eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Branża PR w mediach IX 2008

Branża PR w mediach IX 2008

2008-10-18 00:01

Branża PR w mediach IX 2008

Najczęściej wzmiankowane firmy, organizacje, instytucje © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Rekord 2008 roku - 375 publikacji związanych z PR-em, tematyka PR-u Polski na pierwszym miejscu wśród tematów, a wśród najczęściej wymienianych w kontekście PR-u firm i instytucji: Fundacja Batorego, POT i PRoto.pl - wynika z raportu PRoto.

Przeczytaj także: Branża PR w mediach VIII 2008

We wrześniowym raporcie PRoto na temat medialnego wizerunku branży PR pierwsze miejsce wśród tematów zajęła tematyka PR-u Polski (w zestawieniu znajdują się 162 publikacje na ten temat). Na drugim miejscu znalazły się zagadnienia PR-u politycznego – 80 publikacji, a na trzecim - ogólne zagadnienia branży PR, którym poświęcono 57 materiałów. We wrześniu media dużo uwagi poświęciły też zagadnieniom lobbingu (25).

Z analizy zakwalifikowanych do badania publikacji wynika, że zdecydowana większość (282) wrześniowych przekazów o branży PR miała wydźwięk neutralny, 53 materiały miały charakter negatywny, a 40 - pozytywny.

fot. mat. prasowe

Najczęściej wzmiankowane firmy, organizacje, instytucje

Najczęściej wzmiankowane firmy, organizacje, instytucje

We wrześniu 107 razy cytowano i 22 razy wzmiankowano osoby w kontekście public relations. Natomiast firmy, instytucje i agencje wzmiankowano w analizowanych publikacjach 76 razy. W części przekazów cytowano/wzmiankowano po kilka osób, agencji lub instytucji, dlatego ich liczba jest inna niż suma publikacji dotyczących branży PR.

Wrześniowy ranking osób cytowanych w kontekście PR-u okazał się bardzo jednorodny. Pierwsze pięć osób, które się w nim znalazły, media cytowały po 3 razy. Byli to: Wojciech Cwalina, Wiesław Gałązka, Michał Krawczyk, Anna Kubiak i Piotr Tymochowicz.

Wśród najczęściej wymienianych w kontekście PR-u firm i instytucji na pierwszym miejscu znalazły się: Fundacja Stefana Batorego i Polska Organizacja Turystyczna (po 6 razy). Drugie miejsce zajęła Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych oraz portal PRoto.pl. Fundacja Batorego była wymieniana głównie jako współautor raportu o lobbingu. Media chętnie też powoływały się na raporty oraz rankingi portalu PRoto.pl.

fot. mat. prasowe

Media publikujące informacje o PR

Media publikujące informacje o PR

Wśród mediów najczęściej poruszających tematykę PR-owską na pierwszym miejscu znalazła się tradycyjnie już Gazeta Wyborcza, która na łamach swojego ogólnopolskiego wydania oraz dodatków regionalnych opublikowała 57 artykułów związanych tematycznie z branżą PR. Warto zwrócić uwagę na wysokie, trzecie, miejsce w rankingu Superstacji, która na swojej antenie wyemitowała 19 materiałów związanych z PR-em, głównie politycznym.

We wrześniu, co ciekawe, częściej o PR pisały media regionalne, które zamieściły 213 publikacji związanych tematycznie z public relations. Natomiast w mediach ogólnopolskich znalazły się 162 materiały o tej tematyce.

Zdecydowanie najczęściej o branży public relations we wrześniu pisały dzienniki – pochodzi z nich aż 239 na 375 publikacji uwzględnionych w zestawieniu.

Przeczytaj także: Branża PR w mediach IV 2010 Branża PR w mediach IV 2010

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: monitoring mediów, media, branża PR, raport PRoto

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: