eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Branża PR w mediach II 2008

Branża PR w mediach II 2008

2008-03-16 01:46

Branża PR w mediach II 2008

Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Lutowy raport PRoto o wizerunku branży PR powstał na podstawie analizy aż 219 publikacji związanych z public relations. Jest to o 9 przekazów więcej niż w rekordowym listopadzie 2007. Dodatkowo znów, podobnie jak pod koniec ubiegłego roku, największą popularnością cieszyło się zagadnienie związane z promocją regionalną, czyli PR Polski.

Przeczytaj także: Branża PR w mediach I 2008

fot. mat. prasowe

Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji

Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji

PR Polski był najczęściej poruszanym tematem przez media w lutym. Poświęcono mu aż 94 publikacje. Zagadnienie to było omawiane głównie przez media lokalne, co sprawiło, że właśnie one opublikowały znacznie więcej, bo aż 128 artykułów związanych z public relations. Natomiast media ogólnopolskie zamieściły 91 PR-owskich materiałów. Również artykuły najczęściej piszącej o branży PR dziennikarki - Anny Bojar - poświęcone były w całości tematowi promocji regionów.

Ciekawostką związaną z PR-em Polski, o której w lutym donosił Dziennik Bałtycki, była informacja, że Krzysztof Materna został doradcą prezydenta Sopotu ds. poprawy wizerunku miasta.

Drugim najchętniej poruszanym tematem był styczniowy lider – branża PR. Liczba materiałów poświęconych środowisku public relations względem stycznia spadła z 75 do 64 przekazów. Ciekawe jest również to, że oba wiodące tematy miały bardzo zbliżoną liczbę publikacji o wydźwięku neutralnym. W przypadku PR-u Polski było ich 48, a branży PR 47. Trzecim w kolejności najczęściej opisywanych w lutym zagadnieniem PR-owskim był tradycyjnie PR polityczny z dokładnie taką samą liczbą 14 publikacji negatywnych i neutralnych. W przypadku tego tematu nie odnotowano w lutym ani jednej publikacji pozytywnej.

Podobnie jak w grudniu 2007 i styczniu 2008 z grona najczęściej cytowanych osób nie znika Mateusz Zmyślony. Na jego opinię powoływano się 5 razy. Natomiast wypowiedzi Piotra Czarnowskiego, Norberta Kilena oraz Anny Proszowskiej-Sala, przytaczano w mediach po 4 razy.

fot. mat. prasowe

Najczęściej cytowane osoby w kontekście PR

Najczęściej cytowane osoby w kontekście PR

Spośród najchętniej cytowanych/wzmiankowanych instytucji z obszaru public relations na pierwszym miejscu uplasowały się ZFPR - 6 wzmianek. Natomiast na drugim znalazły się ex aequo IMM, Polska Organizacja Turystyczna, a także PRoto, na wszystkie z nich powołano się po 4 razy. IMM oraz PRoto wzmiankowano w kontekście konkursów, organizowanych przez obie firmy – PRacuj za granicą w przypadku Instytutu Monitorowania Mediów, a PRotony 2008 w przypadku PRoto.

Przeczytaj także: Branża PR w mediach IV 2010 Branża PR w mediach IV 2010

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: monitoring mediów, media, branża PR, raport PRoto

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: