eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Handel detaliczny a nowe technologie

Handel detaliczny a nowe technologie

2008-05-05 10:56

Przeczytaj także: Branża IT: firmy a handel internetowy w sektorze B2B


Inne wnioski wynikające z raportu, jaki powstał na podstawie wywiadów z detalistami w siedmiu krajach europejskich:
  • Prawie 60% detalistów uważa, że funkcje handlowe witryn internetowych będą przeważać nad funkcjami informacyjnymi; jedna piąta sądzi, że będzie odwrotnie.
  • Niemal 60% badanych wyraża opinię, że w przyszłości kanały sprzedaży internetowej i tradycyjnej upodobnią się do siebie; 23% oczekuje diametralnych różnic i odmiennych funkcji.
  • Spośród badanych, którzy przewidują odmienny rozwój handlu internetowego i tradycyjnego, ponad połowa spodziewa się samemu zaangażować w różne, odmienne formy sprzedaży.
  • Ponad dwie trzecie handlowców myśli o dodaniu nowych form sprzedaży, takich jak połączenie serwisu informacyjnego z zasadą odbioru na miejscu; postawy takie najczęściej spotyka się w Wielkiej Brytanii i Holandii.
  • Oczekuje się, że w latach 2012–15 ponad 71% konsumentów poprzedzać będzie zakupy „rozpoznaniem towaru” w internecie.
  • Wprowadzenie elektronicznych urządzeń do obsługi klientów, takich jak kioski elektroniczne lub interaktywne komputery w okresie do 2015 roku przewiduje 48% detalistów, najczęściej w Szwecji i w Niemczech (odpowiednio: 52,7% i 52,6%).
  • Płatności elektroniczne są „ważne” lub „bardzo ważne” dla procesów automatyzacji obsługi klienta – takich, jak samoobsługowe kasy czy płatności zautomatyzowane – ocenia 48% firm handlowych, głównie w Wielkiej Brytanii (53%) i Holandii (50%).
Zapytani o szanse zaawansowanych technologii płatniczych, europejscy detaliści – zwłaszcza w Wielkiej Brytanii – sygnalizują wysoki stopień gotowości do wprowadzenia takich rozwiązań, jak zbliżeniowe karty płatnicze, wielofunkcyjne karty mogące służyć jako karty debetowe, kredytowe lub przedpłacone, minikarty – breloczki, czy też płatności z użyciem telefonii komórkowej.

Informacje o badaniu
Raport, opracowany na zlecenie Visa Europe przez ośrodek badawczy Centre for Retail Research z Nottingham, przedstawia wyniki badań przeprowadzonych w lutym i marcu br. wśród 300 średnich i małych przedsiębiorstw handlu detalicznego w siedmiu krajach europejskich: Francji, Holandii, Niemczech, Norwegii, Szwecji, Wielkiej Brytanii i Włoszech. Badania miały charakter jakościowy; analizowano wpływ, jaki na kształt europejskiego handlu detalicznego będą wywierać takie czynniki, jak postawy konsumenckie, płatności, nowe rozwiązania technologiczne czy odpowiedzialność społeczna biznesu.

poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: