eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Handel detaliczny a nowe technologie

Handel detaliczny a nowe technologie

2008-05-05 10:56

Wbrew często pojawiającym się opiniom o rychłym triumfie handlu elektronicznego nad tradycyjnymi kanałami sprzedaży, wyniki badań przeprowadzonych na zlecenie Visa Europe wskazują, że istnieje możliwość komplementarnego rozwoju obu tych segmentów. Wraz ze wzrostem znaczenia działalności handlowej portali internetowych (w stosunku do ich funkcji informacyjnych), udział sprzedaży on-line w całości sprzedaży zbliży się w latach 2012-2015 do 20%.

Przeczytaj także: Branża IT: firmy a handel internetowy w sektorze B2B

Jednocześnie tradycyjny detal będzie w coraz większym stopniu korzystać z nowych rozwiązań technologicznych. Oznacza to szersze zastosowanie skomputeryzowanych kas samoobsługowych, systemów kontroli przepływu towarów w oparciu o technologię identyfikacji radiowej (RIDF) oraz specjalne promocje kierowane bezpośrednio do klientów w trakcie zakupów. Tradycyjni sprzedawcy detaliczni będą również częściej wykorzystywać w swojej działalności komputery i internet, umożliwiające natychmiastowy dostęp do informacji o produktach oraz do opinii wyrażanych przez konsumentów o oferowanych produktach.

Według raportu zatytułowanego „Sklep Przyszłości 2012–15”, zamówionego przez organizację Visa Europe w ośrodku badawczym Centre for Retail Research, najbliższe siedem lat będzie dla masowego handlu detalicznego okresem wielu zmian. Ponad jedna czwarta detalistów (28,7%) oczekuje spadku liczby sklepów, zaś 70% – wprowadzenia nowych formuł sprzedaży i więcej informacji o produktach.

Klienci będą mogli zamawiać towar w witrynie internetowej i odbierać w sklepie, zaś mniejsze placówki będą mogły skoncentrować się bardziej na usługach i informacji, odchodząc od przechowywania znacznych zapasów towarów na miejscu. Ponad 22% firm handlu detalicznego sądzi, że do tego czasu zainstaluje jakiś rodzaj skomputeryzowanych kas samoobsługowych, 34% przewiduje wprowadzenie usprawniających zarządzanie zapasami „inteligentnych metek” (które w dalszej przyszłości wykorzystywane będą w promocjach konsumenckich), a ponad 50% oczekuje zastosowania nowych rozwiązań technologicznych umożliwiających indywidualne adresowanie promocji konsumenckich z wykorzystaniem poczty elektronicznej i telefonii komórkowej – w oparciu o informacje uzyskane m.in. dzięki programom i kartom lojalnościowym.

Steve Perry, wiceprezes wykonawczy organizacji Visa Europe uważa iż „wyraźnie widać już decydującą rolę, jaką nowe technologie odegrają w kształtowaniu handlu detalicznego przyszłości. Możliwe, że już w dość krótkim czasie wprowadzona zostania cała gama rozwiązań cyfrowych kształtujących ‘Sklep Przyszłości’ i ukierunkowanych na zwiększenie wygody zakupów. Oznaczać to również będzie zwiększone zróżnicowanie placówek detalicznych oraz nowe możliwości biznesowe”.

 

1 2

następna

Przeczytaj także

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: