eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Reklama internetowa coraz gorzej postrzegana

Reklama internetowa coraz gorzej postrzegana

2009-05-13 11:51

Przeczytaj także: Rynek reklamy online 2009: będą cięcia


Na dobry początek przydatne może okazać się ustalenie postulatów mających zaangażować obie strony do zmiany modelu współpracy.

Kodeks dobrych praktyk dla użytkowników sieci

Wykaż się uczciwą postawą. Korzystasz z serwisów, a więc zaoferuj też coś w zamian. Gdy korzystamy z darmowego dostępu do wiedzy i informacji, w dobrym stylu jest wykazanie aprobaty i uznania dla wartości serwisu. Otwartość internauty wobec reklam może stanowić pewną formę gratyfikacji. Należy wykazać zrozumienie wobec emitowanych reklam, mając na uwadze, że stanowią one solidny fundament, na którym często oparta jest cała działalność serwisu.

Potraktuj reklamy jak wygodne drogowskazy

Zamiast uciekać się do bezwarunkowego odruchu, jakim jest poszukiwanie krzyżyka zamykającego reklamę, może lepiej dać jej szansę zapoznając się z eksponowanym przekazem. Dzięki emitowanej treści możesz dowiedzieć się np. o nowym filmie czy interesującym konkursie. Reklamy potraktuj jak drogowskazy, które poprowadzą cię na skróty do określonego miejsca w sieci.

Jeśli emitowane reklamy są poza Twoimi zainteresowaniami – zignoruj je

Nie chodzi o to, aby wykazywać permanentne zainteresowanie wszystkimi reklamami. Te, które odbiegają tematycznie od zainteresowań osoby wizytującej stronę lub nie zachwycają swoją kreacją, skazane są na porażkę. Wynikiem tego są utracone szanse reklamodawcy.

Brak akceptacji reklam może być zawsze powodem do opuszczenia strony i przejścia na inną.

Osoby, które wykazują niski próg tolerancji dla reklam, mogą zawsze opuścić stronę, na której się znajdują, i przenieść się na inną. Działanie takie może być jednak krzywdzące dla nich samych z powodu utraty dostępu do cennych zasobów.

Absolutnie ignorując reklamy przyczyniasz się do świadomej eskalacji problemu. Alternatywą może być płatny dostęp do wyspecjalizowanych serwisów.

Nikt nie ma obowiązku zachwycania się reklamami. Nikt także nie może wymagać ich eliminacji z serwisów, które oferują bezpłatny dostęp do zasobów. Odstępstwem od reguły może być sytuacja, kiedy użytkownik będzie płacił za dostęp do wiedzy, informacji i rozrywki.

Kodeks dobrych praktyk dla serwisów emitujących reklamy

Zadbaj, aby reklama była targetowana i limitowana. Należy zadbać o to, aby reklama była skierowana tylko do ściśle określonej grupy docelowej. Efektywność jej odbioru będzie zależała od stopnia personalizacji oraz uwzględnienia zachowań behawioralnych użytkowników. Reklama nie musi być spektakularna. Ważne, aby była zorientowana na specyfikę grupy. Aby nie eskalować niechęci użytkowników internetu do reklamy, warto nałożyć jej limit dziennych wyświetleń przypadających na unikalnego użytkownika (capping).

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: