eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Rynek mediów: trendy 2013

Rynek mediów: trendy 2013

2012-12-14 09:15

Przeczytaj także: Media elektroniczne - trendy 2011


Dojrzewanie telewizji społecznościowej

Wbrew przewidywaniom mówiącym o tym, że epoka cyfrowa odciągnie ludzi od telewizorów, obecnie oglądamy więcej telewizji niż kiedyś, a doświadczenia widzów wzbogacają się dzięki sieciom społecznościowym oraz specjalnym aplikacjom (np. Zeebox). Zanikać będzie przeświadczenie, że laptop oraz tablet lub telefon komórkowy to „drugi i „trzeci” ekran. Nie wystarczy już po prostu nadać krótki komunikat ze znaczkiem # (tzw. hashtag) czy pochwalić się na ekranie telewizyjnym kilkoma tweetami. Pojęcie nadawania przekazu na „pierwszym ekranie” zostanie zastąpione opowieściami na wielu ekranach (i w innych miejscach), a odbiorcy będą na nie reagować i odpowiadać na różnych, niepowiązanych ze sobą ekranach dodatkowych. Co to oznacza dla właścicieli marek? Aby poznać odpowiedź, warto przeczytać pełną wersję raportu.

Inne przewidywania instytutu MillwardBrown na rok 2013:
  • Kluczową cechą realizacji i oceny kampanii komunikacyjnych w mediach cyfrowych stanie się „planowanie w czasie rzeczywistym”;
  • Formaty wyświetlania komunikatów w trybie online będą lepiej dopasowane do celów komunikacji;
  • Szersza dostępność skutecznych reklam na Facebooku zapewni markom większe możliwości komunikacyjne;
  • Pojawi się więcej „zapór finansowych” na stronach z dostępem do ekskluzywnych treści, co będzie skutkować niedoborem chętnych do korzystania z takich treści;
  • Dzięki intensywniejszemu użytkowaniu mediów interaktywnych (tzw. rich media) nastąpi wzrost wydatków na reklamę w różnych aplikacjach;
  • Marki działające w Afryce będą wykorzystywać ogromne możliwości marketingu mobilnego;
  • „Nasłuch” w mediach społecznościowych będzie ewoluował od monitorowania do generowania insightów dla marek – będzie to związane z rosnąca rolą danych tego typu (z mediów społecznościowych) w decyzjach biznesowych.

poprzednia  

1 2

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: