eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Marki kojarzone z Euro 2012

Marki kojarzone z Euro 2012

2012-02-22 11:02

Przeczytaj także: Które marki najbardziej skorzystały na Euro 2012?


Marki spożywcze

Z marek spożywczych zdecydowanie najlepiej wypada Coca-cola, którą z mistrzostwami skojarzyło aż 40 proc. badanych. Na kolejnych miejscach znalazł się producent chipsów Lays i Pepsi (odpowiednio 8 proc. i 7 proc.). Tu zauważyć możemy ciekawą prawidłowość. Polacy zazwyczaj zasiadają od oglądania meczów przed telewizorem zaopatrując się wcześniej w piwo, napoje i przekąski. Najpopularniejsze produkty z tych kategorii, pomimo, że nie są sponsorami mistrzostw i tak kojarzone są przez badanych z turniejem.

fot. mat. prasowe

Marki spożywcze kojarzone z EURO 2012

Dla 40% Polaków EURO 2012 kojarzy się z Coca-Colą


Marki motoryzacyjne

Pośród marek motoryzacyjnych najczęściej wymienianą marką, kojarzącą się z Euro 2012, jest PKN Orlen, który z mistrzostwami skojarzyło 26 proc. respondentów. Daleko w tyle pozostały inne marki motoryzacyjne. Co ciekawe, oficjalni globalni sponsorzy mistrzostw: marka Castrol oraz marki samochodowe Kia oraz Hyundai, uzyskały odpowiednio tylko 3 proc., 4 proc. i 7 proc.. Jest to dość niski wynik jak na poziom zaangażowania sponsoringowego tych marek.

fot. mat. prasowe

Marki motoryzacyjne kojarzone z EURO 2012

37% Polaków nie kojarzy EURO 2012 z żadną marką motoryzacyjną


Marki telekomunikacyjne

W branży telecomów najbardziej wiązaną z Euro 2012 marką jest Orange, którą powiązało z mistrzostwami 25 proc. Polaków oraz TP SA – 19 proc.. Co ciekawe na trzeciej pozycji znalazła się marka T-Mobile, która angażuje się w sponsoring sportowy, nie jest jednak sponsorem ani Reprezentacji ani samych Mistrzostw. W przypadku tej marki zasadniczą rolę odegrały na pewno szeroko zakrojone działania komunikacyjne związane z rebrandingiem, które spowodowały, że marka stała się powszechnie rozpoznawalna. Marka może być także kojarzona ze sportem, ponieważ jest sponsorem polskiej ekstraklasy i superpucharu – meczu, który miał zainaugurować otwarcie Stadionu Narodowego.

fot. mat. prasowe

Marki telekomunikacyjne kojarzone z EURO 2012

Z EURO 2012 najbardziej kojarzy się Orange


Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: