eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Pokolenie Y a zwyczaje internetowe

Pokolenie Y a zwyczaje internetowe

2012-12-14 10:20

Przeczytaj także: Rola Internetu w życiu codziennym


Dla pokolenia "będącego zawsze w sieci", pojedyncze urządzenie mobilne w zupełności wystarczy - czy to osobiste czy też będące własnością firmy. To z kolei stanie się wyzwaniem dla specjalistów IT, którzy muszą chronić aktywa firmy i informacje.
  • Chociaż dwoje na pięć (40 procent) ankietowanych podaje, że polityka ich firmy zabrania używania urządzeń firmowych do jakiejkolwiek działalności niezwiązanej z pracą, to aż 3/5 (71 procent) ankietowanych na całym świecie, że nie zawsze przestrzegają polityki firmy. Polska młodzież - podobnie jak ich rówieśnicy w Indiach i Japonii - wydaje się mieć większy szacunek dla polityki firmy, na co wskazuje znacznie niższy współczynnik (44 procent) w Polsce.
  • Dwie trzecie respondentów (66 procent) uważa, że "pracodawcy nie powinni śledzić pracy w sieci pracowników - gdyż to nie jest ich sprawa."
  • Specjaliści od technologii informatycznej wiedzą, że wielu pracowników nie przestrzega zasad, ale nie do końca wiedzą jak szeroko rozprzestrzeniony jest ten problem: około połowa specjalistów IT na całym świecie oraz w Polsce uważa, że ich pracownicy przestrzegają polityki nie wykorzystywania urządzeń firmowych do użytku osobistego.

Zakupy w sieci – globalny trend PokoleniaY
  • Dziewięć na dziesięciu ankietowanych PokoleniaY potwierdziło dokonywanie zakupów w sieci, wskaźnik ten jednak wśród polskich respondentów okazał się jeszcze wyższy i wyniósł blisko 100 procent.
  • W Polsce połowa respondentów potwierdziła, że podczas robienia zakupów w sieci regularnie polega na opinii klientów; pozostałe 24 procent sporadycznie sprawdza opinie pojawiające się w sieci.
  • Globalnie pięćdziesiąt siedem procent respondentów - w Polsce 69 procent - chętnie podaje adres e-mail w internetowych witrynach sklepowych oraz innych serwisach w celu otrzymania powiadomień o promocjach i sprzedażach. Jednakże respondenci pozostają nieufni wobec podawania znacznie większej ilości informacji - tylko niektórzy podają numer telefonu, adres domowy lub inne dane osobowe.

Napędzanie światowych danych
  • Prawie 90 procent respondentów - średnia zarówno na całym świecie jak i w Polsce - wrzuca zdjęcia do internetu celem ich udostępnienia lub przechowania na stronach internetowych.
  • 62 procent respondentów przesyła filmy wideo celem ich udostępnienia lub przechowania na stronach internetowych - w Polsce liczba ta jest równa 50 procentom.
  • Patrząc na świat: 87 procent respondentów ma konto na Facebooku (81 procent polskich respondentów),
  • 41 procent respondentów aktualizuje swoje konto na Facebooku co najmniej raz dziennie, zaś jeden respondent na pięciu aktualizacje swoje konto na Facebooku kilka razy dziennie. W Polsce, jednak tylko 10 procent respondentów potwierdziło aktualizację swojej strony na Facebooku przynajmniej raz dziennie.
  • W skali światowej - 56 procent respondentów ma konta na Twitterze z czego 21 procent "tweetuje" przynajmniej raz dziennie. Popularność tego portalu społecznościowego jest w Polsce znacznie niższa. 76% ankietowanych w naszym kraju nie ma w ogóle konta na Twitterze ????

Informacje o badaniu
Trzeci raport w rocznej serii 2012 Cisco Connected World Technology Report został zlecony przez firmę Cisco i przeprowadzony przez InsightExpress, niezależną firmę badającą rynek z siedzibą w Stanach Zjednoczonych. Globalne badanie składa się z dwóch ankiet: jedna skupia się na studentach szkół wyższych i pracownikach w wieku od 18 do 30 lat, druga ankieta skupia się na specjalistach z dziedziny informatyki. Na każdą ankietę składa się 100 respondentów z każdego z 18 krajów, co daje łącznie 3.600 respondentów. Wśród 18 krajów znalazły się: Stany Zjednoczone, Kanada, Meksyk, Brazylia, Argentyna, Wielka Brytania, Francja, Niemcy, Holandia, Rosja, Polska, Turcja, Republika Południowej Afryki, Indie, Chiny, Japonia, Korea Południowa i Australia.

poprzednia  

1 2 3

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: