eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Idealny sklep online wg internautów

Idealny sklep online wg internautów

2008-06-13 13:54

Idealny sklep online wg internautów

Za co cenimy e-sklepy (procent wskazań klientów) © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Jak wygląda polski e-handel z punktu widzenia samych kupujących? Zespół Opineo.pl postanowił przyjrzeć się nawykom zakupowym przeciętnego polskiego e-klienta oraz pokusił się o stworzenie obrazu sklepów internetowych widzianych oczami użytkowników serwisu.

Przeczytaj także: Jak zrobić skuteczny sklep internetowy

Sklep idealny

fot. mat. prasowe

Za co cenimy e-sklepy (procent wskazań klientów)

Za co cenimy e-sklepy (procent wskazań klientów)

Z analizy komentarzy wystawionych przez użytkowników Opineo.pl wynika, że ponad połowa zadowolonych kupujących najbardziej ceni sobie dobre tempo realizacji zamówienia. Od zakupów on-line oczekują zaoszczędzenia wolnego czasu. Znamienne jest to, że szybkość zakupu bywa rozumiana na wiele sposobów.

Część klientów zaczyna się denerwować brakiem paczki po 7 dniach od złożenia zamówienia. Niektórzy przez sprawną obsługę rozumieją jednak dostarczenie towaru już na drugi, ewentualnie trzeci, dzień roboczy.

Dla e-klientów liczy się też profesjonalizm obsługi pojmowany zarówno od strony kompetencji pracowników sklepu, jak i zwykłej ludzkiej uprzejmości.

Warto podkreślić, że niska cena uplasowała się dopiero na trzecim miejscu wśród najbardziej oczekiwanych cech udanych zakupów. Na ten element transakcji zwraca uwagę prawie co czwarty klient.

W około 18 proc. pozytywnych opinii podkreślano istotność „dobrego kontaktu” ze sklepem. Pod tym pojęciem kupujący najczęściej rozumieją zagwarantowanie przez sprzedawcę kilku form kontaktu jednocześnie – za pomocą e-maila, komunikatora internetowego i telefonu. Co więcej, sprzedawca może liczyć na pochwałę dopiero wówczas, gdy powyższe formy rzeczywiście spełniają swoją rolę.

- Niestety dochodzi w tym zakresie do wręcz absurdalnych sytuacji. Otrzymaliśmy kiedyś mail, w którym klient jednego ze sklepów RTV planował dokonać większego zakupu za ok. 10 tys. zł. W związku z „wagą” transakcji chciał jednak dopytać sprzedawcę o kilka szczegółów. Po kilku karkołomnych próbach skontaktowania się za pomocą wszelkich dostępnych opcji, dał za wygraną. W efekcie sprzedawca stracił nie tylko okazję do zarobku, ale także zaufanie niedoszłego klienta – opisuje Paweł Kucharzak – Zarządzający Opineo.pl

Co ciekawe, pomoc w wyborze produktu, wyróżniono tylko w 8,6 proc. z przebadanych pozytywnych komentarzy. Można tu wysnuć tezę, że jest to wynik wagi, jaką przywiązujemy do opinii innych użytkowników Internetu. W wyborze konkretnego modelu pralki czy aparatu coraz bardziej pomocne stają się doświadczenia rzeszy kupujących. W wyniku czego sugestie konsultantów danego sklepu schodzą na dalszy plan.

O co jeszcze powinny dbać e-sklepy, żeby zdobyć serca i portfele internautów? Z pewnością ich klienci docenią dbałość o staranne i bezpieczne opakowanie przesyłki.

Ważne jest też wrażenie, jakie sprzedawca pozostawi, gdy pojawią się problemy np. produkt dojedzie uszkodzony. Można by rzec, że dobrego sprzedawcę poznaje się w biedzie, kiedy to jury w osobie kupującego ocenia chęć i sprawność załatwienia reklamacji.

 

1 2

następna

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: