eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Internet w Polsce - XI 2003

Internet w Polsce - XI 2003

2003-12-11 12:33

Internet w Polsce - XI 2003

© fot. mat. prasowe

Jak wynika z badania Interbus przeprowadzonego przez TNS OBOP w listopadzie 2003 roku - liczba Internautów wynosi 7,1 mln, co stanowi 23% osób powyżej 15 roku życia.

Przeczytaj także: Dzieci w cyberprzestrzeni

Najbardziej znanym portalem wśród Internautów jest Onet (znajomość wspomagana na poziomie 96,9%). Aż 92% badanych zna portal Wirtualna Polska (), a 79,2% - INTERIĘ ().

W porównaniu z październikiem 2003 nastąpił dwuprocentowy wzrost znajomości wspomaganej portalu INTERIA oraz serwisu operatora sieci komórkowej Plus GSM.

Wśród Internautów deklarujących znajomość wspomaganą poszczególnych serwisów i portali internetowych można zauważyć przewagę mężczyzn, szczególnie widoczna jest ona dla serwisów o tematyce komputerowej (ponad 70% deklarujących znajomość wspomaganą serwisów to mężczyźni).

Internauci deklarujący znajomość wspomaganą portali i serwisów internetowych to zazwyczaj ludzie młodzi (61% to osoby w wieku 15 lat – 29 lat) oraz uczniowie i studenci (44%). Wyjątek stanowią portale i serwisy o profilu biznesowym, gdzie odsetek uczniów, wśród deklarujących znajomość wspomaganą jest niższy (np. Panorama Firm - 38,5%).

fot. mat. prasowe


Wykres. Znajomość wspomagana portali i serwisów internetowych wśród internautów. Listopad 2003,


Definicje:
Internauta: osoba, która przynajmniej raz w miesiącu korzysta z internetu. Przyjęta definicja jest definicją międzynarodową, która po raz pierwszy została opisana przez Internet Advertising Bureau (USA).

Portal: tworzy i udostępnia nieodpłatnie lub odpłatnie wszystkim użytkownikom różnorodne zasoby (treści). Oferuje pakiet serwisów tematycznych i multimedialnych aktualizowanych codziennie. Zawiera katalog stron internetowych i wyszukiwarkę.

Serwis: witryna internetowa, która tworzy i udostępnia nieodpłatnie lub płatnie wszystkim użytkownikom różnorodne zasoby, treści, na wybrane tematy, które są regularnie aktualizowane.

Przedstawione powyżej wyniki pochodzą z ciągłego badania Interbus zrealizowanego w miesiącu listopad 2003 roku przez TNS OBOP na reprezentatywnej próbie mieszkańców Polski powyżej 15 roku życia. Zrealizowano 1005 wywiadów.TNS uruchamiając badanie Interbus zdecydował się na ciągły monitoring rynku informatycznego. Badany zakres zjawisk obejmuje: dostęp do internetu, znajomość poszczególnych portali i serwisów internetowych oraz korzystanie z serwisów internetowych. Odpowiednio do potrzeb klientów poszczególne bloki mogą zostać rozszerzone o inne zagadnienia.

oprac. : TNS OBOP TNS OBOP

Więcej na ten temat: badania internautów, polski internet

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: