eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Branża PR w mediach X 2008

Branża PR w mediach X 2008

2008-11-20 03:14

Branża PR w mediach X 2008

Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Październikowy raport portalu PRoto o medialnym wizerunku branży PR powstał na podstawie 449 publikacji związanych z PR-em, co jest rekordową liczbą od początku przygotowywania raportu. Liczba ta jest w dużej mierze wynikiem zwiększonej aktywności nowego kanału telewizyjnego - Superstacji, który zamieścił w opisywanym miesiącu wiele materiałów na temat wizerunku.

Przeczytaj także: Branża PR w mediach IX 2008

Kolejność tematów najczęściej poruszanych w kontekście PR-u w październiku była taka sama jak miesiąc wcześniej. Pierwsze miejsce zajęła tematyka PR-u Polski (w zestawieniu znajduje się 165 publikacji na ten temat). Na drugim miejscu znalazły się zagadnienia PR-u politycznego – 134 publikacje, a na trzecim - ogólne zagadnienia branży PR, którym poświęcono 53 materiały. W zestawieniu jako oddzielny temat uwzględniono wizerunek PZPN-u, któremu to zagadnieniu media poświęciły sporo uwagi w minionym miesiącu (11 materiałów).

Z analizy zakwalifikowanych do badania publikacji wynika, że zdecydowana większość (306) październikowych przekazów o branży PR miała wydźwięk neutralny, 76 materiałów miało charakter negatywny, a 67 - pozytywny.

fot. mat. prasowe

Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji

Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji

W październiku 209 razy cytowano i 86 razy wzmiankowano osoby w kontekście public relations. Natomiast firmy, instytucje i agencje wzmiankowano w analizowanych publikacjach 230 razy. W części przekazów cytowano/wzmiankowano po kilka osób, agencji lub instytucji, dlatego ich liczba jest inna niż suma publikacji dotyczących branży PR.

Październikowy ranking osób cytowanych w kontekście PR-u otwiera Piotr Tymochowicz, którego wypowiedzi na temat wizerunku polityków media przedstawiały 9 razy (głównie Superstacja). Na drugim miejscu znaleźli się: Eryk Mistewicz, Sebastian Włodarski i Mateusz Zmyślony, każdy występujący w mediach po 5 razy.

Wśród najczęściej wymienianych w kontekście PR-u firm i instytucji na pierwszym miejscu znalazł się serwis CSR PL (5 razy). Drugie miejsce zajęły: portal PRoto.pl oraz Polska Organizacja Turystyczna (każda z instytucji wzmiankowana po 3 razy). Portal PRoto.pl był przytaczany w kontekście opracowywanych raportów tematycznych. Natomiast wśród najczęściej cytowanych/wzmiankowanych w kontekście PR-u agencji w październiku pierwsze miejsce zajęła ponownie Grupa Eskadra wzmiankowana aż 28 razy, głównie w kontekście rozpoczętej współpracy z władzami Płocka. Drugą lokatę uzyskała agencja First PR (6).

fot. mat. prasowe

Media publikujące informacje o PR

Media publikujące informacje o PR

Choć wśród mediów najczęściej poruszających tematykę PR-owską na pierwszym miejscu znalazła się tradycyjnie już Gazeta Wyborcza, to jednak na łamach swojego ogólnopolskiego wydania oraz dodatków regionalnych opublikowała o 6 artykułów, związanych tematycznie z branżą PR, mniej niż miesiąc wcześniej. Natomiast drugie miejsce zajęła Superstacja, którą od lidera rankingu dzielą jedynie 4 publikacje.

W październiku, co ciekawe, częściej o PR pisały media regionalne, które zamieściły 265 publikacji związanych tematycznie z public relations. Natomiast w mediach ogólnopolskich znalazły się 184 materiały o tej tematyce. Zdecydowanie najczęściej o branży public relations w październiku pisały dzienniki – pochodzą z nich aż 222 publikacje uwzględnione w zestawieniu.

Przeczytaj także: Branża PR w mediach IV 2010 Branża PR w mediach IV 2010

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: monitoring mediów, media, branża PR, raport PRoto

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: