eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Mobilna sprzedaż coraz popularniejsza

Mobilna sprzedaż coraz popularniejsza

2008-06-14 01:57

Wyniki badań przeprowadzonych przez Cisco Internet Business Solutions Group (IBSG) świadczą o tym, że urządzenia mobilne stwarzają branży handlowej istotną możliwość rozwoju, udostępniając klientom nowy sposób dokonywania zakupów. Przeprowadzone po raz trzeci doroczne badanie rynku handlu elektronicznego wykazało, że urządzenia mobilne szybko stają się ważnym kanałem sprzedaży obok tradycyjnych sklepów, stron internetowych i katalogów.

Przeczytaj także: Handel detaliczny a nowe technologie

Rozwój sieci społecznościowych i zaawansowanych technologii mobilnych spowodował przewartościowanie zachowań w sieci i stwarza sprzedawcom możliwość sięgnięcia po nowe źródła przychodów przez wdrożenie strategii dla klientów mobilnych.

„Rozwiązania mobilne stwarzają sprzedawcom możliwość zwiększenia obrotów i otwierają nową erę handlu w wielu kanałach,” – powiedział Dick Cantwell, wiceprezes działu Retail / CPG Practice w IBSG. „Handel wielokanałowy przekształcił się w sieć sprzedaży, na którą składają się sklepy, katalogi, urządzenia mobilne i Internet. Aby wykorzystać okazję, jaką stwarzają rozwiązania mobilne, sprzedawcy muszą udostępnić klientom prawdziwie „sieciowe sklepy”.

Zaawansowane możliwości zapewniają sieciowym sklepom miejsce w pierwszej dziesiątce

Badania Cisco IBSG, które objęły 45 sprzedawców z Ameryki Północnej i Europy, należących do trzech kategorii (Global 500, Web 15 i innowatorzy), uwzględniały dwa aspekty zakupów przez sieć z punktu widzenia konsumentów. Pierwszy to możliwości „fundamentalne”, będące niezbędnymi cechami sklepów sieciowych. Obejmują one intuicyjny, graficzny interfejs użytkownika, możliwości wyszukiwania oraz wygodny proces dokonywania zakupu. Drugi to „nowe”, bardziej zaawansowane możliwości, takie jak elementy sieci społecznościowych i wielokanałowa integracja, nadające doświadczeniom klientów nowy wymiar.

Dziesięciu najwyżej sklasyfikowanych sprzedawców nie tylko realizowało w sposób nienaganny możliwości fundamentalne, zapewniając w ten sposób wyjątkową łatwość dokonywania zakupów, ale również oferowało szereg zaawansowanych możliwości, nadających nowy wymiar sieciowym zakupom. O ile klienci zawsze wymagali od sprzedawców doskonałej realizacji podstawowych możliwości, to w ciągu minionego roku oczekiwania klientów w zakresie nowych możliwości uległy radykalnej zmianie, co umknęło uwadze niektórych sprzedawców. Pierwsza dziesiątka sklepów internetowych to według badania kolejno Amazon.com, Best Buy, Sears, Circuit City, Quelle, Otto, Macy's, FNAC, Bol.com i Argos Home Retail Group.

Możliwości związane z handlem elektronicznym wciąż rosną. Forrester Research ocenia, że wartość sprzedaży online sięgnie w tym roku 204 miliardów USD, zaś do roku 2012 sięgnie 335 miliardów USD. Handel elektroniczny stanowi w USA 6 % sprzedaży detalicznej ogółem.

Zalety rozwiązań mobilnych

Dobrze realizując podstawowe funkcje handlu elektronicznego, sprzedawcy mogą zyskać zaufanie i wierność klientów, pragnących kupować, szybko, niezawodnie i bez kłopotów. Nowe technologie i możliwości, takie jak dostęp mobilny, mogą ułatwić sprzedawcom usprawnienie handlu elektronicznego i zwiększenie zadowolenia klientów. Kupujący będą wkrótce chcieli używać swych urządzeń mobilnych do wyszukiwania sklepów, zdobywania informacji o produktach, dokonywania zakupów i zarządzania swymi kontami. Spodziewając się nowych możliwości, sprzedawcy powinni dostosować swe strategie mobilne i wielokanałowe, aby zapewnić klientom dostęp do informacji o produktach w dowolnej chwili i za pośrednictwem dowolnego urządzenia. Rozwój sieci społecznościowych, multimediów internetowych i mobilnego handlu daje sprzedawcom szeroki wybór nowych sposobów dotarcia do klientów. Obserwacja poczynań nowatorskich firm w dziedzinie handlu i pokrewnych branż, takich jak usługi finansowe, ułatwi sprzedawcom dostosowanie dobrych praktyk do swoich warunków i strategii.

Ekspansja mobilnego handlu

W chwili obecnej liczba abonentów telefonii komórkowej na świecie (3,3 miliarda) jest trzykrotnie większa od liczby użytkowników Internetu (1,3 miliarda). Cisco spodziewa się, że rozwój mobilnego handlu podążać będzie podobną ścieżką, jak rozwój telefonii komórkowej. Pionierzy tej branży już znajdują sposoby wykorzystania telefonów komórkowych przy wielokanałowym świadczeniu usług. W podstawowym wariancie wykorzystują wiadomości SMS do informowania o promocjach, odpowiadania na pytania klientów i udzielania informacji o dostępności produktów.

 

1 2

następna

Inflacja V 2008

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: