Jakość obsługi klienta u jubilera
2008-12-20 00:03
Przeczytaj także: Kawiarnie a jakość obsługi klienta
Jak w większości tego typu badań klienci testowi zostali na koniec poproszeni o wyrażenie swojej osobistej opinii o odwiedzanym punkcie. Pytania te nie miały wpływu na punktację, ale wzbogaciły obraz badanych sieci. Ciekawe jest to, że pomimo wielu zastrzeżeń, szczególnie co do wysiłków personelu w kwestii jakości obsługi oraz budowania lojalności, klienci aż w 65,6 proc. przypadków poleciliby innym odwiedziny w wizytowanym przez siebie sklepie. Jednocześnie jednak niewiele ponad połowa z nich (53,1 proc.) stwierdziła, że sprzedawca przekonał ich do dokonania zakupu. Zaledwie 31,3 proc. uznało, że jakość obsługi była zdecydowanie lepsza niż w innych znanych im punktach renomowanych marek. Z drugiej strony 15,6 proc. stwierdziło, że była ona zdecydowanie gorsza.
Reasumując, z badania wynika, że zdecydowanie najmocniejszą stroną badanych placówek okazał się ich wygląd. Sklepy uzyskały 92,7 proc. możliwych do zdobycia punktów, a szczególnie wysoko oceniona została prezentacja towaru (96,3 proc.). Mieszane uczucia budziły u klientów testowych: obsługa - 65,2 proc. i budowanie lojalności klienta - 55,3 proc. Wszystko razem dało średnią 71 proc. z możliwych do zdobycia punktów.
Najlepsze wyniki spośród badanych placówek osiągnęły:
- Apart – Wrocław, Pasaż Grunwaldzki – 98,2 proc.
- W.Śliwiński – Kraków, Galeria Krakowska – 95,4 proc.
- W.Kruk – Wrocław, Galeria Dominikańska – 93,6 proc.
- Apart – 89,9 proc.
- W.Śliwiński – 89,4 proc.
- W.Kruk – 71,1 proc.
- Zdecydowanie najlepsza obsługa
- Dobra obsługa, ale nic wyjątkowego
- Obsługa zupełnie przeciętna
- Obsługa gorsza niż o u konkurencji
Informacje o badaniu
Wizyty testowe przeprowadzono w 32 punktach w dużych i średnich miastach na terenie całej Polski. Dobierane były one tak, aby w miarę możliwości w jednej lokalizacji (lub w pobliżu) znalazły się 2 placówki konkurencyjnych firm, przy czym każdy ze sklepów został odwiedzony przez innego klienta testowego. Badania trwały od 8 do 15 października 2008 roku.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Dostawcy Internetu: jakość obsługi klienta
-
Sklepy dla dzieci: niska jakość obsługi klienta
-
Jakość obsługi klienta w marketach
-
Jakość usług w bankach europejskich
-
Jakość usług w bankach
-
(Nie)lojalność polskich klientów
-
Marketing - troska o klienta
-
7 branż, które czeka rewolucja customer service
-
Placówki bankowe - jakość obsługi 2012