Mobilna sprzedaż coraz popularniejsza
2008-06-14 01:57
Przeczytaj także: Handel detaliczny a nowe technologie
Badanie Cisco IBSG wykazało, że:
- 42 procent sprzedawców umożliwia przeglądanie informacji o produktach za pomocą urządzeń mobilnych na przeformatowanych stronach internetowych lub stronach przygotowanych specjalnie dla urządzeń mobilnych
- 15 procent oferuje możliwość przeprowadzania transakcji (dokonywania zakupów, sprawdzania dostępności towarów itd.)
- 10 procent używa SMS do informowania o ofercie i odpowiadania na pytania klientów
- 6 procent ma strony internetowe przeznaczone dla urządzeń mobilnych
Wybuchowy rozwój sieci społecznościowych, takich jak MySpace czy Facebook, wirtualnych światów w rodzaju Second Life i stron multimedialnych jak YouTube zmienił zachowania klientów i ich oczekiwania w stosunku do internetowych ofert. O ile rozwój sieci społecznościowych zapoczątkowały osoby młode i sprawne technicznie, dołącza do nich coraz więcej potencjalnych klientów w wieku powyżej 35 lat. Na przykład Facebook informuje, że w okresie od maja 2006 do listopada 2007 nastąpił 286-procentowy wzrost liczby uczestników w wieku od 35 lat. Sieci społecznościowe rozwijają się w skali globalnej – liczba logowań w Europie (127 milionów) przekroczyła liczbę logowań w USA (124 milionów).
Przeprowadzone przez Cisco IBSG badania sklepów internetowych wykazały, że:
- 17 procent zapewnia możliwość łączności z pokrewnymi tematycznie społecznościami
- 52 procent udostępnia opinie klientów o produktach
- 50 procent ma zaawansowane narzędzia wizualizacyjne
- 50 procent udostępnia multimedia takie jak wideo
- 50 procent zapewnia klientom wielokanałowe wsparcie, takie jak czat
Najważniejsze wnioski dla handlowców
- Tworzyć strony internetowe, które zyskają zaufanie kupujących
- Wykorzystać sieci społecznościowe do przyciągnięcia i utrzymania klientów z różnych grup wiekowych
- Jak najszybciej opracować własną strategię mobilną; sprzedaż „wielokanałowa” nieustannie ewoluuje
- Pamiętać o uwzględnieniu bezpieczeństwa użytkowników w tworzonej strategii mobilnej
- Wybrać najważniejsze dla klientów nowe możliwości i dbać o ich doskonałą realizację
- Pamiętać, że nowatorstwo to ciągły proces, a nie okazjonalne zdarzenie
Badanie handlu elektronicznego zostało przeprowadzone przez Cisco Internet Business Solutions Group (IBSG), dział firmy zajmujący się globalnym konsultingiem strategicznym, współpracujący z firmami z listy Global Fortune 500 i organizacjami sektora publicznego w celu ułatwienia im transformacji sposobu prowadzenia działalności. Objęło 45 sprzedawców z Ameryki Północnej i Europy, należących do trzech kategorii (Global 500, Web 15 i innowatorzy).
1 2
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
E-commerce powoli hamuje
-
Handel online w grze komputerowej z ryczałtem ewidencjonowanym
-
Sprzedaż w Internecie bez kasy fiskalnej
-
Sprzedaż w grze komputerowej z 3 proc. stawką ryczałtu?
-
Kasa fiskalna przy sprzedaży internetowej
-
Podatki PIT, VAT i PCC gdy handel internetowy
-
Stawka ryczałtu na handel używanymi telefonami komórkowymi
-
M-commerce przyszłością handlu detalicznego
-
Przesyłki kurierskie w kosztach firmy