunki pogodowe w niektórych państwach oraz przewidywania dotyczące wzrostu podatków od niektórych towarów. Jednak wyniki z naszego regionu były znowu bardzo pozytywne - odnotowano znaczny wzrost w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, a Polska z 12-sto procentowym wzrostem sprzedaży detalicznej została uznana za lidera.
Do pobrania:
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Zaległości e-handlu przekroczyły 400 mln zł
-
Sklepy internetowe w Polsce 2007
-
Logistyka e-commerce rośnie trzy razy szybciej niż rynek kontraktowy
-
Zakupy online (ale nie spożywcze) wybiera już 88 proc. Polaków
-
Sztuczna inteligencja tematem nr 1 w e-commerce
-
E-commerce: Polacy pokochali platformy marketplace
-
Black Friday 2023 w Polsce i Europie w liczbach
-
Coraz częściej robimy zakupy w internecie. Co kupujemy?
-
Najwyższe wydatki w e-commerce na artykuły spożywcze, najniższe na kulturę