Internet w Polsce - XI 2003
2003-12-11 12:33
© fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Dzieci w cyberprzestrzeni
Najbardziej znanym portalem wśród Internautów jest Onet (znajomość wspomagana na poziomie 96,9%). Aż 92% badanych zna portal Wirtualna Polska (), a 79,2% - INTERIĘ ().W porównaniu z październikiem 2003 nastąpił dwuprocentowy wzrost znajomości wspomaganej portalu INTERIA oraz serwisu operatora sieci komórkowej Plus GSM.
Wśród Internautów deklarujących znajomość wspomaganą poszczególnych serwisów i portali internetowych można zauważyć przewagę mężczyzn, szczególnie widoczna jest ona dla serwisów o tematyce komputerowej (ponad 70% deklarujących znajomość wspomaganą serwisów to mężczyźni).
Internauci deklarujący znajomość wspomaganą portali i serwisów internetowych to zazwyczaj ludzie młodzi (61% to osoby w wieku 15 lat – 29 lat) oraz uczniowie i studenci (44%). Wyjątek stanowią portale i serwisy o profilu biznesowym, gdzie odsetek uczniów, wśród deklarujących znajomość wspomaganą jest niższy (np. Panorama Firm - 38,5%).
fot. mat. prasowe
Wykres. Znajomość wspomagana portali i serwisów internetowych wśród internautów. Listopad 2003,
Definicje:
Internauta: osoba, która przynajmniej raz w miesiącu korzysta z internetu. Przyjęta definicja jest definicją międzynarodową, która po raz pierwszy została opisana przez Internet Advertising Bureau (USA).
Portal: tworzy i udostępnia nieodpłatnie lub odpłatnie wszystkim użytkownikom różnorodne zasoby (treści). Oferuje pakiet serwisów tematycznych i multimedialnych aktualizowanych codziennie. Zawiera katalog stron internetowych i wyszukiwarkę.
Serwis: witryna internetowa, która tworzy i udostępnia nieodpłatnie lub płatnie wszystkim użytkownikom różnorodne zasoby, treści, na wybrane tematy, które są regularnie aktualizowane.
Przedstawione powyżej wyniki pochodzą z ciągłego badania Interbus zrealizowanego w miesiącu listopad 2003 roku przez TNS OBOP na reprezentatywnej próbie mieszkańców Polski powyżej 15 roku życia. Zrealizowano 1005 wywiadów.TNS uruchamiając badanie Interbus zdecydował się na ciągły monitoring rynku informatycznego. Badany zakres zjawisk obejmuje: dostęp do internetu, znajomość poszczególnych portali i serwisów internetowych oraz korzystanie z serwisów internetowych. Odpowiednio do potrzeb klientów poszczególne bloki mogą zostać rozszerzone o inne zagadnienia.
oprac. : TNS OBOP
Przeczytaj także
-
Najpopularniejsi posłowie X kadencji Sejmu wg internautów
-
Kto i kiedy odwiedza portale randkowe?
-
Okres świąteczny - czego szukali internauci?
-
Black Friday i Cyber Monday 2023 w polskim internecie
-
Efekt Barbieheimer, czyli jak Polacy ruszyli do kin
-
Wakacje 2023: w internecie trwa dyskusja o kierunkach i liniach lotniczych
-
Portale dla rodziców odwiedzają głównie kobiety
-
Internauci pod lupą: co interesowało nas w święta?
-
Do Google po poradę lekarską, po humor na social media