eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Branża IT: firmy a handel internetowy w sektorze B2B

Branża IT: firmy a handel internetowy w sektorze B2B

2007-09-14 01:20

Firma Veracomp SA, dystrybutor rozwiązań teleinformatycznych, przeprowadziła badania dotyczące korzystania z systemów handlu internetowego w sektorze business-to-business (B2B).

Przeczytaj także: Handel detaliczny a nowe technologie

Z badań wynika, że polskie firmy z branży IT używają systemów do e-handlu do składania zamówień (47 proc.) i poszukiwania informacji (53 proc.). W tej drugiej grupie 46 proc. ankietowanych wykorzystuje systemy handlu internetowego do wyszukiwania informacji o produktach, a tylko 7 proc. szuka w ten sposób informacji biznesowych takich, jak limity kredytowe, faktury, płatności, zlecenia serwisowe.

Za największą zaletę systemów do handlu internetowego ankietowani uznają przejrzystość i intuicyjność (27 proc.) oraz szybkość działania (11 proc.). Cenią też łatwość składania zamówień (9 proc.). Dla 9 proc. respondentów ważne są informacje o produktach, 8 proc. zwraca uwagę na informacje o stanach magazynowych, a 7 proc. docenia informacje biznesowe zawarte w systemach do handlu w sieci.

„Z badań wynika, że dla firm IT w Polsce wciąż najważniejszy jest informacyjny aspekt systemów do handlu elektronicznego, - mówi Anna Styrylska, dyrektor ds. marketingu w Veracomp. – „Wysoką jakość opisów, parametrów technicznych i zdjęć produktów – jako najważniejszą funkcjonalność – wymienia 23 proc. ankietowanych.”

Stosunkowo niewiele firm (ok. 3 proc.) docenia takie możliwości wirtualnego handlu, jak: negocjowanie cen w sieci, pobieranie duplikatów faktur w formacie PDF czy aukcje internetowe. Tylko 1 proc. badanych chce kontaktu on-line w formie elektronicznego czatu z handlowcem.

Badanie ujawniło też najchętniej kupowane przez Internet urządzenia i oprogramowanie. Markami najczęściej zamawianymi w sieci są: D-Link (16 proc.), Internet Security Systems (10 proc.), MAG i Asmax (8 proc.) oraz Fortinet, F-Secure i 3Com (7 proc.).

„Zauważamy, że coraz częściej firmy zamawiają przez Internet bardziej zaawansowane technologicznie rozwiązania do budowy i zabezpieczania sieci komputerowych” – dodaje Anna Styrylska.

Informacje o badaniu
W badaniu wzięło udział 308 firm informatycznych, głównie średniej wielkości. Badanie przeprowadzono w lipcu 2007 roku w formie ankiety internetowej.

Reklama w TV VIII 2007

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: