eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Rynek mediów: trendy 2013

Rynek mediów: trendy 2013

2012-12-14 09:15

Rynek mediów: trendy 2013

Rynek mediów: trendy 2013 © Photosani - Fotolia.com

Międzynarodowy instytut badawczy Millward Brown, specjalizujący się w usługach budujących wzrost marek, ogłosił 12 grudnia br. swoje doroczne przewidywania dla rynku mediów tradycyjnych i cyfrowych, w tym 10 głównych trendów, które w ostatnim czasie przybierają na sile.

Przeczytaj także: Media elektroniczne - trendy 2011

Zdaniem Futures Group (oddziału Millward Brown) głównym filarem dobrych planów komunikacji będzie trend określany mianem „urządzenie mobilne w funkcji pilota”. Z kolei marketing wielokanałowy pozwoli markom na wykorzystywanie tzw. „znaczących momentów” zaangażowania konsumenta, a telewizja społecznościowa wejdzie w wiek dojrzały i sama stanie się elementem narracji, a nie tylko rozmową o innych narracjach.

Duncan Southgate, Global Brand Director odpowiedzialny za media cyfrowe w Millward Brown, skomentował te wyniki następująco: „Przewidujemy, że rok 2013 będzie kolejnym okresem dynamicznego rozwoju mediów społecznościowych i mobilnych oraz treści wizualnych nadawanych w trybie online. Konsumenci oczekują coraz lepszych i inteligentniejszych pomysłów na reklamy w mediach cyfrowych, stąd też marketerzy będą musieli realizować bardziej wyszukane kampanie, aby nadążyć za tymi oczekiwaniami”.

Poniżej przedstawiamy w zarysie trzy prognozowane przez Millward Brown trendy dla rynku mediów cyfrowych na rok 2013.

fot. Photosani - Fotolia.com

Rynek mediów: trendy 2013

Urządzenia mobilne mają coraz większą moc i możliwości, a to oznacza, że stają się w naszych rękach czymś w rodzaju „pilota” sterującego naszym życiem.


Pojawienie się „mobilnego pilota”

Urządzenia mobilne mają coraz większą moc i możliwości, a to oznacza, że stają się w naszych rękach czymś w rodzaju „pilota” sterującego naszym życiem. Dzięki nim możemy nie tylko aktywnie sterować otaczającą nas elektroniką, ale też płynnie integrować się z otaczającym nas światem. Nasze „mobilne piloty” bazują na nowych funkcjonalnościach i zaawansowanych technologiach, dzięki czemu upraszczają nam życie. Smartfon może stać się „mózgiem” dla każdego urządzenia, którego działanie opiera się na procesorze. To oznacza, że marki muszą zmieniać swoje plany działań komunikacyjnych, aby móc wpasować się w ten świat. Jeśli mobilne urządzenie staje się ośrodkiem wielu aktywności, informacje są gromadzone w sposób bardziej scentralizowany, ponieważ konsumenci przekazują swoje dane osobowe i informacje osobiste, otrzymując w zamian wygodę oraz dostęp do wydarzeń, ofert i treści niedostępnych w inny sposób.

Marketing wielokanałowy

Marketing wielokanałowy” oznacza obecność lub dostępność marek na ścieżce, którą podąża konsument w swoich zachowaniach – każdy potencjalny punkt kontaktu jest zintegrowany ze wszystkimi pozostałymi. To właśnie media cyfrowe staną się areną zmian – coraz więcej marek będzie decydowało się na marketing wielokanałowy, ponieważ umożliwi on łączenie danych zaczerpniętych z mediów społecznych i mobilnych z doświadczeniami konsumenckimi ze świata off-line. W roku 2013 zalążkiem strategii wielokanałowej będą działania firm w kierunku przekształcania posiadanych przez siebie zbiorów danych w aktywne narzędzia służące dotarciu do odbiorcy. W miarę dojrzewania mobilnych platform reklamowych będziemy obserwować przechodzenie od aplikacji społecznościowych do reklam pojawiających się w rozmaitych treściach dostępnych w mediach mobilnych. Poza możliwością ustalania lokalizacji urządzenia mobilne mają potencjalną możliwość przesyłania informacji do znajdujących się w pobliżu ekranów cyfrowych – być może nie jesteśmy już zbyt daleko od czasów, kiedy treści reklamowe odbierane poza domem będą dopasowane do indywidualnych odbiorców (znamy to np. z filmu S. Spielberga „Raport mniejszości”). Co z tego wynika dla marketerów? Jest to bodziec, aby rozpocząć budowanie infrastruktury zapewniającej zintegrowane doświadczenia odbiorców w świecie wielokanałowym – w przeciwnym razie świat ucieknie do przodu.

 

1 2

następna

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: