eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Informacje regionalne szukane w Internecie

Informacje regionalne szukane w Internecie

2010-01-29 09:27

Informacje regionalne szukane w Internecie

Skąd czerpiesz informacje na temat Twojej miejscowości, regionu? © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Z badania przeprowadzonego przez PBI wynika, że dla ankietowanych internautów sieć stanowi podstawowe źródło informacji o swoim regionie. Internauci korzystają z niej nie tylko najchętniej, ale również regularnie. Chętnie też dzielą się w Internecie wiedzą na temat wydarzeń regionalnych.

Przeczytaj także: Internet jako źródło informacji regionalnych

Źródła wiedzy na temat swojej miejscowości

Dziewięciu na dziesięciu (91 proc.) internautów w wieku 18-54 lat wiedzę na temat swojej miejscowości (regionu) czerpie z Internetu. Jest to najchętniej wybierane źródło informacji na ten temat.

fot. mat. prasowe

Skąd czerpiesz informacje na temat Twojej miejscowości, regionu?

Skąd czerpiesz informacje na temat Twojej miejscowości, regionu?







Kolejne stanowią lokalne gazety, po które w poszukiwaniu informacji regionalnych sięga niemal dwie trzecie (63 proc.) ankietowanych. W tym samym celu niemal połowa (48 proc.) ogląda lokalne stacje telewizyjne, a ponad jedna trzecia słucha lokalnych stacji radiowych.

Informacji o swojej miejscowości w regionalnych dodatkach do ogólnopolskich wydań gazet oraz w przewodnikach szuka po 23 proc. badanych.

Najrzadziej jako źródło wiedzy o regionie respondenci wskazywali katalogi oraz książki teleadresowe (11 proc.)

Najchętniej poszukiwane w Internecie informacje regionalne

fot. mat. prasowe

Jakich informacji o swojej miejscowości lub regionie poszukujesz w Internecie?

Jakich informacji o swojej miejscowości lub regionie poszukujesz w Internecie?

Najchętniej poszukiwanymi informacjami regionalnymi są planowane imprezy i wydarzenia kulturalne. Tego typu wiedzy poszukuje ponad połowa (55 proc.) ankietowanych.

Dla niemal połowy (48 proc.) sieć stanowi źródło informacji na temat aktualnego repertuaru kin, teatrów oraz imprez.

Niewiele mniej wskazań odnotowano dla odpowiedzi na temat komunikacji i połączeń (47 proc.) oraz pogody (45 proc.).

Ofertę sklepów oraz ich lokalizację sprawdza w sieci 40 proc. respondentów.

Niemal jedna trzecia (32 proc.) używa Internetu do zdobycia wiedzy na tematy urzędowe. Niewiele mniej osób (30 proc.) poszukuje w sieci informacji na temat usług medycznych oraz placówek zdrowia. Dla więcej niż jednej czwartej (26 proc.) ankietowanych Internet dostarcza wiedzy na temat aktualnych wydarzeń politycznych w regionie oraz decyzji władz.

Dokładnie jedna piąta badanych interesuje się przez Internet kupnem, sprzedażą lub wynajmem nieruchomości w ich regionie. Najmniej popularnym tematem okazały się regionalne akcje społeczne – 13 proc. wskazań.

 

1 2

następna

Rynek domów w IV kw. 2009

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: