eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Flota samochodowa w Polsce 2010

Flota samochodowa w Polsce 2010

2011-03-02 12:29

Branża wynajmu długoterminowego niezmiennie utrzymuje pozycję najdynamiczniej rosnącego sektora leasingowego w Polsce. CFM nie tylko nie poddał się kryzysowi, ale także realizuje optymistyczne prognozy z początku 2010 roku, zaliczając ponad 16-procetowy wzrost - poinformował LeasePlan Fleet Management (Polska) Sp. z o. o.

Przeczytaj także: PZWLP: CFM w 2016 r.

Opublikowane w lutym wyniki firm zrzeszonych w Polskim Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów (PZWLP) pokazują, że polityka przyjęta przez największych graczy branży wynajmu długoterminowego przynosi pożądane rezultaty. Oczekiwania wobec rozwoju tego sektora na poziomie przekraczającym 10 proc. w 2010 roku zostały bowiem zrealizowane i to z nawiązką. Najwięcej, bo prawie 8 tys. pojazdów, przybyło firmom w najistotniejszej dla branży CFM kategorii, czyli full service leasingu (FSL) a liderem w tym zakresie został LeasePlan Fleet Management (12.875 pojazdów), który zajął również najwyższą lokatę w grupie wyłącznego zarządzania (2.402 pojazdy).

- Już początek roku 2010 został zainaugurowany przez branżę z impetem – 3,5 proc. wzrost w QI, oraz blisko 8 proc. (rok do roku) w kolejnym kwartale. Wyniki w drugiej połowie roku rozpędziły się aż do 9,5 proc. (rok do roku), by w QIV zaowocować dwucyfrowym wynikiem. W ostatnim kwartale 2010 roku branża wynajmu długoterminowego odnotowała wzrost na poziomie 10,49 proc. względem poprzedniego kwartału (dane PZWLP razem z wynikami Masterlease) z łączną liczbą ponad 83 000 samochodów. Oznacza to także wzrost o 16,80 proc. rok do roku – mówi Artur Sulewski, Dyrektor Handlowy LeasePlan Fleet Management.

- Wstępem do tych wyników była trudna sytuacja rynkowa w 2009 roku, kiedy branża car fleet management zwolniła tempo wzrostu, podobnie jak cały rynek leasingu. Różnica jednak polegała na tym, że obroty na rynku leasingowego ogółem spadły w 2009 roku o ponad - 30%, leasing pojazdów o blisko - 35%, natomiast rynek outsourcingu flot jako jedyny zanotował wzrost na poziomie 3-5% (dane PZWLP). Równocześnie z pierwszym oznakami stopniowej poprawy sytuacji rynkowej, które pojawiły się w 2010 roku, branża wynajmu długoterminowego zaczęła jako pierwsza z powrotem łapać wiatr w żagle i realizować optymistyczne prognozy wzrostu – dodaje.

Rynkowe tendencje

Fakt, że sektor wynajmu długoterminowego nie poddał się kryzysowi nie był dziełem przypadku. Jego dynamika wzrostu w ciągu kilku ostatnich lat utrzymywała się na poziomie 20-30 procent i paradoksalnie to właśnie ten okres okazał się czasem próby dla większości firm, walczących obecnie o udziały w rynku.

- Ci gracze, którzy już wtedy rozpoczęli planowanie usprawnień w obsłudze dynamicznie rosnących flot oraz zainwestowali w automatyzację procesów, w momencie pogorszenia sytuacji rynkowej, działali już w oparciu o pożądane przez klientów rozwiązania. To samo dotyczy transparentności usług, która w 2009 roku, jak nigdy wcześniej nabrała kluczowego znaczenia dla klientów, szukających oszczędności. Ewolucja tych kierunków rozwoju pozwoliła większości firm CFM wyjść z kryzysu obronną ręką i przyczyniła się do umocnienia pozycji firm w 2010 roku - mówi Artur Sulewski, Dyrektor Handlowy LeasePlan Fleet Management.

 

1 2 3

następna

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

GUS o PKB w IV kw. 2010

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: