eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Branża PR w mediach VIII 2008

Branża PR w mediach VIII 2008

2008-09-18 00:33

Branża PR w mediach VIII 2008

Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Sierpniowy raport PRoto o wizerunku branży PR w mediach powstał na podstawie aż 364 publikacji związanych z PR-em, to o ok. 31% więcej niż w lipcu oraz o 7% więcej niż w rekordowym w 2008 roku kwietniu. Aż 98 z nich to materiały z radia i telewizji, pozostałe - to publikacje prasowe.

Przeczytaj także: Branża PR w mediach VII 2008

W analizowanym miesiącu PR polityczny powrócił na pierwsze miejsce w zestawieniu najpopularniejszych tematów. Media interesowały także zagadnienia PR-u politycznego poza granicami Polski. W zestawieniu znalazło się 31 materiałów związanych z politycznymi działaniami PR m.in. w USA, Chinach, Rosji i na Białorusi. Na drugim miejscu uplasowały się zagadnienia PR-u Polski – 109 publikacji, a na trzecim ogólne zagadnienia branży PR, którym poświęcono 40 materiałów.

Z analizy zakwalifikowanych do badania publikacji wynika, że zdecydowana większość (283) sierpniowych przekazów o branży PR miała wydźwięk neutralny, 54 materiały miały charakter negatywny, a 27 - pozytywny.

fot. mat. prasowe

Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji

Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji

W sierpniu 106 razy cytowano i 26 razy wzmiankowano osoby w kontekście public relations. Natomiast firmy, instytucje i agencje wzmiankowano w analizowanych publikacjach 59 razy. W części przekazów cytowano/wzmiankowano po kilka osób, agencji lub instytucji, dlatego ich liczba jest inna niż suma publikacji dotyczących branży PR.

Wśród najczęściej cytowanych/wzmiankowanych w kontekście PR-u agencji w sierpniu pierwsze miejsce ex aequo zajęły: Grupa Eskadra oraz On Board PR (każda była wspominana w mediach po 4 razy). Media zainteresowała szczególnie współpraca agencji On Board PR z NSZZ Solidarność.

W sierpniowym rankingu osób cytowanych w kontekście PR-u pierwsze miejsce zajęła Izabela Helbin z krakowskiego magistratu. Wypowiedzi jej, związane z kontrowersjami wokół domniemanej kampanii promocyjnej miasta skierowanej do homoseksualistów, media przywoływały 7 razy. Drugi w zestawieniu był Piotr Tymochowicz (4 cytowania).

fot. mat. prasowe

Najczęściej cytowane osoby w kontekście PR

Najczęściej cytowane osoby w kontekście PR

Wśród mediów najczęściej poruszających tematykę PR-owską na pierwszym miejscu znalazła się tradycyjnie już Gazeta Wyborcza, która na łamach swojego ogólnopolskiego wydania oraz dodatków regionalnych opublikowała 46 artykułów związanych tematycznie z branżą PR.

W sierpniu częściej o PR pisały media ogólnopolskie, które zamieściły 189 publikacji związanych tematycznie z public relations. Natomiast w mediach regionalnych znalazło się 175 materiałów o tej tematyce. Większość publikacji pochodzi z mediów informacyjnych.

Zdecydowanie najczęściej o branży public relations w sierpniu pisały dzienniki – pochodzi z nich aż 208 na 364 publikacji uwzględnionych w zestawieniu.

Przeczytaj także: Branża PR w mediach IV 2010 Branża PR w mediach IV 2010

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: monitoring mediów, media, branża PR, raport PRoto

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: