Reklama internetowa coraz gorzej postrzegana
2009-05-13 11:51
Przeczytaj także: Rynek reklamy online 2009: będą cięcia
Oferuj możliwość wygodnej rezygnacji z reklamy
Przy ekspozycji reklam należy zadbać, aby użytkownik w łatwy i intuicyjny sposób mógł z niej zrezygnować. Unikaj kreacji reklamowych, w których brakuje krzyżyka do zamknięcia obiektu, a także nie zamieszczaj uciekającego krzyżyka. Przy emisji reklamy dźwiękowej stwórz możliwość wyłączenia i wyciszenia dźwięku. Nad poprawną emisją reklam kontrolę sprawuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, warto więc zadbać o jej poprawność.
Im większe zorientowanie na potrzeby odbiorcy, tym większy współczynnik konwersji
Perfekcyjnie dopasowana reklama przyczyni się do zwiększenia jej percepcji, klikalności czy innych działań, które będą zmierzały do osiągnięcia celu (np. kliknięcie w baner spowoduje przejście na stronę reklamodawcy, na której można przeprowadzić transakcję). Tym samym spowoduje to zwiększenie współczynnika konwersji.
Uszanuj wolę osób nieakceptujących reklam, oferując im dostęp do płatnej wersji strony pozbawionej jakichkolwiek elementów reklamowych
Taka jest rola marketingu: zorientowanie na klienta, jego potrzeby, uszanowanie jego postaw i decyzji. Jeśli będzie istniał popyt na płatny dostęp do serwisów przy jednoczesnym wyeliminowaniu reklam, wówczas należy wykazać się elastycznością i umożliwić taki wariant.
Na przestrzeni ostatnich lat obraz rynku reklamowego uległ znacznej zmianie. Zwykłe banery zostały wyparte przez coraz bardziej spektakularne formy reklamy. Im większa jest ignorancja odbiorców, tym bardziej inwazyjne techniki reklam pojawiają się w repertuarze stron internetowych. Powstaje pytanie, do czego to może doprowadzić? Niewątpliwie potrzebne jest natychmiastowe porozumienie pomiędzy użytkownikami a właścicielami serwisów internetowych.
Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
oprac. : Justyna Adamczyk / Marketing w Praktyce
Przeczytaj także
-
Serwisy społecznościowe: kryzys reklamy
-
Reklama internetowa odporna na kryzys
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio III 2024
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio II 2024
-
Reklama zewnętrzna czarnym koniem rynku w 2023 roku
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio I 2024
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio: Media Expert nie daje o sobie zapomnieć
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio: Media Expert i Lidl na czele
-
Rynek reklamy większy o ponad 7 proc.