eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Wydatki reklamowe. Farmacja i długo, długo nic

Wydatki reklamowe. Farmacja i długo, długo nic

2018-03-19 12:41

Wydatki reklamowe. Farmacja i długo, długo nic

Najwięcej na reklamę wydała farmacja © Adam Wasilewski - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (13)

Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował lutowe wydatki na reklamę w pięciu branżach. Przeprowadzona analiza dowodzi, że na promocję ostatnio nie szczędzono. Najhojniejszym reklamodawcą okazała się farmacja, która odpowiadała za niemal połowę ogółu analizowanych wydatków. Okazuje się również, że niemal wszyscy postawili przede wszystkim na reklamę telewizyjną.

Przeczytaj także: Wydatki reklamowe w listopadzie. Którzy reklamodawcy zaszaleli?

Wydatki reklamowe wg branż


Najświeższe dane zaprezentowane przez Instytut Monitorowania Mediów dowodzą, że najprężniejszym reklamodawcą lutego okazał się branża farmaceutyczna, która odpowiadała za 48 proc. całości badanych wydatków reklamowych (tj. 417,5 mln zł). Droga pozycja przypadła w udziale handlowi (25 proc.), a pozostałe branże, tj. finansowa, motoryzacyjna i telekomunikacyjna, wygenerowały po 9 proc. całości uwzględnionych w analizie wydatków na reklamę.

fot. mat. prasowe

Wydatki reklamowe w podziale na branże

Wydatki reklamowe w wybranych branżach zdominowała branża farmaceutyczna.


Wydatki reklamowe w podziale na media


Jeśli przyjrzeć się ogółowi wydatków wszystkich branż to wyraźnie widać, że największą popularnością wśród reklamodawców cieszy się reklamę telewizyjną, na którą w każdej branży reklamodawcy pożytkują ponad 40 proc. budżetu. Wyjątkiem okazała się tylko branża handlowa, która najwięcej pieniędzy wydała na promocję w radiu.

fot. mat. prasowe

Wydatki reklamowe w podziale na media

Reklama telewizyjna dominuje, ale nie we wszystkich branżach.


Farmacja: marki o największych wydatkach reklamowych


W rankingu marek z branży farmaceutycznej o największych wydatkach reklamowych na pierwszym miejscu – podobnie jak miesiąc temu – znalazła się marka Molekin D3 z budżetem wynoszącym niemal 8 mln zł. Kolejne miejsca na podium zestawienia zajęły Ibuprom oraz NeoMag.

fot. mat. prasowe

Marki farmaceutyczne o największych wydatkach

Zdecydowanym liderem okazał się Molekin D3.


Farmacja: typy reklamowanych produktów


Wśród najczęściej reklamowanych kategorii produktowych z branży farmaceutycznej znajdują się preparaty na przeziębienie i grypę (10 proc.) i na kaszel (8 proc.) a także witaminy (7 proc.).

fot. mat. prasowe

Kategorie reklamowanych produktów z branży farmaceutycznej

Co 10 z reklamowanych produktów miał pomagać w przeziębieniu.


Handel: marki o największych wydatkach reklamowych


Marką z branży handlowej o największych wydatkach reklamowych był ponownie Lidl, który przeznaczył na promocję w tv, radio i prasie ponad 31 mln zł. Na drugim miejscu w zestawieniu znalazł się Media Expert, zostawiając w tyle kolejne marki (Biedronkę, Euro RTV AGD i Media Markt).

fot. mat. prasowe

Marki handlowe o największych wydatkach

W branży handlowej największym reklamodawcą okazał się Lidl.


Handel: typy reklamowanych sklepów


W branży handlowej – podobnie jak w poprzednim miesiącu – największy budżet został wykorzystany na reklamę sklepów z elektroniką oraz sklepów dyskontowych. W pierwszej piątce znalazły się także sieci budowlane – najpewniej jako zapowiedź sezonu remontowego.

fot. mat. prasowe

Kategorie reklamowanych produktów z branży handlowej

W branży handlowej dominowała reklama sklepów z elektroniką oraz sklepów dyskontowych.


Finanse: marki o największych wydatkach reklamowych


W lutym największym reklamodawcą w branży finansowej był bank ING, który zainwestował w promocję ponad 7 mln zł. W pierwszej trójce, ale ze znacznie mniejszymi wydatkami, znalazły się także mBank i BGŻ BNP Paribas.

fot. mat. prasowe

Marki finansowe o największych wydatkach

W lutym największym reklamodawcą w branży finansowej był bank ING.


Finanse: typy reklamowanych usług


W lutym branża finansowa w największym stopniu inwestowała w reklamy pożyczek gotówkowych (35 proc. wszystkich kategorii produktowych), kont osobistych oraz kart płatniczych

fot. mat. prasowe

Kategorie reklamowanych produktów z branży finansowej

Instytucje finansowe najczęściej reklamowały pożyczki gotówkowe.


Motoryzacja: marki o największych wydatkach reklamowych


Wśród marek motoryzacyjnych, które przeznaczyły największe koszty na reklamę w telewizji, radiu i prasie, znalazły się: Toyota (ponad 11 mln zł), Volkswagen oraz Opel.

fot. mat. prasowe

Marki motoryzacyjne o największych wydatkach

Czołowym reklamodawcą motoryzacyjnym okazała się Toyota.


Motoryzacja: typy reklamowanych produktów


Jeśli chodzi o wydatki reklamowe przeznaczane na konkretne produkty w branży motoryzacyjnej, nadal największe udziały mają samochody osobowe (aż 88 proc.). W styczniu na kolejnych miejscach znalazły się usługi sprzedaży samochodów oraz ASO (autoryzowane stacje obsługi).

fot. mat. prasowe

Kategorie reklamowanych produktów z branży motoryzacyjnej

Zdecydowanie najczęściej reklamowanym produktem były osobówki.


Telekomunikacja: marki o największych wydatkach reklamowych


Orange to największy reklamodawca z branży telekomunikacyjnej w lutym – z budżetem ponad 22 mln zł. Kolejne miejsca zajęły marki Plus i T-Mobile.

fot. mat. prasowe

Marki telekomunikacyjne o największych wydatkach

Największym reklamodawcą wśród telekomów okazał się Orange.


Telekomunikacja: typy reklamowanych usług


Branża telekomunikacyjna po raz kolejny w największym stopniu inwestowała w reklamy oferty łączonej (TV, internet, telefon). Na drugim miejscu z nieco mniejszym wynikiem znalazła się oferta na kartę.

fot. mat. prasowe

Kategorie reklamowanych produktów z branży telekomunikacyjnej

Telekomy najczęściej reklamują ofertę łączoną.


Informacje o badaniu
Raport został opracowany na podstawie danych z monitoringu reklam admonit IMM, obejmuje okres 1-28 lutego 2018 r. Badaniem objęte zostały reklamy opublikowane w prasie oraz wyemitowane w radio i telewizji. Wydatki prezentowane w raporcie podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: