Deloitte: rynek mediów 2008
2008-01-31 02:07
Przeczytaj także: Jakie będą media 2023? Oto najnowsze prognozy Kantar
Zwalczanie piractwa sieciowego nie oznacza końca fałszowania treści
Stały rozwój łączy szerokopasmowych na całym świecie umożliwia wzrost skali piractwa, a dzięki coraz szybszemu rozwojowi tych łączy piractwo dotyczące filmów, telewizji i oprogramowania przynosi zyski. Jednak w roku 2008 walka z tym zjawiskiem może zacząć przynosić pierwsze skutki, ponieważ połączone wysiłki obejmujące perswazję, edukację i kary pieniężne oraz w formie odmowy dostępu do łączy szerokopasmowych zaczynają być odczuwalne. W nadchodzącym roku, mimo wygranej bitwy, wojna z piractwem nie skończy się szybko. Branża mediów musi poszukiwać sposobów podniesienia konkurencyjności rozwiązań alternatywnych wobec piractwa.
Kino to więcej niż filmy
W ostatnich latach pozycja kina jest nadal silna. Sprzedaż biletów w okresie od połowy lat dziewięćdziesiątych do 2006 rosła z roku na rok, do poziomu 25 mld USD. Perspektywa rysuje się optymistycznie, a prognozowany wzrost jest dwucyfrowy. Dobry stan sektora kinowego sprawia, że nadszedł doskonały moment by rozważyć modyfikację formatu, który w ciągu ostatniej dekady przetrwał niemal bez zmian. Największa zmiana, którą może spowodować przejście na format cyfrowy, właściwie nie dotyczy studiów nagraniowych. W roku 2008 odpowiednio wyposażone kina mogłyby rozpocząć organizację imprez screeningowych obejmujących różnorodność ofert – od zawodów sportowych do koncertów. Obecnie takie imprezy konkurują o publiczność z kinami.
Informacje o badaniu
Prognozy zawarte w raporcie Deloitte pt. "Media Predictions TMT Trends 2008" zostały przygotowane na podstawie rozmów z klientami firm członkowskich Deloitte oraz dyskusji z ekspertami. jak również przy udziale 6 000 partnerów i menedżerów firm członkowskich Deloitte specjalizujących się w sektorze technologii, mediów i telekomunikacji. Prognozy opierały się również na serii 20 wywiadów z czołowymi ekspertami z firm sektora z całego świata na temat kluczowej kwestii cyfryzacji oraz rubryce "Drowning by Numbers".
1 2
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Jakie będą media 2021? Są prognozy Kantar
-
Telewizja bez kobiet, debata publiczna to męska rzecz?
-
Wiadomości TVP 1 nie dla kobiet? Gdzie jest równouprawnienie?
-
Kultura w Polsce w 2018 r.
-
Media tradycyjne i cyfrowe: prognozy 2018
-
Media tradycyjne i cyfrowe: prognozy 2016
-
Media tradycyjne i cyfrowe: prognozy 2015
-
Rynek reklamy i mediów w I poł. 2014 r.
-
Kultura w Polsce w 2013 r.