eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Deloitte: rynek mediów 2008

Deloitte: rynek mediów 2008

2008-01-31 02:07

Dział Technologii, Mediów i Telekomunikacji firmy Deloitte ogłosił swoje prognozy dla sektora mediów na rok 2008, zapowiadając utrudnienia w branży reklam on-line wynikające z niechęci konsumentów i zacieśniających się regulacji.

Przeczytaj także: Jakie będą media 2023? Oto najnowsze prognozy Kantar

Dariusz Nachyła, Partner odpowiedzialny za sektor TMT w Europie Środkowej, komentuje to następująco: - Tegoroczne prognozy obejmują kilka tematów, w tym postępującą standaryzację użytkowania mediów domowych, rosnącą komplementarność telewizji internetowej i tradycyjnej, spadek piractwa on-line oraz nasilenie zjawiska fałszowania treści, a także dywersyfikację kin.

Przewidywane utrudnienia w branży reklam on-line

W roku 2008 branża reklam on-line będzie obchodzić piętnastolecie istnienia. Od czasu sprzedania pierwszego banera przeżyła gwałtowny rozwój i obecnie osiągnęła wartość 42 mld USD. W nadchodzącym roku można się jednak spodziewać utrudnień w jej dalszej działalności. Jednym z nich może być rosnąca niechęć do reklamy internetowej jako takiej; druga to rosnąca opozycja przeciw obserwacji zachowań konsumentów w trybie on-line. Sektor reklamy musi zatem uzasadnić swoje istnienie, pokazać użytkownikom internetu potencjalne korzyści - na przykład w formie nieodpłatnej treści. Należy również starannie monitorować zmiany w regulacjach. Im większy sukces odniesie reklama w trybie on-line, tym ostrzejsze będą stawiane jej wymagania regulacyjne. Sektor musi się również przygotować na zaostrzenie konkurencji ze strony tradycyjnych mediów reklamowych.

Niech żyje telewizja tradycyjna, Internetowi dziękujemy

Na rok 2008 przewiduje się chwilową utratę pozycji przez telewizję, ale nie zaszkodzi to jej ogólnej, długoterminowej pozycji rynkowej. Całkiem możliwe, że do jej sukcesu przyczyni się również telewizja internetowa. Może się to wydać niedorzeczne, zwłaszcza że niektórzy wpływowi komentatorzy uważają telewizję internetową za bezpośredniego konkurenta tradycyjnej. Wydaje się jednak, że telewizja internetowa to kolejne medium, którego jakość, formaty i odbiorcy znacznie różni się od wykorzystywanych przez telewizję tradycyjną. Tradycyjni nadawcy powinni wypracować sposoby uzupełniania swojej oferty ofertą kanałów on-line zamiast ją kanibalizować. Telewizja internetowa może czerpać większe korzyści działając jako dodatkowy kanał wspierający telewizję tradycyjną niż starając się z nią konkurować.

 

1 2

następna

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

GUS o PKB w 2007

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: