eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Mobilna sprzedaż coraz popularniejsza

Mobilna sprzedaż coraz popularniejsza

2008-06-14 01:57

Przeczytaj także: Handel detaliczny a nowe technologie


Badanie Cisco IBSG wykazało, że:
  • 42 procent sprzedawców umożliwia przeglądanie informacji o produktach za pomocą urządzeń mobilnych na przeformatowanych stronach internetowych lub stronach przygotowanych specjalnie dla urządzeń mobilnych
  • 15 procent oferuje możliwość przeprowadzania transakcji (dokonywania zakupów, sprawdzania dostępności towarów itd.)
  • 10 procent używa SMS do informowania o ofercie i odpowiadania na pytania klientów
  • 6 procent ma strony internetowe przeznaczone dla urządzeń mobilnych
Wpływ sieci społecznościowych

Wybuchowy rozwój sieci społecznościowych, takich jak MySpace czy Facebook, wirtualnych światów w rodzaju Second Life i stron multimedialnych jak YouTube zmienił zachowania klientów i ich oczekiwania w stosunku do internetowych ofert. O ile rozwój sieci społecznościowych zapoczątkowały osoby młode i sprawne technicznie, dołącza do nich coraz więcej potencjalnych klientów w wieku powyżej 35 lat. Na przykład Facebook informuje, że w okresie od maja 2006 do listopada 2007 nastąpił 286-procentowy wzrost liczby uczestników w wieku od 35 lat. Sieci społecznościowe rozwijają się w skali globalnej – liczba logowań w Europie (127 milionów) przekroczyła liczbę logowań w USA (124 milionów).

Przeprowadzone przez Cisco IBSG badania sklepów internetowych wykazały, że:
  • 17 procent zapewnia możliwość łączności z pokrewnymi tematycznie społecznościami
  • 52 procent udostępnia opinie klientów o produktach
  • 50 procent ma zaawansowane narzędzia wizualizacyjne
  • 50 procent udostępnia multimedia takie jak wideo
  • 50 procent zapewnia klientom wielokanałowe wsparcie, takie jak czat
Większość innowacji, które pojawiły się w handlu elektronicznym w ciągu minionego roku, koncentrowała się na przyciąganiu klientów i interakcji. Podstawowym oczekiwaniem staje się dostępność opinii klientów i możliwości interakcji między nimi, zaś sprzedawcy stają wobec konieczności opracowania zaawansowanych funkcji wizualizacyjnych i wideo (jako uzupełnienia technologii mobilnego handlu), które pozwolą lepiej zaspokajać oczekiwania kupujących. Aby nowe możliwości mogły się stać częścią przyszłych platform, należy je uwzględniać w planach już teraz.

Najważniejsze wnioski dla handlowców
  1. Tworzyć strony internetowe, które zyskają zaufanie kupujących
  2. Wykorzystać sieci społecznościowe do przyciągnięcia i utrzymania klientów z różnych grup wiekowych
  3. Jak najszybciej opracować własną strategię mobilną; sprzedaż „wielokanałowa” nieustannie ewoluuje
  4. Pamiętać o uwzględnieniu bezpieczeństwa użytkowników w tworzonej strategii mobilnej
  5. Wybrać najważniejsze dla klientów nowe możliwości i dbać o ich doskonałą realizację
  6. Pamiętać, że nowatorstwo to ciągły proces, a nie okazjonalne zdarzenie
Informacje o badaniu
Badanie handlu elektronicznego zostało przeprowadzone przez Cisco Internet Business Solutions Group (IBSG), dział firmy zajmujący się globalnym konsultingiem strategicznym, współpracujący z firmami z listy Global Fortune 500 i organizacjami sektora publicznego w celu ułatwienia im transformacji sposobu prowadzenia działalności. Objęło 45 sprzedawców z Ameryki Północnej i Europy, należących do trzech kategorii (Global 500, Web 15 i innowatorzy).

poprzednia  

1 2

Inflacja V 2008

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: