-
Magazyny dla kobiet VII 2006
Luksusowe miesięczniki dla kobiet odnotowały w lipcu wzrost sprzedaży w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Liderem rynku pozostaje Twój Styl. Najlepszy wynik - 331 045 egz. i wzrost o 3,25 proc. odnotował Twój Styl. Drugie miejsce zajął magazyn Joy - do niedawnalider zestawienia. Sprzedaż tego pisma osiągnęła poziom 243 612 egzemplarzy ...
-
Branża PR w mediach IX 2006
PR polityczny zawładnął przekazami medialnymi dotyczącymi rynku public relations. Wszelkie próby zmiany wizerunku z niedostępnego polityka w wielbiciela małych dzieci i kaczek, czy też z "warchoła" w stonowanego męża stanu, są pilnie rejestrowane przez media i komentowane przez PR-owców. Wrześniowy raport wizerunkowy branży PR, na który w tym ...
-
Samochody dostawcze IX 2006
Na rynku nowych samochodów dostawczych panuje bardzo korzystna sytuacja, sprzedaż po trzech kwartałach roku wynosi 27 tys. 615 sztuk i jest o 11,7 procent większa niż ubiegłoroczna - podaje Instytut Samar, monitorujący polski rynek motoryzacyjny. Sprzedaż pojazdów użytkowych we wrześniu wyniosła 3 tys. 351 sztuk, co oznacza wzrost w stosunku do ...
-
Produkcja samochodów IX 2006
We wrześniu wyprodukowano w Polsce ponad 68,5 tysiąca nowych samochodów - podaje Instytut Samar monitorujący polski rynek motoryzacyjny. To rekordowy wynik na przestrzeni ostatnich lat. Produkcja samochodów osobowych i dostawczych wyniosła we wrześniu 68 548 sztuk, co oznacza 20,4 procent wzrostu w ciągu roku. Skumulowana wielkość produkcji po ...
-
Handel zagraniczny I-VIII 2006
W okresie styczeń - sierpień br. eksport w cenach bieżących wyniósł 216,0 mld zł, a import 243,0 mld zł - podał Główny Urząd Statystyczny. W porównaniu z analogicznym okresem ub. roku eksport zwiększył się o 17,3%, a import o 16,1%. Ujemne saldo ukształtowało się na poziomie 27,0 mld zł (w ub. roku minus 25,2 mld zł). Eksport wyrażony w dolarach ...
-
Ceny produktów rolnych IX 2006
Jak podaje Główny Urząd Statystyczny na rynku rolnym we wrześniu, w porównaniu z sierpniem br., odnotowano w skupie wzrost cen zbóż (pszenicy o 13,5% i żyta o prawie 19%), wzrosły także ceny żywca wołowego (o ponad 2%) oraz mleka (o 1%). Obniżyły się natomiast ceny ziemniaków (o ponad 44%) oraz żywca wieprzowego (o blisko 4%) i drobiowego (o ...
-
Ranking wyszukiwarek IX 2006
Google nie tylko ma największy udział w światowym rynku wyszukiwarek internetowych, uzyskał również największy wzrost tego udziału w ujęciu rocznym - podała firma badawcza Nielsen/NetRating. We wrześniu wyszukiwarka Google odpowiedziała na 2,8 mld zapytań internautów, co stanowi 50 proc. wszystkich zapytań tego miesiąca. Co więcej, liczba ...
-
Reklama w prasie IX 2006
Gazeta Wyborcza miała we wrześniu największe cennikowe wpływy netto z reklam, które wzrosły do 89,4 mln zł, czyli o 14 mln zł w porównaniu z analogicznym okresem 2005 roku - wynika z danych firmy Expert Monitor. Drugą pozycję zajął Fakt, który zanotował przychody reklamowe na poziomie 16,7 mln zł, o 2 mln zł mniej niż rok wcześniej. Trzecie ...
-
Indeks biznesu PKPP Lewiatan X 2006
Indeks Biznesu PKPP Lewiatan utrzymuje się już trzeci miesiąc na wysokiej pozycji nie przekraczając linii oporu 80 punktów. W październiku indeks roczny wzmocnił się do 79 punktów, a indeks kwartalny pozostał na poprzednim poziomie 77 punktów. Stabilizacja obu indeksów na tym poziomie sugeruje utrzymanie się dobrej koniunktury w gospodarce do ...
-
Reklama radiowa IX 2006
Z danych firmy Expert Monitor wynika, że niemal wszystkie ogólnopolskie stacje radiowe odnotowały większe wpływy z reklam niż rok temu. Jedynie w Radiu BIS przychody reklamowe spadły - z 0,86 mln zł (styczeń-wrzesień 2005) do 0,52 mln zł w analogicznym okresie bieżącego roku. Najlepsze wyniki osiągnął RMF FM, który zarobił w omawianym okresie ok. ...
-
Tydzień 44/2006 (30.10-05.11.2006)
W latach 70-tych XX w. po dekadach izolacji gospodarczej Chin dokonała się zasadnicza zmiana. Została ona zapoczątkowana w 1978 r. reformami Deng Xiaopinga. Wspólnota Europejska dostrzegła nowy klimat polityczny w tym kraju i duże szanse we współpracy gospodarczej. Według Eurostatu inflacja w strefie euro wyniosła w październiku 1,6% r/r (wobec ...
-
Reklama w prasie I-IX 2006
Podobnie jak w roku ubiegłym, tak i w tym - po trzech kwartałach największe wpływy z reklam wśród tygodników, osiągnęły tygodniki opinii - wynika z najnowszych danych firmy Expert Monitor. Najwyższe wpływy - 81,6 mln zł odnotował Wprost. Zaraz za nim znalazła się Polityka (78,4 mln i wzrost o 8,85 proc.) i Newsweek Polska z przychodami na poziomie ...
-
Najpopularniejsze stacje telewizyjne X 2006
Tylko TVN, biorąc pod uwagę największych graczy, zwiększył w październiku swój udział w rynku w porównaniu z tym samym okresem 2005 r. Liderem zestawienia pozostaje TVP1 - wynika z najnowszych danych AGB Nielsen Media Research. TVP1 miała w październiku br. 23,13 proc. udziałów w rynku. Oznacza to spadek o 0,91 proc. w stosunku do analogicznego ...
-
Reklama w motoryzacji IX 2006
We wrześniu wydatki producentów i importerów aut osobowych na reklamę w mediach wyniosły w sumie ponad 69,8 mln zł - wynika z danych firmy Expert-Monitor, przytaczanych w raporcie Instytutu Samar. Dla porównania, kwota przeznaczona na ten sam cel rok wcześniej osiągnęła poziom prawie 59,8 mln zł. Największe kwoty na reklamę aut osobowych przypadły ...
-
Najpopularniejsze wirusy X 2006
Laboratorium Panda Software sporządziło ranking najczęściej wykrywanych zagrożeń października na podstawie danych zgromadzonych przez skaner antywirusowy Panda ActiveScan. Największym problemem jest obecnie gwałtowny wzrost ilości rozprzestrzeniających się zagrożeń. Ciche epidemie i przestępstwa wciąż na topie. W ubiegłym miesiącu najgroźniejsze ...
-
Getin Holding: największa oferta publiczna 2006 r.
GETIN Holding przeprowadził największą w historii Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie ofertę publiczną dokonaną przez firmę prywatną - ponad 1,2 mld złotych. Spółka pozyskała ponad 648 mln złotych w ramach realizacji emisji 70 mln nowych akcji. Ustalona cena emisyjna na poziomie 9,50 zł była o 2,10% niższa od średniej ceny z ostatnich ...
-
Sprzedaż samochodów X 2006
Tegoroczna sprzedaż nowych samochodów osobowych wyniosła na koniec października 196 tys. 251 sztuk i jest już tylko o 1,7 procent mniejsza niż rok wcześniej - podaje Instytut Samar, monitorujący polski rynek motoryzacyjny. Do znacznego złagodzenia spadku sprzedaży skumulowanej w dużym stopniu przyczynił się wynik uzyskany w październiku. W ...
-
Zagraniczne telewizje o Polsce X 2006
Czy w Polsce mamy obecnie do czynienia z najpoważniejszym kryzysem rządowym od czasu upadku komunizmu? Z doniesień zachodnich stacji telewizyjnych wynika, że tak. Analiza Instytutu Monitorowania Mediów pokazuje, że zagraniczne telewizje w październiku relacjonowały głównie wydarzenia z polskiej polityki, zwykle w negatywnym kontekście. Pozytywną ...
-
Tydzień 45/2006 (06-12.11.2006)
W roku 2005 chiński koncern CNPC wykupił za 4,2 mld USD giełdowy koncern PetroKazakhstan, który ma prawa do złóż kryjących 550 mln baryłek ropy. Te ostatnie złoża mają jeszcze jedną zaletę. Znajdują się blisko rurociągu z Kazachstanu do Chin, który uruchomiono w tym roku. Deficyt handlowy USA we wrześniu wyniósł 64,3 mld USD (w sierpniu był na ...
-
Handel zagraniczny I-IX 2006
W okresie styczeń - wrzesień br. eksport w cenach bieżących wyniósł 247,9 mld zł, a import 278,9 mld zł - podał Główny Urząd Statystyczny. W porównaniu z analogicznym okresem ub. roku eksport zwiększył się o 17,9%, a import o 16,7%. Ujemne saldo ukształtowało się na poziomie 31,0 mld zł (w ub. roku minus 28,7 mld zł). Eksport wyrażony w dolarach ...
-
Samochody dostawcze X 2006
Sprzedaż samochodów dostawczych wyniosła od początku roku 31 tysięcy 318 sztuk i jest o niemal 12 procent większa niż w ubiegłym roku - podaje firma analityczna Samar. W październiku 3.732 samochody znalazły nabywców, co oznacza wzrost o prawie 15 procent. Najczęściej kupowaną marką jest Fiat, do którego należy 20,8 procent krajowego rynku. W ...
-
Programy informacyjne w TV X 2006
Najwyższą oglądalnością wśród programów informacyjnych nadal cieszą się "Wiadomości". O godz. 19.30 TVP1 wybiera 64 proc. Polaków - wynika z badania TNS OBOP. Program ten to także najczęściej celowo wybierany program informacyjny. Niemal połowa Polaków specjalnie włącza telewizor aby obejrzeć właśnie "Wiadomości". Drugie miejsce w zestawieniu ...
-
Ceny produktów rolnych X 2006
Jak podaje Główny Urząd Statystyczny na rynku rolnym w październiku, w porównaniu z wrześniem br., odnotowano w skupie wzrost cen zbóż (pszenicy o 2% i żyta o ponad 11%) oraz mleka (o ponad 2%). Obniżyły się natomiast ceny ziemniaków (o 25%) oraz żywca wołowego (o ponad 2%), wieprzowego (o 9%) i drobiu (o ponad 4%). W obrocie targowiskowym ...
-
Tydzień 46/2006 (13-19.11.2006)
Analitycy zastanawiają się nad ciągiem dalszym wydarzeń w amerykańskiej gospodarce po politycznym trzęsieniu ziemi w trakcie ostatnich wyborów do Kongresu. Odbył się szczyt gospodarczy krajów Azji i Pacyfiku w Hanoi. To dla Wietnamu duże wyróżnienie. Ostatnio poinformowano, że zakończyły się negocjacje i Wietnam będzie 150 krajem członkowskim WTO. ...
-
Tydzień 46/2006 (13-19.11.2006)
Pojawiają się coraz to nowsze analizy, które wskazują, że Rosja chce utworzyć kartel gazowy na wzór OPEC, w którym znaleźliby się najwięksi producenci w Afryce i Azji. Od roku obowiązuje embargo nałożone przez Rosję na polską żywność. W opinii rosyjskich komentatorów była to odpowiedź na podniesienie przez UE dopłat do eksportu zbóż, chociaż ...
-
Sprzedaż telefonów komórkowych VII-IX 2006
Analitycy z firmy Gartner poinformowali, że po raz kolejny liderem rynku telefonii komórkowej została firma Nokia, osiągając wyniki sprzedaży jeszcze lepsze niż w roku ubiegłym. Jak podaje raport, udział procentowy produktów firmy Nokia w całkowitej sprzedaży telefonów komórkowych wyniósł w trzecim kwartale bieżącego roku 35,1 procent, osiągając ...
-
GUS: koniunktura gospodarcza XI 2006
Ocena ogólnego klimatu koniunktury w przetwórstwie przemysłowym jest w listopadzie optymistyczna - korzystniejsza niż w analogicznym miesiącu od 1992 r. - choć nieznacznie gorsza od sygnalizowanej w październiku br. - podał Główny Urząd Statystyczny. Wpływają na to ostrożniejsze niż w ubiegłym miesiącu oceny bieżącego i przewidywanego portfela ...
-
Podróże Polaków IX 2006
We wrześniu za granicę wyjechało o 40 proc. Polaków więcej niż przed rokiem - wynika z badania Instytutu Turystyki przeprowadzonego na zlecenie Ministerstwa Gospodarki. Najwięcej wyjazdów zagranicznych stwierdzono na lotniskach. Według szacunków Instytutu we wrześniu Polacy odbyli 2,25 mln podróży krajowych (o 10 proc. mniej w porównaniu z tym ...
-
Reklama w telewizji X 2006
Telewizja TVN odnotowała w październiku największe wpływy reklamowe pod względem cennikowym spośród wszystkich czołowych stacji - wynika z ostatnich danych firmy Expert Monitor. TVN zarobił w październiku br. 255,31 mln zł. W stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku oznacza to wzrost przychodów o 42,5 proc. Na drugiej pozycji znalazła się ...
-
Indeks biznesu PKPP Lewiatan XI 2006
Indeks Biznesu PKPP Lewiatan umocnił się w listopadzie w stosunku do poprzedniego miesiąca. Indeks kwartalny wzrósł o dwa punkty do 79 pkt, a indeks roczny o jeden punkt osiągając rekordowy poziom 80 pkt. Indeks kwartalny, półroczny i roczny Według Lewiatana, systematyczny wzrost notowań indeksu w ostatnich miesiącach sugeruje, że gospodarka ...
-
Wyniki finansowe banków I-IX 2006
Jak podaje Główny Urząd Statystyczny w okresie styczeń-wrzesień br. banki ogółem osiągnęły korzystniejsze niż przed rokiem wyniki finansowe. Wynik finansowy brutto zwiększył się o 19,6%, a netto o 20,3%. W bankach komercyjnych odnotowano wzrost wyników odpowiednio o 21,3% i 21,8 %, natomiast w bankach spółdzielczych nastąpił ich spadek o 5,5% i ...
-
WIG20 najwyżej w historii czyli Mikołajki 2006
Po siedmiu miesiącach od ustanowienia poprzedniego rekordu, w przeddzień Mikołajków, indeks największych spółek znalazł się powyżej poziomów z pierwszej połowy maja. Wczoraj w Polsce zdecydowana większość indeksów giełdowych osiągnęła rekordowe poziomy. O ile jednak inwestorzy dawno zdążyli się przyzwyczaić do niemal codziennie poprawianych ...
-
Handel zagraniczny I-X 2006
W okresie styczeń - październik br. eksport w cenach bieżących wyniósł 282,0 mld zł, a import 317,1 mld zł. W porównaniu z analogicznym okresem ub. roku eksport zwiększył się o 18,7%, a import o 17,9%. Ujemne saldo ukształtowało się na poziomie 35,1 mld zł (w ub. roku minus 31,4 mld zł). Eksport wyrażony w dolarach USA wyniósł 89,3 mld USD, a ...
-
Zagraniczne telewizje o Polsce XI 2006
Tragedia w kopalni Halemba, polskie weto w sprawie negocjacji UE z Rosją oraz wyniki wyborów samorządowych - to tematy związane z Polską, które w listopadzie br. zainteresowały zachodnie stacje telewizyjne. Z listopadowego raportu IMM "Zagraniczne telewizje o Polsce" wynika również, że zachodnie media prezentowały nasz kraj neutralnie - odnotowano ...
-
Branża PR w mediach XI 2006
CSR, dotąd traktowany przez dziennikarzy po macoszemu, w listopadzie był najchętniej poruszanym wątkiem spośród wszystkich tematów PR-owskich. Najczęściej cytowanym specjalistą ds. wizerunku był znany spin doctor Piotr Tymochowicz; tym razem występował w nowej roli - bohatera kontrowersyjnego filmu Marcela Łozińskiego. Listopadowy raport ...