-
Po 15 latach w UE mamy dojrzały rynek powierzchni handlowych
... handlową. Dojrzewający rynek to również konsolidacje – silne marki, chcąc zwiększyć swoje zyski i udział w rynku, wykupują marki konkurencyjne lub takie, które uzupełniają ich dotychczasową ... dominującym formatem na naszym rynku są centra handlowe (10,7 mln mkw. GLA, 434 obiekty). Parki handlowe (84 obiekty) oferują w sumie ponad 1,1 mln mkw. GLA ...
Tematy: powierzchnie handlowe, centra handlowe -
Jak rozwija się handel poza centrami handlowymi?
... powierzchni handlowej w Polsce. Ciągle rozwijają się jednak pozostałe formaty handlowe. Mowa tu chociażby o magazynach wolnostojących, o czym świadczą ostatnie otwarcia salonów ... przede wszystkim lokalizacja, przy której skupiają się podobne segmentowo marki. W ostatnich latach swoją obecność przy ulicach handlowych mocno ograniczyły banki, które ...
-
Skuteczna strategia w handlu bazuje na CX
... (CX), czyli doświadczenie konsumenta. Jest to jego subiektywna reakcja na każde działanie marki, przejawiająca się w postaci emocji, zachowań i decyzji. Sieci handlowe dostrzegają znaczenie pozytywnych doświadczeń konsumenckich w kontekście budowania strategii marki i wpływu na wyniki sprzedaży. Samo zagadnienie jest jednak bardzo złożone. - Nadal ...
-
Polski rynek nieruchomości handlowych I kw. 2019
... zmieniające się otoczenie, często konkurując o cenione marki. Natomiast potencjalni najemcy mają duży wybór pośród różnych lokalizacji i obiektów. Obecnie okresy bezczynszowe lub dofinansowanie aranżacji lokali są najbardziej popularnymi zachętami oferowanymi przez centra handlowe kluczowym markom”, dodaje Edyta Potera. Rynek inwestycyjny ...
-
Rynek handlowy w I poł. 2023
... handlowych w Polsce? Jakie sieci zadebiutowały w Polsce w I połowie 2023 roku? Parki handlowe wciąż popularne Aż około 70 proc. nowo oddanej powierzchni (czyli ok. 103 ... strony sieci handlowych z branży ekonomicznej, dyskontów oraz sklepów off-price. Marki te otwierają placówki zarówno w parkach handlowych, jak i coraz aktywniej dołączają do list ...
-
Sklepy dyskontowe na fali popularności
... poniżej 50 tysięcy - mówi Kevin Turpin. Dyskontowe kotwice Mniejsze parki handlowe nastawione są na lokalnych klientów, którzy odwiedzają je regularnie, dlatego w ... w CEE posiada prawie 1000 sklepów w 8 krajach. Sieci te, obok holenderskiej marki Action i niemieckiej marki TEDi, zdecydowały się wejść na rynki Europy Środkowo-Wschodniej poprzez ...
-
Polski rynek nieruchomości handlowych 2016
... Pozostała część powierzchni handlowej zajmowana jest przez parki handlowe i wolnostojące obiekty handlowe (3,8 mln mkw.) oraz centra wyprzedażowe (0,24 mln mkw.). „Na ... debiuty minionego roku to otwarcie sklepu z pełną ofertą amerykańskiej marki Victoria’s Secret w Arkadii, wejście do Polski brytyjskiego sklepu z zabawkami Hamley’s oraz ...
-
Pandemia uaktywniła oszustwa finansowe w handlu międzynarodowym
... , czy dom handlowy Harrods. Tymczasem, w procesie weryfikacji takiego odbiorcy okazuje się, że zamówienie wystawili oszuści podszywający się pod znane marki handlowe. Interwencje Bibby Financial Services uratowały już klientów przed milionowymi stratami. Pandemia koronawirusa przyspieszyła rozwój cyfrowych kanałów kontaktu. Niestety, uaktywnili się ...
-
Rynek handlowy w III kw. 2023
... marki, a firmy już na nim obecne, otwierają nowe punkty. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie obiekty handlowe otwarto w III kw. 2023? Jakie marki ...
-
Tajemniczy klient: sklepy odzieżowe
... handlowe w 20 miastach na terenie Polski, dokonując oceny 54 marek odzieżowych oraz 162 sklepów (po trzy wybrane sklepy każdej marki ...
-
Polski rynek nieruchomości handlowych I kw. 2015
... handlowe ze strony rodzimych marek pozostaje umiarkowanie wysoki, zwłaszcza ze strony dużych graczy takich jak grupa LPP czy CCC, które kontynuują swoją ekspansję w całym kraju. Najpopularniejsze marki ... oczach krajowych i międzynarodowych sieci zyskują parki handlowe, chociaż w ich puli najemców wciąż nie znajdują się marki odzieżowe, poza sklepami ...
-
Jak płacą sieci spożywcze?
... to na pozycjonowanie w segmencie sprzedaży artykułów w niskich cenach. Tworzą marki własne. Często towar sprzedawany jest bezpośrednio z opakowań zbiorczych, bez wykładania ... przygotowana przez wywiadownię gospodarczą Bisnode Polska jasno pokazuje, że sieci handlowe zaczęły opóźniać płatności. Do końca 2014 roku swoje zobowiązania płaciły regularnie ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 11/2017
... ROŚNIE PATRIOTYZM KONSUMENCKI W POLSCE. SIECI HANDLOWE WSPIERAJĄ POLSKIE PRODUKTY. Prezentujemy pogląd M. Sadeckiego prezesa Polskiej Grupy Supermarketów Możliwe, że już niedługo patriotyzm konsumencki będzie czynnikiem decydującym o wyborze danego produktu. Jak informuje Polska Grupa Supermarketów (PGS), właściciel marki Top Market, nawet 75 ...
-
Wojna handlowa Trumpa nabiera tempa. Cła odwetowe uderzą w USA?
... obniżenie ceł na inne towary o wartości 23 mld USD, chcąc osiągnąć porozumienie handlowe z USA do jesieni 2025 roku. Ministerstwo Handlu Tajlandii poinformowało o planach ... wynikające z ceł na konsumentów. Firmy z silną rozpoznawalnością marki i pozycją rynkową, takie jak marki luksusowe lub niektóre firmy technologiczne, są lepiej przygotowane, ...
Tematy: wojna handlowa, cło, cła, Donald Trump, gospodarka USA, Chiny, eksport, import, wymiana handlowa -
Rynek powierzchni handlowych w 2009
... formaty oraz specjalistyczne centra handlowe. Popyt Popyt na nowoczesną powierzchnię handlową w 2008 roku był bardzo silny, co odzwierciedlały niskie stopy pustostanów w centrach handlowych (0 – 3%), a także wysoki stopień wynajęcia projektów będących w budowie oraz planowanych. Na polskim rynku pojawiły się nowe marki (m.in. Halfords, Hästens ...
-
5 faktów z rynku handlowego w I połowie 2021 roku
... typu lokalizacjach. Przykładem może być wejście marki Sinsay do parków handlowych w Augustowie i Bolesławcu czy sieci Empik do Augustowa i Pułtuska – mówi Dominika Jędrak, Dyrektor Działu Doradztwa i Badań Rynku w Colliers. 2. Mocna ekspansja sieci ekonomicznych Popyt na powierzchnie handlowe w minionym półroczu zdominowany został przez sieci ...
-
8 nowych obiektów handlowych w I kw. 2021
... Cushman & Wakefield w I kwartale rozbudowane zostały także dwa otwarte już wcześniej parki handlowe. Około 35% nowej podaży to powierzchnia handlowa, która wróciła do zasobów ... sieci placówek, decydując o zamknięciu tych nierentownych. Jednocześnie powstają nowe koncepty i marki w kategorii off-price, takie jak Half Price należące do CCC, który już w ...
-
Zakupy online tracą klientów. Polacy wracają do centrów handlowych?
... zakupy w centrach handlowych. Okazuje się, że respondenci preferują otwarte parki handlowe, obejmujące odrębne budynki ze sklepami do których wchodzimy z zewnątrz. Ten ... Produktów Konsumenckich EY. Marki własne rosną w siłę Pandemia zwiększyła też naszą ostrożność w gospodarowaniu pieniędzmi. Chętniej zmieniamy marki produktów, by obniżyć koszty ...
-
Polski rynek nieruchomości handlowych I poł. 2016
... z czego ponad 71% to, powstające najczęściej w głównych aglomeracjach, centra handlowe. W I półroczu polski rynek nieruchomości handlowych powiększył się o 115 800 mkw ... Other Stories. Pod koniec roku planowane są również otwarcia pierwszych monobrandowych butików marki Steve Madden”, wymienia Mariusz Czerwiak, Dyrektor w Dziale Wynajmu Powierzchni ...
-
Rozbudowa CH Piast w Szczecinie
... w nim m.in. H&M, Cubus, New Yorker, Cropp Town, House, i Reserved. Centrum Handlowe Molo to nowa nazwa kończącego rozbudowę szczecińskiego Centrum Handlowego ... pozostaną najwięksi z dotychczasowych najemców – Media Markt, jedyny w Szczecinie sklep tej marki ze sprzętem RTV i AGD, salon z artykułami wyposażenia i wykończenia wnętrz Komfort oraz ...
-
Wydatki reklamowe w 2018 r. Kto i co reklamował?
... handlowa miała najwyższy udział w reklamach radiowych. Najmniejsze budżety przeznaczane są na promocję w prasie, najmniej w reklamę drukowaną zainwestowała branża telekomunikacyjna. Handel: marki o największych wydatkach reklamowych Największym budżetem reklamowym może pochwalić się Lidl, który w 2018 roku przeznaczył prawie 615 mln zł na promocję ...
-
Ranking pracodawców z branży handlowej. Kto ma najlepszą reputację?
... marki odzieżowe oraz dwie biżuteryjne. Zaledwie jedno miejsce przypadło w udziale sieci spożywczej. Brak pracowników to bariera, na którą narzeka dziś bardzo pokaźne grono pracodawców. Sieci handlowe ... wypadają pod tym względem działające na rodzimym rynku sieci handlowe? Które z nich zajmują najwyższe pozycje w rankingu pracodawców? Oto najświeższe ...
-
Liczy się już tylko park handlowy? Wyraźne zmiany na rynku powierzchni handlowych
... handlowe typu convenience store. W najbliższych latach głównym rozgrywającym w tym sektorze nadal będą parki handlowe, bo w wielu obszarach kraju brakuje wciąż nowoczesnego handlu. Będą napływać do nich nowi najemcy i chętnie wchodzić globalne marki ... w Opolu, Bytomiu i Bielsku-Białej. Parki handlowe to jeden z najintensywniej rozwijających się ...
-
Siła nabywcza Warszawiaków napędza luksusowe inwestycje
... marek na głównych ulicach stolicy – podaje opracowany przez CBRE raport „Ulice handlowe w Warszawie”. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: W jakim tempie rośnie siła ... 44 proc., a warszawiaków o 37 proc. Ulice handlowe w stolicy Reprezentacyjnych miejsc na mapie stolicy, które przyciągają luksusowe marki, jest coraz więcej, ale wciąż dominują dwie ...
-
Co hamuje rozwój ulic handlowych?
... marki. Na drodze do szybszego rozwoju ulic handlowych stoi jednak kilka przeszkód. Wśród nich najważniejsze to mieszanka struktury właścicielskiej, brak funkcji zarządcy ulicy, brak spójnej architektury, a także niedobór odpowiednio dużych lokali. Ulice handlowe ... jedną przestrzeń. Dobry dojazd Ulice handlowe są zlokalizowane w miejscach, do których ...
-
Nieruchomości komercyjne w Polsce w II kw. 2011 r.
... zwiększeniem liczby nowych projektów handlowych dopiero po 2013 roku. Centra handlowe oddane do użytku w latach 2009-2010 odnotowują obecnie powolny wzrost obrotów i ... rynku była decyzja grupy hotelowej Hilton o wprowadzeniu na polski rynek swojej marki ekonomicznej Hampton by Hilton w Świnoujściu. Kolejne hotele Hampton by Hilton planowane są m.in ...
-
Aplikacje zakupowe. Popularne czy jeszcze nie?
... kraju aplikacji m-commerce. Na szczególną uwagę zasługuje również aplikacja marki Rossmann, której wystarczyło zaledwie 12 miesięcy, aby z debiutantki stać ... już ponad dwa razy więcej (86 mln). Sieci handlowe inwestują w mobile W porównaniu do czołówki, popularne sieci handlowe nie osiągnęły znaczących zasięgów. W grudniu br. wyniosły one odpowiednio ...
-
Rynek handlowy w Polsce, czyli interesujące perspektywy
... czy mniejszych miastach do 50 tys. mieszkańców, możemy stwierdzić, że dobrze prosperujące centra handlowe notowały wzrost obrotów średnio od 5% do 10% w okresie 2018/2017. Spadek obrotów dotyczył ... się z Polski. W sumie w ciągu ostatnich 5 lat do naszego kraju weszły 154 nowe marki, podczas gdy w tym samym czasie wycofało się 31. Świadczy to o ...
-
Strategia rynkowa i Brand Extension
... negocjowalności ceny (own-lebel) C) poziom presji dostawców presja dostawców na warunki handlowe działalność konkurencyjna dostawców wobec firmy Brand Extension a ryzyka rynkowe Aby Brand Extension było sukcesem, potrzebne jest wcześniejsze przygotowanie marki do takiej strategii rynkowej. Badania wizerunkowe wskazują na obszary potencjalnych ...
-
Branża handlowa nie szczędzi na reklamę
... finansów i telekomunikacji to ponad 80 proc. budżetów). Widać również, że handel dość chętnie inwestuje w reklamę radiową. Handel: marki o największych wydatkach reklamowych Na wykresie prezentującym marki o największych wydatkach reklamowych w branży handlowej wyraźnie widać przewagę Lidla, który w maju zainwestował w promocję ponad 60 mln zł ...
-
Maxtor w Moskwie
... jego wzrostu wynosi ponad 20% rocznie. Stwarza nam to znakomite możliwości rozwoju. Lokalne biuro handlowe umożliwi naszej firmie zapewnienie lepszego wsparcia handlowego i pomocy technicznej, a w konsekwencji umocnienie rozpoznawalności marki Maxtor na rosyjskim rynku informatycznym." Maxtor dostarcza dyski twarde na rynek rosyjski już od ...
Tematy: maxtor, maxtor corporation -
Galerie nie zniszczą ulic handlowych
... Przede wszystkim - większa rozpoznawalność, czasem wręcz taki jest wymóg międzynarodowej marki, która w centrach handlowych pojawić się nie ma prawa. Handlowcy liczą też ... , zdaniem ekspertów, zwyczaje zakupowe Polaków (na rynku zdominowanym przez centra handlowe), ale także - brak parkingów w centrach miast, zły stan techniczny budynków, brak wpływu ...
-
Nieruchomości komercyjne w Polsce w I poł. 2014
... – mówi Richard Aboo, Partner, Dyrektor Działu Powierzchni Biurowych firmy Cushman & Wakefield. Nieruchomości handlowe W pierwszej połowie 2014 r. w Polsce oddano do użytku 245 000 mkw ... są Żabka, Freshmarket, Carefour Express oraz, należąca do Grupy Metro, właściciela marki Makro Cash & Carry, sieć Odido (otwarcie ok. 2 tys. sklepów w ciągu ostatnich ...
-
Wydatki reklamowe. Farmacja i długo, długo nic
... na reklamę sklepów z elektroniką oraz sklepów dyskontowych. W pierwszej piątce znalazły się także sieci budowlane – najpewniej jako zapowiedź sezonu remontowego. Finanse: marki o największych wydatkach reklamowych W lutym największym reklamodawcą w branży finansowej był bank ING, który zainwestował w promocję ponad 7 mln zł. W pierwszej trójce, ale ...
-
Przedświąteczne wydatki reklamowe. Kto i co reklamował?
... a za nią sprzedaż internetowa (6 proc.) oraz drogerie i perfumerie (6 proc.). Farmacja: marki o największych wydatkach reklamowych Od 1 listopada do 15 grudnia marka ... nc+, które po raz drugi znalazło się w zestawieniu. Telekomunikacja: marki o największych wydatkach reklamowych W branży telekomunikacyjnej większość przedświątecznych reklam dotyczyła ...